دانلود و خرید کتاب فرزندپروری از درون به برون دانیل سیگل ترجمه مهرناز شهرآرای
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب فرزندپروری از درون به برون اثر دانیل سیگل

کتاب فرزندپروری از درون به برون

معرفی کتاب فرزندپروری از درون به برون

کتاب فرزندپروری از درون به برون اثر دانیل سیگل و مری هارتسل، اثری خواندنی است که به تمام والدین کمک می‌کند تا در قرآیند تربیت فرزند، موفق و سازنده عمل کنند. 

کتاب فرزندپروری از درون به برون را با ترجمه‌ای روان از دکتر مهرناز شهرآرای در اختیار دارید.

درباره‌ی کتاب فرزندپروری از درون به برون

کتاب فرزندپروری از درون به برون اثری خواندنی و مفید از دانیل سیگل و مری هارتسل است. کتابی جذاب که به شما کمک می‌کند تا در مراحل مختلف پرورش فرزند، از روش‌های درست تربیتی بهره ببرید. اگر در کنار فرزندتان قرار بگیرید، ممکن است حس کنید مانند مربی او هستید و باید چیزهای بسیاری به او بیاموزید. از طرف دیگر، فرزندان هم می‌توانند نقش مربی را برای ما اجرا کنند. در حقیقت هر کدام از تجربیات ما می‌تواند به شکلی مفید و موثر ما را در مسیر یادگیری قرار دهد و یک گام به پرورش فرزندانی سالم‌ کمک کند. 

آنچه در تربیت فرزندان مهم است، این است که ما بزرگسالان به عنوان والدین، ابتدا به درک و شناخت عمیقی از خودمان دست پیدا کنیم و تجربیات و ترس‌ها و احساسات ناخوشایندمان را به صورت ناخواسته به فرزندانمان منتقل نکنیم. این مساله یکی از مطالب مهمی است که در کتاب فرزندپروری از درون به برون به آن پرداخته شده است. 

کتاب فرزندپروری از درون به برون را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم 

کتاب فرزندپروری از درون به برون اثری خواندنی و کاربردی برای تمام والدین است. اگر در شرف بچه‌دار شدن هستید یا دوست دارید درباره‌ی مسائل تربیتی فرزندان، کتابی خوب و موثر بخوانید، کتاب فرزندپروری از درون به برون را حتما در لیستتان بگذارید. 

بخشی از کتاب فرزندپروری از درون به برون

وقتی والد می‌شویم، مسائلی از گذشته با خود داریم که شیوه فرزندپروری ما را تحت‌تأثیر قرار می‌دهد. تجربه‌هایی که به طور کامل پردازش نشده‌اند ممکن است مسائل حل نشده یا باقی‌مانده‌ای به جا گذاشته باشند که بر چگونگی واکنش ما به فرزندانمان اثر گذارد. این موضوع‌ها در رابطه والد ـ فرزند به راحتی نقش عامل آغازگر را ایفا می‌کنند. زمانی که چنین اتفاقی می‌افتد، پاسخ‌های ما به فرزندانمان اغلب به شکل واکنش‌های هیجانی شدید، رفتارهای تکانشی، تحریف‌هایی در ادراک، یا حس‌هایی در بدن ما ظاهر می‌شود. این حالت‌های شدید ذهن، توانایی ما را برای تفکر روشن و حفظ انعطاف‌پذیری مختل می‌کند و بر تعامل‌ها و روابط ما با فرزندمان تأثیر می‌گذارد. در چنین لحظاتی، عملا آن والدی که می‌خواهیم باشیم نیستیم و اغلب تعجب می‌کنیم که چرا نقش فرزندپروری گاهی «بدترین‌ها را در ما ظاهر» می‌کند. موضوع‌هایی که در گذشته ریشه دارد واقعیت زمان حال ما را به شدت تحت‌تأثیر قرار می‌دهد و حتی زمانی که ما از منشأ آنها آگاهی نداریم، نحوه تجربه و تعامل ما با فرزندانمان را متأثر می‌کند.

