دانلود و خرید کتاب جنگ جهانی دوم حمید عشقی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب جنگ جهانی دوم اثر حمید عشقی

کتاب جنگ جهانی دوم

نویسنده:حمید عشقی
دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۲از ۳۴ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب جنگ جهانی دوم

کتاب جنگ جهانی دوم، نوشته حمید عشقی است. جنگ جهانی دوم مهم‌ترین واقعه تاریخ معاصر است، تاریخ این جنگ پر از ابهامات برای نسل‌های بعدی خواهد بود و دستخوش نظرات پیروز یا شکست خورده در این جنگ شده است و تضادها و سؤال‌هایی را برای افراد برجای گذاشته است.

این کتاب از جمله کتاب‌هایی است که نگارنده آن کوشیده تا پاسخی مستند به این سؤال‌ها و هزاران سؤال دیگر بدهد و ابعاد این سازمان از جهات مختلف مورد بررسی قرار گیرد.

درباره کتاب جنگ جهانی دوم

جنگ جهانی دوم مخوف‌ترین و خون‌بارترین جنگ تاریخ بشر محسوب می‌شود. در این جنگ برای اولین بار از حملات اتمی، موشکی و بمب‌باران وسیع و گستردهٔ شهرها توسط نیروی هوایی استفاده شد و تأسیس اردوگاه‌های مرگ و آزمایش‌ها پزشکی بر روی اسیران به اجرا گذاشته شد. باید جنگ جهانی دوم را که در فاصله سال‌های ۱۹۳۹- ۱۹۴۵ واقع شده، خونین‌ترین جنگ تاریخ بشر محسوب کرد. اگر چه اکثر مورخین تاریخ شروع جنگ جهانی دوم را مصادف با حملهٔ ارتش آلمان نازی به لهستان در یکم سپتامبر ۱۹۳۹ می‌دانند؛ اما عده‌ای از مورخین نیز تاریخ‌های دیگری را آغاز جنگ جهانی دوم دانسته‌اند. این کتاب تاریخ جنگ جهانی را از ابتدا تا انتها با دقت بررسی می‌کند.

خواندن کتاب جنگ جهانی دوم را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به تاریخ جهان پیشنهاد می‌کنیم

بخشی از کتاب جنگ جهانی دوم

جنگ اول جهانی با شکست دیپلماتیک و نظامی نیروهای محور که شامل امپراتوری آلمان و امپراتوری اتریش - مجارستان و امپراتوری عثمانی بود همراه شد. همچنین در سال ۱۹۱۷ انقلاب بلشویک‌ها در روسیه منجر به سقوط این امپراتوری گردید. علاوه بر موارد فوق پیروزی نیروهای متفقین که شامل کشورهای فرانسه، انگلستان، ایتالیا و صربستان بود به همراه کشورهای نوظهوری مانند کرواسی و رومانی که نتیجهٔ فروپاشی امپراتوری‌های فوق‌الذکر بودند منجر به تغییر موازنهٔ قدرت در حوزهٔ جغرافیایی شرق آتلانتیک۲ گردید. شورش‌ها و ناآرامی‌های اجتماعی و ناسیونالیستی موجب ایجاد تضادهایی آشکار در اروپا شد. در کشور آلمان الحاق‌گرایی ناسیونالیستی، بسیار قدرتمند بود؛ زیرا درنتیجهٔ قرارداد ورسای این کشور تحت فشار مجبور شده بود تا قسمت‌هایی از خاک اصلی آلمان و مستعمرات و نیز منابع مالی خود را واگذار نماید. بر اساس قرارداد ورسای آلمان حدود ۱۳ درصد از خاک و تمام مستعمرات ماورای دریای خود را از دست داد. غرامت سنگین جنگ اول جهانی بر آلمان تحمیل و نیروی نظامی آن کشور محدود گردید. در فاصله زمانی بین اتمام جنگ اول و آغاز جنگ دوم نهضت‌ها و جنبش‌های ارتجاعی و کمونیستی و نیز احزاب میانه‌رو و معتدل در آلمان تشکیل گردید و سناریوی مشابهی نیز برای ایتالیا اتفاق افتاد؛ زیرا اگر چه ایتالیا که در جنگ اول متحد کشورهای فاتح جنگ بود و در پایان جنگ نیز بعضی مناطق را به قلمرو خود اضافه نمود؛ اما مردم ایتالیا اعتقاد داشتند که پاداش واقعی آنان در جنگ اول پرداخت نگردیده است.

