دانلود و خرید کتاب اتاق فکر رکسانا علیجان‌زاده
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب اتاق فکر اثر رکسانا علیجان‌زاده

کتاب اتاق فکر

دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۳از ۱۲ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب اتاق فکر

کتاب اتاق فکر، اثر رکسانا علیجان‌زاده به ما یاد می‌دهد که چگونه با بررسی همه‌ی جوانب موضوع، بهترین تصمیم را برای خودمان بگیریم. علاوه بر این با ارائه‌ی تمرین‌ها مختلف ما را قدم به قدم به هدف نهایی، یعنی تصمیم‌گیری، نزدیک می‌کند.

درباره‌ی کتاب اتاق فکر

شاید بارها پیش آمده باشد که وقتی یکی از تصمیمات گذشته را در ذهنمان مرور می‌کنیم، با خودمان فکر کنیم که چه چیزی باعث شد تا چنین تصمیمی بگیریم؟ چه چیزی ذهن ما را برآن داشت تا تصمیمی بگیرد که سودی برایمان ندارد؟ چقدر تحت تاثیر دیگران زندگی کرده‌ایم؟ خیلی از تصمیمات مهم زندگی مثل انتخاب رشته‌ی تحصیلی مورد علاقه، پیدا کردن شغل، ازدواج، بچه‌دار شدن و ... از تصمیمات شخصی ما هستند. ما باید یاد بگیریم چگونه به تمام جوانب یک موضوع نگاه کنیم، اشراف داشته باشیم و در نهایت بهترین تصمیم را برای خودمان بگیریم. رکسانا علیجان‌زاده در کتاب اتاق فکر ما را با نحوه‌ی کار اتاق فکر آشنا می‌کنند. علیجان‌زاده معتقد است که اتاق فکر یا همان ذهن ما، هزاران لایه‌ی مختلف دارد که هرکدام در تصمیم‌گیری ما نقش مهمی ایفا می‌کنند. بنابراین برای اینکه بتوانیم بهترین تصمیمات را برای زندگی خودمان بگیریم لازم است تا با اتاق فکر آشنا شویم.

کتاب اتاق فکر را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم 

اگر دوست دارید بتوانید بهترین تصمیم‌ها را برای زندگی خودتان بگیرید، کتاب اتاق فکر راهنمای عالی شما برای انجام این کار است.

بخشی از کتاب اتاق فکر

انسان موجودی متفکر است و از این رو در طول اعصار به خود، مغز پیچیده و توانایی تفکرش بالیده است.

انسان متمدن از کودکی آموخته باید فکر کند، تصمیم بگیرد و عمل کند.

او در خانواده، مدرسه، محیط‌کار، دانشگاه، هنگام ازدواج و صدها مرحله دیگر در زندگی با خود اندیشیده و به نتایجی دست یافته است.

تفکر در لغت به‌معنای اندیشیدن و به فکر و تعمق فرورفتن آمده است. ذهن ما در تمام ساعات بیداری در حال فعالیت و قضاوت بر اساس آموخته، باورها، ترس‌ها، علایق، نیازها و آرزوهای ماست. اما آیا هر فعالیت مغزی به معنای تفکر است؟ بسیاری از افراد از درگیر بودن طولانی مدت افکارشان شکایت دارند مراجعی داشتم که در اولین جلسه با این شکایت مراجعه کرده بود: (از فکر زیاد فکری شده‌ام)

او درگیر مشکلات حاد عاطفی و اجتماعی بود و سلامت جسمی چندان رضایت‌بخشی نداشت و همه اینها را ثمره سال‌ها فکر کردن می‌دانست. همه ما موضوعاتی برای فکر کردن داشته‌ایم و کسی را نمی‌توان یافت که تاکنون نیاندیشیده باشد.

اما اینکه اندیشیدن تا چه‌اندازه برایمان مفید بوده است؟ مبحث دیگری است. آیا می‌توان اندیشیدن به هر فکری که از ذهنمان عبور می‌کند و ما را برای دقایق و حتی ساعت‌ها در خود غرق می‌کند تفکر به حساب آورد؟ دانش‌آموزی که مدت‌ها است به رشته انتخابی خود در دبیرستان می‌اندیشد تا بتواند بهتر انتخاب کند و تصمیم بگیرد. مادری به روش‌های درمان کودک بیمارش می‌اندیشد.

مرد میانسالی که سال‌هاست به دوران کودکی خود می‌اندیشد.

زن سالخورده‌ای که به ظلم بی‌پایان مادرهمسرش در سال‌های اول ازدواج می‌اندیشد.

