دانلود و خرید کتاب وهابیت؛ اندیشه‌ها، کنش‌ها و پیامدها شعیب یاری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب وهابیت؛ اندیشه‌ها، کنش‌ها و پیامدها

کتاب وهابیت؛ اندیشه‌ها، کنش‌ها و پیامدها نوشته شعیب یاری است. مرکز اسناد انقلاب اسلامی در راستای بررسی و نقد افکار فرقه وهّابیت و علل و عوامل سیاسی پشت پرده تشکیل و ترویج آن اقدام به انتشار این اثر کرده است.

درباره کتاب وهابیت؛ اندیشه‌ها، کنش‌ها و پیامدها

وهّابیت از جمله جریان‌هایی است که به عنوان بازوی اجرایی آمریکا در منطقه‌ی غرب آسیا (خاورمیانه)، بزرگترین ضربه‌ها را بر اسلام و مسلمانان وارد کرده است. پیروان این فرقه‌ی انحرافی، هر نوع تفکری را غیر از وهّابیت، مطرود و معتقدان به آن‌ها را تکفیر می‌کنند. در عقیده‌ی وهّابیان، دامنه‌ی این تکفیر به طرز غیرقابل باوری گسترده است، به طوری‌که قتل هر غیروهّابی و تصاحب مال و ناموس او را به حکم شرک و کفر، جایز و بلکه در مواردی واجب می‌شمارند. این کتاب افکار و عقاید این فرقه را بیان می‌کند.

خواندن کتاب وهابیت؛ اندیشه‌ها، کنش‌ها و پیامدها را به چه کسانی پیشنهاد میکنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به تاریخ دینی پیشنهاد می‌کنیم

بخشی از کتاب وهابیت؛ اندیشه‌ها، کنش‌ها و پیامدها

مفهوم سلف، در اصطلاح اهل سنّت و شیعه متفاوت است. اهل سنّت سلف را گروهی از مسلمانان، شامل صحابه، تابعین و تابعین تابعین می‌دانند. آنها این سه نسل را به دلیل نزدیکی زمانی و مکانی، و در نتیجه، تلقی بهتر وحی، بهترین مردم (خیره) می‌دانند. دلیل اهل سنّت در این زمینه، حدیث خیریه است: «بهترین مردم (مردمان) قرن من هستند؛ سپس کسانی که در پی ایشان می‌آیند و سپس دیگرانی که در پی آنان می‌آیند. پس از ایشان، مردمانی می‌آیند که گواهی هریک، سوگندشان و سوگند هرکدام گواهی‌شان را نقض و نقد می‌کند».

به نظر آنها،‌ مفاد این حدیث نشانگر برتر بودن این سه نسل از دیگر مسلمانان است؛ از سوی دیگر، هر قرن را معادل صد سال گرفته‌اند و کلاً دوران سلف را معمولاً سیصد سال می‌پندارند.

البته اهل سنّت دربارهٔ مفهوم این «برتری»، با یکدیگر اختلاف دارند؛ برخی بر این باورند که این برتری، برای همهٔ افراد ثابت است و برخی مانند «ابن عبد ربه»، معتقدند که هرچند این حکم برای مجموعهٔ مسلمانان آن سه قرن ثابت است، ولی ممکن است این برتر بودن بر برخی از آنان صدق نکند و چه بسا در قرن‌های بعدی، کسانی بیایند که از این افراد برتر باشند. نتیجه‌ای که اهل سنّت از برتر بودن این سه قرن می‌گیرند، این است که چون آنها به پیامبر (ص) نزدیک‌تر بودند، بنابراین باید از آنها پیروی کرد.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۸۱٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۲۳۲ صفحه

حجم

۱۸۱٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۲۳۲ صفحه

قیمت:
۵۰,۰۰۰
تومان