دانلود و خرید کتاب فرهنگ بازتاب امثال قرآن بر امثال منظوم فارسی علی رفیعی جیردهی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب فرهنگ بازتاب امثال قرآن بر امثال منظوم فارسی اثر علی رفیعی جیردهی

کتاب فرهنگ بازتاب امثال قرآن بر امثال منظوم فارسی

معرفی کتاب فرهنگ بازتاب امثال قرآن بر امثال منظوم فارسی

کتاب فرهنگ بازتاب امثال قرآن بر امثال منظوم فارسی، نوشته علی رفیعی جیردهی، بررسی تاثیر آیات قرآن در آثار شاعران و امثال منظوم زبان فارسی است. 

درباره‌ی کتاب فرهنگ بازتاب امثال قرآن بر امثال منظوم فارسی

مثل و تمثیل در ادبیات ایران جایگاه ویژه‌ای دارد. در میان آثار شاعران و نویسندگان استفاده از تمثیل‌ها همیشه بوده است و به یکی از کاربردی‌ترین صنایع ادبی زبان تبدیل شده است. بسیاری از مثل‌ها به صورت منظوم درآمده‌اند. این مثل‌ها به دلیل منظوم بودنشان، بسیار راحت‌تر به ذهن سپرده می‌شوند و جاودان می‌شوند. علاوه بر این شاعران از آیات قرآن کریم نیز در اشعارشان بسیار استفاده می‌کنند. در حقیقت آیات قرآنی تاثیر بسیاری بر شاعران داشته‌اند و به راحتی می‌توان نمونه‌های آن را در میان آثار شعرای بزرگ پیدا کرد. به همین ترتیب آن آیات و ابیات نیز به مثل‌های مشهور، فراموش نشدنی و کاربردی تبدیل شده‌اند. علی رفیعی جیردهی در کتاب فرهنگ بازتاب امثال قرآن بر امثال منظوم فارسی، بخشی از آثار فارسی که تحت تاثیر آیات قرآن بوده فراهم آورده است. از این نظر کتاب فرهنگ بازتاب امثال قرآن بر امثال منظوم فارسی مانند فرهنگنامه‌ای برای یافتن امثال منظوم متاثر از قرآن است. 

علی رفیعی جیردهی با استناد به کتاب امثال و حکم علامه دهخدا، کتاب فرهنگ بازتاب امثال قرآن بر امثال منظوم فارسی را کامل نموده است. فرهنگ بازتاب امثال قرآن بر امثال منظوم فارسی دو بخش دارد و هر بخش تاثیر آیات و اشعار را به صورت متقابل بررسی می‌کند. 

کتاب فرهنگ بازتاب امثال قرآن بر امثال منظوم فارسی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم 

کتاب فرهنگ بازتاب امثال قرآن بر امثال منظوم فارسی برای تمام کسانی است که دوست دارند تاثیر قرآن بر آثار منظوم فارسی را بررسی کنند. دانشجویان و دانش‌آموختگان زبان و ادبیات فارسی و عربی نیز از مطالعه کتاب فرهنگ بازتاب امثال قرآن بر امثال منظوم فارسی لذت می‌برند. 

فهرست

  • یادداشت حوزه هنری گیلان
  • پیش‌گفتار
  • آیات قرآن و امثال منظوم
  • امثال منظوم و آیات قرآن
  • منابع

نظرات کاربران

حسین
۱۳۹۹/۰۲/۲۵

در طاقچه بی نهایت قرار دهید سپاسگزار

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۴۱۴ صفحه

حجم

۱٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۴۱۴ صفحه

قیمت:
۷,۷۰۰
تومان