دانلود و خرید کتاب جادوی سبز امیر باستانی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب جادوی سبز اثر امیر باستانی

کتاب جادوی سبز

انتشارات:نکوراد
دسته‌بندی:
امتیاز:
۵.۰از ۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب جادوی سبز

کتاب جادوی سبز، نوشته دکتر امیر باستانی و شیرین خاکباز حشمتی به توضیح خواص میوه‌ها و داروهای گیاهی؛ اثرات متقابل داروهای شمیایی و گیاهی می‌پردازد و یک کتاب عالی در زمینه طب سنتی است.

درباره‌ی کتاب جادوی سبز

کتاب جادوی سبز یک کتاب خوب و خواندنی در حوزه‌ی سلامت و گیاهان دارویی و طب سنتی است. امیر باستانی و شیرین خاکباز حشمتی در کتاب جادوی سبز خواص میوه‌ها و داروهای گیاهی را توضیح داده‌اند و از اثرات متقابل داروهای شمیایی و گیاهی گفته‌اند. در عین حال نیز توصیه کرده‌اند که چون داروهای گیاهی در شرایط کنونی نمی‌توانند به سرعت جایگزین درمان‌های کلاسیک طبی رایج شوند، عاقلانه‌تر این است که از آنها به عنوان کمک به درمان (پیشگیری) همراه با داروهای کلاسیک بهره جست. بهرحال کتاب جادوی سبز به شما کمک می‌کند تا با خواص گیاهان و میوه‌های مختلف آشنا بشوید، به کمک آن‌ها از بروز بیماری‌های مختلف در وجودتان جلوگیری کنید یا در روند درمان بیماری‌ها از آن‌ها کمک بگیرید.

کتاب جادوی سبز را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم 

اگر دوست دارید با خواص دارویی گیاهان و میوه‌های مختلف آشنا شوید و برای درمان بیماری‌ها از آن‌ها کمک بگیرید، کتاب جادوی سبز به شما کمک می‌کند.

بخشی از کتاب جادوی سبز

آفتابگردان: Helianthus annuus

کلیات و طب سنتی:

اندام‌های مورد استفاده آن بذر (تخم) و روغن آن است. در طب آلترناتیو از برگ، غنچه و گل آن نیز استفاده می‌شود. گیاهی یک ساله است با ساقه‌های خشن و از دانه‌های آن جهت روغن‌کشی استفاده می‌شود. برگ آن مضرس، تا حدودی بیضی شکل و کرک‌دار و زبر است. دارای کلروفیل و ویتامین‌های B۲، A، D، B۱ و B۳ یا نیاسین و ویتامین C و مواد معدنی همچون کلسیم، منیزیم و پروتئین است. برگ‌های آفتابگردان از بذر کاشته شده هفت روزه به دست می‌آیند.

در منابع طب سنتی آمده است: «آب ریشه آن، درد دندان را ساکت می‌کند و ریشه‌اش مقوی قلب است. آفتابگردان از نظر مواد غذایی بسیار غنی است. ریشه آن دارای هورمون جنسی است که اگر ضماد آن را بر کمر ببندد ایجاد تحریک می‌نماید.»

مگس و پشه بر روی گل آن نمی‌نشینند و دود آن حشرات و موش و قورباغه را فراری می‌دهد.

مواد مؤثّر:

فیتواسترول‌ها، لینولئیک اسید، اولئیک اسید، لیستین، آلبومین، اسیدهای آمینه ضروری، کوآنزیم Q۱۰، کلسیم، ساپونین‌ها، بتائین، تانین‌ها، کورسیمترین، پکتین.

اثرات طبی:

ضدالتهاب، ضدمیکروب، مدر، خلط آور، شیرزا.

آفتابگردان برای درمان ورم و درد مفاصل، سرطان، اختلال در گردش خون، نقرس، برونشیت، مشکلات پوستی، آسم، اختلالات کبدی و کاهش وزن به کار می‌رود.

توصیه‌های پزشکی:

- زیاده‌روی در مصرف تخم آفتابگردان سبب افزایش بیش از حد کادمیوم خون می‌گردد. جهت جلوگیری از اکسید شدن چربی‌های تخم آفتابگردان بهتر است آن را تازه و در ظروف دربسته نگهداری کنید (تا ۳ ماه در یخچال و ۶ ماه در فریزر).

- تخم آفتابگردان بعد از تخم کنجد (با داشتن ۴۰۰ میلی‌گرم فیتواسترول در ۱۰۰ گرم) دارای بالاترین مقدار فیتواسترول در میان تنقلات است و در برخی مطالعات دیده شده که از بروز سرطان پروستات (خصوصآ نوع مهاجم آن) در مردان تا حدودی جلوگیری می‌کند.


نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲۲۲٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۷

تعداد صفحه‌ها

۲۰۰ صفحه

حجم

۲۲۲٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۷

تعداد صفحه‌ها

۲۰۰ صفحه

قیمت:
۲۵,۰۰۰
تومان