ما توشه هیجانی خود را وارد نقش فرزندپروری می‌کنیم که به طوری پیش‌بینی‌ناپذیر رابطه ما با فرزندانمان را مختل می‌کند. موضوع‌های باقی مانده یا ضربه شدید و فقدان حل نشده، درونمایه‌هایی از گذشته دارند که در تجربه‌های تکرار شده دشوار و از لحاظ هیجانی بسیار مهم اوایل زندگی ریشه دارند. این موضوع‌ها، به ویژه اگر در مورد آنها تأمل نکرده و آنها را در درکی که از خود داریم تلفیق نکرده باشیم، در زمان حال نیز کماکان ما را تحت تأثیر قرار می‌دهند. برای مثال، اگر مادر شما چون نمی‌خواسته شاهد گریه شما باشد اغلب بدون خداحافظی از خانه بیرون می‌رفته است، حس اعتماد شما، بخصوص در زمان‌های جدایی احتمالی، خدشه‌دار می‌شده است. پس از اینکه بدون اطلاع شما از خانه می‌رفته است دنبال او می‌گشتید و از نبودنش ناراحت می‌شدید. احساس ناامنی و تردید می‌کردید. چنین موقعیتی بخصوص زمانی فشارزاتر می‌شده که بزرگسال مسئول مراقبت از شما اصرار می‌ورزیده است که نباید گریه کنید. در چنین موقعیتی نه‌تنها به علت نبودن مادر احساس ناراحتی شدید و رها شدن می‌کردید، بلکه چون هیچ بزرگسال دیگری به شما گوش نمی‌داده، شما را آرام نمی‌کرده، با احساسات شما همدلی نداشته، و تا حدی به شما حس در پیوند بودن و درک شدن نمی‌داده است، هیچ راهی برای پردازش ناراحتی هیجانی خود نداشته‌اید. اگر در زندگی خود چنین تجربه‌ای داشته‌اید، وقتی خودتان والد شدید ممکن است تجربه‌های جدایی گستره‌ای از پاسخ‌های هیجانی را در شما برانگیزد. این پاسخ‌های هیجانی ممکن است در خود شما احساس «ترک‌شدگی» ایجاد کند و شما نیز از ترک کردن فرزند خود احساس ناراحتی کنید. فرزند شما این احساس ناراحتی شما را ادراک می‌کند و در او احساس عدم امنیتی به وجود می‌آید که ناراحتی او را بیشتر می‌کند، و این احساس او ناراحتی شما را به هنگام ترک فرزندتان افزایش می‌دهد. به این ترتیب، آبشاری از هیجان‌ها در یک واکنش زنجیره‌ای پاسخ‌ها رها می‌شود که بازتاب تاریخچه زندگی اولیه خود شماست. البته، بدون تأمل و تفکر و درک خود، این آبشار واکنش‌ها در زمان حال همچون جنبه‌های طبیعی دشواری جدایی تجربه می‌شود. درک خود، راه را برای حل این موضوع‌های باقی‌مانده هموار می‌کند.

انواع کودکان: چگونه بچه‌هایی شاد، با اعتماد به نفس و خلاق پرورش دهیم (جلد اول)
پائول تایگر
والدین قطعاً تأثیرگذارند
ستاره بابایی
تربیت بدون فریاد
اکرم کرمی
چگونه به کودک خود نه بگوییم
زه‍را ج‍ع‍ف‍ری‌
کلیدهای پرورش فرزند شاد‬‌‫
لیزا مکورت
تربیت کودک برای مغزی یکپارچه
شادی جهرانی
کلیدهای پرورش هوش عاطفی در کودکان و نوجوانان
جان گاتمن
کلیدهای پرورش احساس امنیت در کودکان و نوجوانان
استنلی‌گرین اسپن
راهنمای بهبود روابط خواهر و برادرها
پت اسپانگین
انضباط بدون گریه
الیزابت پنتلی
کلیدهای پرورش هوش اخلاقی در کودکان و نوجوانان
میشل بربا
تفکر، بازی کودک است؛ راهنمای یادگیری بازی‌های آموزشی برای کودکان قبل از دبستان
اولین شارپ
کلیدهای پرورش تفکر در کودکان و نوجوانان
میرنا بی. شور
فرزندپروری بدون شرط
الفی کهن
کتابی که آرزو می‌کنید والدینتان خوانده بودند
فیلیپا پری
غم‌نامه‌ی کودک تیزهوش
آلیس میلر
کودک کامل - مغز
دانیل جی. سیگل
ذهن در حال رشد
دانیل جی. سیگل
کودکی با مغز تمام‌عیار
دانیل جی. سیگل
ارتباط بدون خشونت، زبان زندگی
مارشال بی. روزنبرگ

نظرات کاربران

کاربر ۲۵۴۳۴۱۱
۱۴۰۱/۰۳/۱۱

به نظرم کتاب برای عموم سنگینه، بخصوص قسمتهایی که از ساختار مغز میگه. ترجمه یه جاهایی خیلی بده. اابته هنوز کتاب رو کامل نخوندم، حقیقتش کششی ندارم برای ادلمه، از بس سخت بیان شده.

