دانلود و خرید کتاب مستطیل جنسیت نگر کری دان ترجمه عطیه حسین‌زاده
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب مستطیل جنسیت نگر اثر کری دان

کتاب مستطیل جنسیت نگر

نویسنده:کری دان
انتشارات:انتشارات خوب
امتیاز:
۴.۷از ۳ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب مستطیل جنسیت نگر

کتاب مستطیل جنسیت‌نگر، پژوهشی درباره زنان هوادار فوتبال نوشته کری دان است. این اثر درباره‌ی رابطه‌ی زنان و فوتبال است. 

مستطیل جنسیت‌نگر را با ترجمه‌ی عطیه حسین‌زاده بخوانید. 

درباره‌ی کتاب مستطیل جنسیت‌نگر

کری دان در کتاب مستطیل جنسیت‌نگر، به نوع رابطه‌ی زنان با فوتبال پرداخته است؛ ورزشی که به گفته‌ی او به شکل نهادینه‌ای جنسیت‌نگر است و چندان پذیرای زنان نیست. البته او برای چنین ادعایی از روایت‌ها و تجربیات زنانی که طرفدار فوتبال در انگلستان هستند، استفاده کرده است. او تلاش کرده تا برای این پرسش‌ها پاسخی پیدا کند: چرا زنان اساساً هوادار ورزش فوتبال هستند؟ آن‌ها با استفاده از چه راهکار‌هایی بخشی از این «قلمروی مردانه» را تبدیل به فضایی دلپذیرتر و پذیراتر برای خود کرده‌اند؟

در کتاب مستطیل جنسیت‌نگر، کری دان به عنوان یک طرفدار مؤنث دنیای فوتبال، به تحقیق و بررسی درمورد هواداران زن این ورزش پرداخته است. ورزشی که جنبه‎ای کاملاً مردانه دارد و زنان را نادیده می‎گیرد؛ چه در میان طرفداران، چه به عنوان فوتبالیست. می‌توان گفت که کری دان، نگاهی ریشه‌ای و عمیق به این تبعیض جنسیتی و هویت طرفداران مؤنث فوتبال دارد. کری دان در کتاب مستطیل جنسیت‌نگر، در هفت بخش به تشریح این موضوع می‎پردازد و با بررسی نمونه‌های موردی و افرادی که با آن‌ها در این زمینه مصاحبه کرده است، این مبحث را دقیق‎تر نگاه می‎کند.

کتاب مستطیل جنسیت‌نگر را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم 

اگر از مباحث و مطالعات مربوط به زنان لذت می‌برید، کتاب مستطیل جنسیت‌نگر یک گزینه‌ی عالی و یک پژوهش جذاب است.

درباره‌ی کری دان

کری دان روزنامه‌نگار، محقق و سخنران انگلیسی است که از سال ۲۰۰۵ مشغول به تحقیق و آموزش است. او در دانشگاه متروپولیتن منچستر به تدریس روزنامه‌نگاری و ارتباطات مشغول است و فعالیت‌هایی هم در بخش مطالعات مربوط به فوتبال دارد. تحقیقات کری دان به طور خاص به طرفداران ورزش‌های مختلف، فمینیسم و فرهنگ عامه می‎پردازد. او در نشریات تایمز و گاردینز به صورت جداگانه، درمورد ورزش و فرهنگ عامه می‎نویسد. کری دان تا به حال پنج کتاب منتشر کرده است و در چهارتای آن‌ها به فوتبال و زنان پرداخته است. 

نظرات کاربران

آ سید مهدی
۱۳۹۹/۰۵/۱۰

باید جالب باشه

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱)
زنان برای تعریف هویت خودشان به‌عنوان زن و هوادار بر سر دوراهی قرار دارند. چون ممکن است از طریق هواداری‌شان با جنسیت‌نگری روبه‌رو شوند؛ در زمین بازی، در رسانه و در سازمان‌دهی فوتبال در حکم یک نهاد.
F.saljoughi

حجم

۲۰۵٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۲۰۰ صفحه

حجم

۲۰۵٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۲۰۰ صفحه

قیمت:
۵۰,۰۰۰
تومان