خلاصه ده هزار سال تاریخ ایران (قبل از اسلام)
ایرج رامتین
تاریخ مشروطه ایران
احمد کسروی
داریوش بزرگ؛ فرمانروای باستانی شاهنشاهی پارس
یاکوب ابوت
اعراب و ایرانیان بر اساس روایت فتوحات اسلامی
اسکات ساوران
تاریخ ایران باستان یا تاریخ مفصل ایران (جلد ۳)
حسن پیرنیا (مشیرالدوله)
تاریخ ایران باستان یا تاریخ مفصل ایران (جلد ۲)
حسن پیرنیا (مشیرالدوله)
تاریخ ایران باستان یا تاریخ مفصّل ایران (جلد ۱)
حسن پیرنیا (مشیرالدوله)
امیرکبیر
عباس اقبال‌ آشتیانی
کوروش بزرگ؛ بنیان‌گذار دولت هخامنشی
عباس خلیلی
ایران بعد از اسلام (چکیده جلد دوم از تاریخ کامل ایران)
عباس اقبال‌ آشتیانی
تاریخچه‌ی جنگ جهانی اول
سایمون آدامز
جنگ جهانی اول
حمید عشقی
تاریخ انگلستان
هارولد جی. شولتز
بابک خرم دین
سعید نفیسی
صفویه از ظهور تا سقوط
محمدرضا فرشباف ابریشمی
انقلاب روسیه ۱۹۲۷-۱۹۰۰
رابرت سرویس
فیدل کاسترو
احمد علامه فلسفی
تاریخچه‌ی جنگ جهانی دوم
سایمون آدامز
بیداری ذهن
ویل دورانت
تشیع علوی و تشیع صفوی
علی شریعتی

نظرات کاربران

کاربر ۲۱۷۰۹۳۲
۱۳۹۹/۰۵/۲۹

خییییییلی عالی

کاربر ۳۱۳۷۴۹۳
۱۴۰۱/۰۵/۳۱

خلاصه ای از جنگ جهانی دوم گرد اوری شده و علت شروع این جنگ ، دستاورد های طرفین درگیر و امار و ارقام کشته شده شده ها به صورت دقیق در هر جنگ و در هر تاریخ ذکر شده .

- بیشتر
کاربر ۲۹۸۰۳۷۳
۱۴۰۰/۰۳/۱۷

کاملا مطالب رو پوشش میده و نثر روانی داره البته بعضی شاخه ها رو باز نمیکنه و بهتره خودتون سرچ کنید و بیشتر بخونید

nasim zamani
۱۴۰۰/۰۱/۳۰

بسیار مفید و کامل بود

ehsan fatahi
۱۴۰۱/۱۲/۱۷

کتابهای زیادی درباره جنگ جهانی دوم خوندم ولی این کتاب از همه بهتر بود.بدون حواشی متن اصلی اتفاقها را کامل توضیح می دهد.عکس های بسیار زیبایی هم مرتبط با موضوع بکار رفته

PISHVA
۱۴۰۰/۱۰/۲۴

حقیقت همان دروغیست که بارها و بارها تکرار شده است آدولف هیتلر

erfan_mah_mou_di
۱۳۹۹/۱۱/۰۹

همچین کتابی برای جنگ جهانی اول پیشنهاد میکنین!؟؟

helen
۱۴۰۳/۰۲/۰۴

حتما بخونید. واقعا عالی و روان نوشته شده از آغاز جنگ تا پایان و تمام رویدادها و اتفاقات که در جنگ اتفاق افتاده. بعضی حوادثی که تا الان به گوشمون نخورده اینجا توضیح داده شده

Alivi
۱۴۰۳/۰۱/۰۷

وقایع رو تاریخ وار و زمان بندی شده مرور میکنه که چه تاریخی چه اتفاقی افتاده. یه جورایی مثل دائرةالمعارف جنگ جهانی دومه که چه تاریخی چه اتفاقی افتاد. بیشتر از اون به جزئیات نمی‌پردازد. به قول یکی واسه جدول

- بیشتر
کاربر 7270557
۱۴۰۲/۰۸/۲۶

کتاب مختصر و مفید

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۲)
جنگ جهانی دوم مهم‌ترین واقعهٔ تاریخ معاصر است، تاریخ این جنگ پر از ابهامات برای نسل‌های بعدی خواهد بود و دستخوش نظرات پیروز یا شکست خورده در این جنگ شده است و تضادها و سؤال‌هایی را برای افراد برجای گذاشته است.
محمد دانشجو
منوچهر فرمانفرمائیان که در زمان اشغال ایران مسئول نظارت بر توزیع مواد غذایی در کرمانشاه بود در کتاب «خون و نفت» تعریف می‌کند: «فلنچر یکی از بی‌ادب‌ترین و بی‌نزاکت‌ترین افسران انگلیسی بود و چهره‌ای کریه داشت وقتی از او درخواست کرد تا مقداری از جیرهٔ مواد غذایی مردم را در اختیار وی قرار دهد و با عدم فرمان‌برداری منوچهر مواجه گردید؛ دستور داد تا او را تحت‌الحفظ به همدان برده و از داخل جیپ به بیرون پرتاب نمودند.»
محمد

حجم

۱۵٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۱۸۰ صفحه

حجم

۱۵٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۱۸۰ صفحه

قیمت:
۲۸,۰۰۰
تومان