دانلود کتاب داستان واقعا جدی جدی pdf با نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب واقعاً، جدّی جدّی

کتاب واقعا جدی جدی اثر امیلی ریوارد که به کوشش کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و به ترجمه خانم پرناز نیری منتشر شده است، از جمله کتاب‌های مصور کودک است که به بیماری آلزایمر اشاره دارد. این کتاب برای اولین بار در سال ۲۰۱۱ منتشر شده است و در حال حاضر برگردان آن به زبان‌های مختلف از جمله فارسی موجود است.

این کتاب را می‌توانید از طاقچه خرید و دانلود کنید.

درباره کتاب داستان واقعا جدی جدی

کتاب واقعا جدی جدی از امیلی ریوارد اثر مصوری است که به رابطه‌ی یک پدربزرگ با نوه‌ی خود در وضعیت عادی زندگی و زمانی که پدربزرگ به آلزایمر دچار شده است پرداخته است. تصاویر این کتاب، نگاشته‌شده توسط آنه دلیسل، بسیار درخشان و جذاب هستند و به خوبی با داستان کتاب مرتبط شده‌اند.

داستان از این قرار است که شارلی از پدربزرگش و داستان‌های تخیلی فراوانی که پدربزرگ برایش در کودکی تعریف می‌کرده است سخن می‌گوید و پس از آن به این اشاره می‌کند که الان پدربزرگ برایش دیگر قصه‌ای نمی‌گوید، چون به بیماری دچار شده است که باعث شده دیگر نخندد، با آن‌ها حرف نزند و هیچکدام را به خاطر نیاورد.

تصویری که شارلی از بیماری آلزایمر پدربزرگش نقل می‌کند، کودکانه و معصومانه است. در پس همین تصویر شارلی تلاش می‌کند با روش پدربزرگش با او صحبت کند و به قصه‌گویی می‌پردازد. قصه‌هایی که کم‌کم پدربزرگ را به خنده می‌اندازد و همین برای شارلی کافی است؛ حتی اگر پدربزرگ شارلی را به خاطر نیاورد.

خواندن و دانلود کتاب واقعا جدی جدی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

اگر شما در بین اطرافیان خود با بیماری آلزایمر روبرو هستید و می‌خواهید کودکتان با زبانی ساده با مفهوم این بیماری و چگونگی برخورد با آن آشنا شود این کتاب را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

چرا باید این کتاب را بخوانیم؟

کتاب واقعا جدی جدی زبان ساده و تصویرگری فوق‌العاده‌ای برای بیان داستان خود و چگونگی ارتباط شارلی با پدربزرگش دارد که جذابیت کتاب را ده برابر کرده است؛ این جذابیت نه فقط برای مخاطب خردسال کتاب که مخاطب اصلی است، بلکه برای مخاطب بزرگسال نیز وجود دارد و این خود کتاب را خواندنی‌تر می‌کند.

درباره امیلی ریوارد؛ نویسنده

امیلی ریوارد نویسنده‌ی کتاب واقعا جدی جدی در سال ۱۹۸۲ در شهر کبک متولد شده است. ریوارد تحصیلات دانشگاهی خود در رشته نویسندگی خلاق را در دانشگاه لاوال کبک به سرانجام رسانده است. وی که نویسنده‌ی پرکار کودک به حساب می‌آید از سال ۲۰۰۵ بیش از هفتاد رمان و کتاب کودک و نوجوان (برای سنین ۱۷ ماه تا ۱۷ سال!) نوشته است. علاوه‌ بر نگارش کتاب کودک، ریوارد به نوشتن متن‌هایی برای تئاتر، مجلات و روزنامه‌ها نیز مشغول بوده است.

امیلی ریوارد در سال ۲۰۱۸ به‌عنوان بهترین نویسنده‌ برای سنین ۱۲ تا ۱۷ سال در کبک معرفی و برنده‌ی جایزه‌ی کتابفروشان جوان شده است. ریوارد که در حال حاضر در شهر کبک کانادا زندگی می‌کند علاقه‌ی شدیدی به آموزش نویسندگی و به‌اشتراک‌گذاری شور نوشتن با دانش‌آموزان دارد و با همین انگیزه در برنامه‌های مختلف زیادی در مدارس کبک شرکت کرده است.