زنی که هر روز به همسر متوفایش فکر می‌کند.

زوج جوانی که به آینده دورودراز فکر می‌کنند.

و بسیاری موارد دیگر که همگی معتقدند در حال تفکرند یا غرق در فکر شده‌اند.

در گام اول باید بدانیم هر درگیری ذهنی حتی اگر ساعت‌ها و روزها به درازا بکشد تفکر به حساب نمی‌آید. بنابراین اولین کارمان این است که یک بیل برداریم و ذهنمان را شخم بزنیم و آنچه را در درون پنهان کرده ببینیم.


نظرات کاربران

farhad173
۱۳۹۹/۰۴/۱۰

بینظیر، همین ابتدا ما رو جذب کرد و روایت فوق العادی داره. حتما پیشنهاد میکنم.

malihe55
۱۳۹۹/۰۴/۰۹

خانم دکتر عزیز تبریک میگم بابت کتاب عالیتون. امیدوارم همیشه موفق تر از قبل باشید .به امید جهانی شدن نوشته های ارزشمندتون.

masoume
۱۳۹۹/۰۴/۱۲

خیلی خوبه. برعکس کتابهای دیگه، اصلا حاشیه و مقدمه خسته کننده نداره، خیلی سریع به موضوع اصلی میپردازه و بسیار قابل فهم و روان است

Nita
۱۳۹۹/۰۴/۱۰

خیلی متن روان و ساده‌ای داشت و باعث شد تغییر کنم و کمکم کرد لایه های درونیمو بشناسم، خیلی ممنونم از طاقچه که این کتاب گذاشت حتما توصیه میکنم

میم‌ بانو
۱۴۰۲/۱۱/۰۶

برای گرفتن یک تصمیم اولین کسی را که باید قانع کنید ذهن تان است ، تا اون را قانع نکنید او شما را با هزاران بهانه منصرف خواهد کرد . بینظیر ترین کتابی بود که توی این حوزه خونده بودم و

- بیشتر
Arshida
۱۳۹۹/۰۵/۱۵

بسیارکتاب کاربردی و مفیدیه برای اینکه ذهنمون رو بشناسیم.لازمه ک هرکسی مطالعه کنه و حتما توصیه میکنم بخونید...

حسن
۱۳۹۹/۰۴/۱۸

کتاب خوبی هست دیگاه ادمو عضو میکنه ولی آخرش راه حل اساسی نمیده که چکار کنیم ک این تفکرات نداشته باشیم

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۵)
شاید بهتر باشد قبل از سفر به ماه سری به دنیای درون خود بزنیم. من دوست دارم در این سفر همراه شما باشم ما انسان‌هایی هستیم که سال ۲۰۲۰ را دیده‌ایم؛ با کرونا جنگیده‌ایم و هنوز زنده‌ایم پس باید بتوانیم فراتر از ژنهای‌مان عمل کنیم.
عبدالوهاب
هرگاه متوجه شویم به موضوعی در گذشته بارهاوبارها رجوع می‌کنیم و از آن کلافه‌وعصبی می‌شویم به این معناست که دچار نشخوارفکری شده‌ایم.
عبدالوهاب
نشخوارفکری تنها تکرار و مرور خاطره را به‌دنبال دارد و راه‌حلی ارائه نمی‌دهد. همانند جویدن آدامس که مغز و دستگاه گوارش با آن مانند فرایند خوردن غذا رفتار می‌کنند و فریب می‌خورند.
عبدالوهاب
وقتی افراد دچار نشخوارفکری می‌شوند، بیش از اندازه دربارهٔ وضعیت‌ها و اتفاقات زندگی فکر می‌کنند. اتفاقاتی مانند کار یا رابطه‌خانوادگی برای ایشان مثل وسواس می‌شود. این افراد ممکن است یک خاطره تلخ از سالهای بسیار دور را هنوز در ذهن مرور کنند و به‌خاطرش رنج ببرند چنانکه گویی امروز رخ داده است.
عبدالوهاب
در گام اول باید بدانیم هر درگیری ذهنی حتی اگر ساعت‌ها و روزها به درازا بکشد تفکر به حساب نمی‌آید. بنابراین اولین کارمان این است که یک بیل برداریم و ذهنمان را شخم بزنیم و آنچه را در درون پنهان کرده ببینیم.
عبدالوهاب

حجم

۴۱۵٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۸۱ صفحه

حجم

۴۱۵٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۸۱ صفحه

قیمت:
۳۰,۰۰۰
تومان