SHOKoOoH
۱۴۰۲/۰۸/۰۷

سوالم اینه چرا با ترجمه افتضاح و لغت به لغت یه کتاب به این خوبی رو داغون کردین ؟؟ فقط به چند تا از جملات کتاب توجه کنید تا متوجه وضعیت ترجمه کتاب بشید : شیوه تفکر داستانی در مغز مکان به

- بیشتر
zain
۱۴۰۱/۰۹/۳۰

اصلا ترجمه خوبی نداره

کاربر ۱۴۹۴۲۷۴
۱۴۰۱/۰۶/۱۷

لطفاً نسخه‌ی صوتی رو منتشر کنید

کاربر ۲۰۴۲۱۹۴
۱۴۰۲/۰۱/۰۲

کتاب خوبی است به همه سفارش می کنم مطالعه کنند. لطفا کتاب ذهن بینی این نویسنده را بزارید.

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱۶)
فرزندانتان به شما فرصت می‌دهند رشد کنید و شما را در چالش با مسائل باقی‌مانده از دوران کودکی‌تان قرار می‌دهند.
زینب دهقانی
وقتی موضوع‌های حل نشده داستان زندگی ما را می‌نویسند، ما نویسنده زندگینامه خود نیستیم؛ صرفآ ثبت‌کننده چگونگی ادامه تهاجم گذشته هستیم که، اغلب بدون آگاهی ما، به تجربه زمان حال ما هجوم می‌آورد و مسیرهای آینده ما را شکل می‌دهد. ما دیگر انتخاب‌های فکورانه در مورد شیوه فرزندپروری انجام نمی‌دهیم، بلکه براساس تجربه‌های گذشته خود واکنش نشان می‌دهیم. گویی توانایی خود را در انتخاب جهت از دست می‌دهیم و خود را روی هدایت‌گر خودکار قرار می‌دهیم بدون اینکه حتی بدانیم ما را به کجا می‌برد.
زهرا رضائی
داستان‌ها تلاش ذهن ما برای درک دنیای درونی غنی خودمان و دیگران هستند.
Roya Es
هیچ دو انسانی مسائل را درست مانند یکدیگر نمی‌بینند.
زینب دهقانی
وقتی به عنوان والد کاملا حضور داریم، وقتی با حضور ذهن هستیم، فرزندانمان را برای به تمامی تجربه کردن خودشان در لحظه حال توانمند می‌کنیم.
زینب دهقانی
ما نمی‌توانیم آنچه را وقتی کودک بودیم برایمان رخ داده است تغییر دهیم، ولی می‌توانیم نحوه تفکر خود را در مورد آن رویدادها تغییر دهیم.
Mahsa🌙
والدین با تمرکز بر سطح آشکار تجربه و نه تمرکز بر سطح عمیق‌تر ذهن، به رفتار فرزند خود پاسخ می‌دهند. گاه ممکن است بدون دیدن فرایندهای ذهنی درونی افراد که به اعمال آنها می‌انجامد، به رفتار آنها نگاه و فقط به نحوه عمل آنها توجه کنیم. ولی همیشه سطحی عمیق‌تر در زیر رفتار وجود دارد که ریشه انگیزش و عمل است. این سطح عمیق‌تر همان ذهن است. با ذهن‌بینی می‌توانیم بر بیش از صرفآ سطح رویی تجربه متمرکز شویم. والدینی که با فرزندان خود بر سطح ذهنی تمرکز می‌کنند، رشد درک هیجانی و شفقت را در آنها تقویت می‌کنند. صحبت با کودکان درباره افکار، خاطره‌ها و احساس‌هایشان، تجربه‌های ضروری بین فردی را که برای درک خودشان و ایجاد مهارت‌های اجتماعی در آنها لازم است فراهم می‌آورد.
زینب دهقانی
انعطاف‌پذیری در پاسخ ممکن است تحت شرایط خاصی دچار اختلال شود. وقتی خسته، گرسنه، ناکام، ناامید و عصبانی هستیم، توانایی تأمل کردن را از دست می‌دهیم و توانایی انتخاب رفتارهایمان محدود می‌شود. در هیجان‌های خود غرق می‌شویم و چش
زینب دهقانی
نحوه‌ای که به یاد می‌آوریم شکل‌دهنده آدمی است که می‌شویم
محبوبه مرادی
همان‌طور که مارک تواین، نویسنده امریکایی، در مورد فهم درست کلمات خاطرنشان کرد، تفاوت زیادی بین روشنایی و کرم شب‌تاب وجود دارد.
محبوبه مرادی

حجم

۶۳۶٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۳۸۶ صفحه

حجم

۶۳۶٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۳۸۶ صفحه

قیمت:
۸۰,۰۰۰
تومان