این کتاب مناسب کدام رده سنی است؟

کتاب واقعا جدی جدی که توسط کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منتشر شده است و در رده‌ی کتاب کودک قرار می‌گیرد، مناسب سن ۴ تا ۶ سال در نظر گرفته شده است. هرچند که با تصویرگری بی‌نظیر و داستان پندآموز کتاب، این کتاب می‌تواند برای سنین بالاتر نیز جذاب و مفید باشد.

پیام کتاب واقعا جدی جدی چیست؟

کتاب واقعا جدی جدی علاوه بر اینکه به معرفی ساده و قابل درک بیماری آلزایمر پرداخته است، به کودکان می‌آموزد که می‌توانند برای بهبود حال پدربزرگ و مادربزرگ خود، و سایر اطرافیانشان، حتی در زمان بیماری آن‌ها تلاش کنند و به همان شیوه‌ای که از آن‌ها محبت و توجه دریافت کرده‌اند به مراقبت از آن‌ها بپردازند. علاوه بر این، کتاب برای مخاطب بزرگسال یک پیام پنهان دارد و آن اینکه کودکان از هر رفتاری که با آن‌ها می‌شود الگوبرداری می‌کنند و شیوه‌ی رفتاری خود را شبیه به آن رفتارها خواهند کرد.

کتاب واقعا جدی جدی چند صفحه است؟

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان این کتاب را در ۲۴ صفحه منتشر کرده است.

نظرات کاربران

حورا
۱۳۹۹/۰۵/۲۸

کتاب خوبیه به بچه ها یاد میده قدردان پدربزرگ ها و مادربزرگ ها باشند

شیوا رمضانی
۱۳۹۹/۱۰/۱۶

این کتاب، یکی از زیباترین و عمیق ترین کتاب هایی بود که خواندم. داستانی سرشار از انسانیت و احساسات ناب و زلال و بکر کودکی. داستان واقعا جدی جدی، روایت گر رابطه ی صمیمی پدربزرگ و نوه ای است که

- بیشتر
moonlight
۱۴۰۰/۰۸/۲۸

چقدر خوب به بچه ها یاد داد که به پدربزرگ و مادربزرگ های آلزایمری هم باید محبت و توجه کرد. البته برای ما بزرگترها هم درس های خوبی داشت

زینب سادات رضازاده
۱۴۰۰/۰۴/۰۳

این کتاب برای بچه‌ها و بزرگترهایی که با کسی که آلزایمر دارد روبرو هستن بسیار عالی هست

Amir10
۱۴۰۰/۱۱/۰۴

داستان بسیار لطیفی بود. نویسنده به خوبی توانسته بیماری آلزایمر را به کمک تصاویر زیبا و داستان‌پردازی خوب توصیف کند.

الی
۱۳۹۹/۱۲/۲۲

من خیلی لذت بردم از خواندن این کتاب..با اینکه موضوع دردناکی داشت اما روش مواجه شدن با موضوع و فضای لطیفی که برای آشناییت به بچه ها میداد عالی بود

صفورا
۱۳۹۹/۰۷/۱۵

کتاب برای بچه هایی که پدربزرگ و مادربزرگ درگیر آلزایمر دارند بسیار مناسب است ...کاش زمانی که پدربزرگ هنوز بود این کتاب را می خواندیم

me meload
۱۴۰۲/۰۱/۳۰

لبخند آورد روی لبم:) برای کوچولوتون نه، برای خودتون بخونینش:)

pari
۱۳۹۹/۱۲/۱۳

داستان لطیفی داشت

نیایش
۱۳۹۹/۰۶/۰۴

اهههه😭😭😭😭چقدر خوب بود😭😟😣💋💋💋❤❤❤ممنون از طاقچه🙏🙏🙏عالیهههههههههههههه😗😗😗😗😙😙😭😭😭😭😭ستارشو کنین پنج😍😍😍کمه این😉اینم بقیه ستاره ی این کتاب🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۷٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۲۴ صفحه

حجم

۷٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۲۴ صفحه

قیمت:
۱۰,۰۰۰
تومان