دانلود و خرید کتاب مقاله نویسی به سبک APA مارک هاتالا ترجمه مریم مقیمی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب مقاله نویسی به سبک APA اثر مارک هاتالا

کتاب مقاله نویسی به سبک APA

معرفی کتاب مقاله نویسی به سبک APA

کتاب مقاله نویسی به سبک APA نوشتهٔ مارک هاتالا و ترجمۀ مریم مقیمی، ابوالفضل نشاطی زنوز و میرحمید صالحیان است. نشر ویراست این کتاب آموزشی را روانۀ بازار کرده است.

درباره کتاب مقاله نویسی به سبک APA

کتاب مقاله نویسی به سبک APA به شش بخش تقسیم شده است؛ ۱۰ بخش بسیار زیاد و سه بخش بسیار کم دارد. نویسنده معتقد است که نوشتن یک فرایند است و به دنبال‌کردن مراحل خاصی در هنگام یادگیری یک مهارت جدید کمک می‌کند. نوشتن یک مقاله مانند پیروی از یک دستور است؛ در ابتدا ممکن است سخت به نظر برسد، اما وقتی بتوانید آن را دستورالعمل و وظیفه ببینید، بسیار آسان‌تر می‌شود. بخش اول درمورد انتخاب موضوع برای مقالۀ شما و سپس یافتن تحقیق مناسب است. منابع و مقالات تحقیقاتی و همچنین بهترین مکان‌ها برای یافتن مطالعات مرتبط موردبحث قرار می‌گیرد. بخش دوم درمورد نوشتن مقالهٔ شما است. بخش سوم و چهارم درمورد نحوهٔ انجام استناد هم درون‌متنی و هم پرانتزی و منابع است. دانش‌آموزان اغلب نقل‌قول‌ها را مشکل می‌دانند؛ زیرا دانستن زمان انجام یک نقل‌قول، نحوۀ تغییر نقل‌قول بعدی از همان منبع، نحوهٔ نقل‌قول مستقیم و غیره ممکن است دشوار باشد. بخش پنجم شامل مطالبی است که به‌نظر نویسنده مهم است، اما قبلاً به آن پرداخته نشده است؛ بنابراین مواردی مانند تفاوت بین مقالات دانشجویی A-F، سرقت ادبی و چگونگی اطمینان از اینکه نوشتۀ ما بدون تبعیض جنسیتی و بدون سوگیری است، مطرح می‌شود. بخش پایانی شامل یک مقالهٔ A دانشجو و ارسال مقاله در مجله است.  این کتاب با برخی ضمائم و منابع مفید درمورد موضوعات رایج برای مقالات روان‌شناسی در مقطع کارشناسی به پایان می‌رسد.

خواندن کتاب مقاله نویسی به سبک APA را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به دوستداران مقاله‌نویسی پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب مقاله نویسی به سبک APA

«انتخاب موضوع مقاله خود

بیشتر مقالات مقطع کارشناسی روان‌شناسی مروری بر ادبیات است و در آن دانشجو در حال خواندن تحقیقات است و سپس آنچه را که آموخته و موضوعات برجسته در این زمینه را گزارش می‌دهد این را می‌توان شبیه به بخش مقدمه یک مقاله تحقیقاتی واقعی در نظر گرفت. ازآنجایی‌که این همان مقاله‌ای است که اکثر دانشجویان کارشناسی باید بنویسند، تمرکز بیشتر این کتاب نیز روی آن خواهد بود.

یکی از مسائل در انتخاب موضوع این است که مطمئن شوید خیلی گسترده نیست. مــن درخواست‌های دانشجویی برای مطالعه موضوعاتی مانند ذات" در مقابل پرورش" یا "قاتلان زنجیره‌ای داشته‌ام نه‌تنها هر دو موضوع برای یک پایان‌نامه هم بسیار گسترده هستند (و همچنین برای یک مقاله کلاسی)، بلکه این مشکل نیز وجود دارد که نمی‌توان مطالعات تجربی را روی قاتلان" "زنجیره‌ای انجام داد، همچنین به دلیل وجود تلویزیون و سینما، بسیاری از دانشجویان خواهند گفت که مایل‌اند به‌عنوان روان‌شناس پزشکی قانونی قاتلان را مطالعه کنند. بهترین توصیه برای آنها این است که روان‌شناسی را رها کنند و به‌جای آن وارد بازیگری شوند، زیرا احتمال اینکه در تلویزیون نقش یک پروفایلر را بازی کنند بسیار بیشتر از ایــن است که در زندگی واقعی چنین نقشی داشته باشند.

تعدادی راه آسان برای محدودکردن موضوعی که خیلی گسترده است وجود دارد. یک راه این است که موضوع را با یک ویژگی جمعیت‌شناختی، مانند جنسیت، نژاد، یا ســن محـدود کنید. به‌عنوان‌مثال موضوع افسردگی" بسیار گسترده است؛ اما مطالعه تحقیقاتی که بر روی زنان نوجوان اسپانیایی‌تبار انجام شده است خوب است.

موضوعات بالینی را می‌توان با جهت‌گیری درمانی محدود کرد. در پیگیری موضوع بسیار گسترده «افسردگی»، تعدادی از درمان‌های خاص و متفاوت برای درمان و مدیریت افسردگی وجود دارد، بنابراین یک مقاله ممکن است اثربخشی یک نوع درمان زیست‌پزشکی" را بررسی کند. به‌عنوان‌مثال بوپروپین هم کمکی برای افرادی است که سعی در ترک سیگار دارند و هـم به‌عنوان یک داروی ضدافسردگی مبتنی بر SSRI عمل می‌کند که با نام‌های تجاری Wellbutrin و Zyban فروخته می‌شود.

 شاید ساده‌ترین راه برای محدودکردن یک موضوع مطالعه بیشتر در مورد آن باشد. موضوع "حافظه باز هم بسیار گسترده است؛ اما با مطالعه در مورد حافظه در کتاب روان‌شناسی عمومی، می‌توان فهمید که چه موضوعات تحقیقاتی در این زمینه برجسته هستند و سپس می‌توان موضوع خاص‌تر و مناسب‌تری را تعیین کرد؛ مانند حافظه وابسته به زمینه، تأثیر خلق‌وخو بر یادآوری چرت‌زدن و تثبیت حافظه یا به معنای واقعی کلمـه صــدهـا مـوضـوع ممکن دیگر.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۵٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۸۴ صفحه

حجم

۵٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۸۴ صفحه

قیمت:
۱۳۰,۰۰۰
تومان