دانلود و خرید کتاب داستان یک مرد مجید ملامحمدی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب داستان یک مرد اثر مجید ملامحمدی

کتاب داستان یک مرد

معرفی کتاب داستان یک مرد

کتاب داستان یک مرد نوشته مجید ملامحمدی است این کتاب قصه‌ی حضور حبیب‌بن مظاهر در ماجرای کربلا است. این کتاب با زبانی شیرین داستانی روایتی تاریخی را برای خواننده بیان می‌کند. روایتی که در آن به یکی شخصیت‌های مهم واقعه کربلا پرداخته می‌شود.

درباره کتاب داستان یک مرد

حبیب بن مظاهر از قبیله بنی‌اسد بود. او اهل کوفه بود و از یاران وفادار امام(ع) و فرزندان ایشان بود. حبیب از کوفیان وفاداری بود که بعد از مرگ معاویه به امام حسین نامه نوشت و از او برای آمدن به کوفه ایستادن مقابل یزید دعوت کرد اما زمانی که بیعت شکنی کوفیان را دید مخفیانه از کوفه خارج شد و به امام حسین(ع) پیوست و در روز عاشورا در صحرای کربلا به شهادت رسید.

خواندن کتاب داستان یک مرد را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به تاریخ اسلام پیشنهاد می‌کنیم

بخشی از کتاب داستان یک مرد

حبیب از بزرگان کوفه به‌حساب می‌آمد و در میان مردم جاه و جلالی والا داشت. جوان‌ترها مردم را با فشار زیاد سر جای خود نشاندند. عابس در کنار مسلم ایستاد. مختار باز به صدای بلند، همگان را به آرامش و سکوت دعوت کرد. حبیب بغض خود را به‌سختی فرو خورد. شانه‌هایش افتاده و گیسوانش پریشان به نظر می‌آمد. مختار تعجب کرد. عابس بازهم گریست. مسلم با نگرانی به سرتاپای حبیب خیره شد. حبیب دستار بلند خود را بر گونه‌هایش کشید. دلش تاب سخن نداشت. ابروان پهن و هلالی‌اش به‌هم گره خورده بود. آیا او نیز می‌توانست امام (ع) را همراهی کند؟

به‌زحمت و بریده‌بریده رو به عابس گفت: «خدا تو را رحمت کند عابس که آنچه نیت و درون سینهٔ خود داشتی، به زبان آوردی!»

عابس بیشتر گریست. کوفیان بیشتر از کنار هم سرک کشیدند. مسلم خاموش ماند. «من به خداوند یکتا و بی‌همتا سوگند می‌خورم که همان عقیده و تصمیم تو را دارم!»

صدای تکبیر بلندی، چهارستون خانه را لرزاند. کوفیان به‌وجد آمدند. گویی جنگ با دشمن شروع شده بود و همگی آنان به یک‌باره پا در رکاب رزم بردند و شمشیرهای خود را به حمایت از امام‌حسین (ع) برکشیدند.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۰

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۱۲۰ صفحه

حجم

۰

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۱۲۰ صفحه