دانلود و خرید کتاب ریز عادتها استفان گایز ترجمه فهیمه شریفی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب ریز عادتها اثر استفان گایز

کتاب ریز عادتها

نویسنده:استفان گایز
انتشارات:ناشر مؤلف
امتیاز:
۳.۸از ۸ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب ریز عادتها

استفان گایز در کتاب ریز عادتها یا عادت‌های کوچک‌تر، نتایج بزرگتر راهبرد عادت‌های کوچک را برای رسیدن به موفقیت پیشنهاد می‌کند.او می‌گوید مغز انسان نسبت به تغییرات مقاوم است و خیلی دیر آن‌ها را می‌پذیرد و هضم می‌کند پس برای این که عادت خوب را در خود ایجاد و تقویت کنید بهتر از از عادت‌های کوچک شروع کنید. این کتاب را فهیمه شریفی ترجمه کرده است.

درباره کتاب ریز عادتها

گایز در کتاب ریزعادت‌ها به شما کمک می‌کند به‌طور دائم رفتارهای مبتنی بر عادات سالم را به زندگی خود اضافه کنید. سه بخش ابتدایی کتاب درباره ساخت عادت، مغز، نیروی اراده، انگیزه و نحوهٔ ارتباط آن‌ها با یکدیگر بحث می‌کند. دو بخش بعدی به نتایج علمی و منطقی این موضوع می‌پردازد که چگونه به بهترین نحو از این اطلاعات استفاده کنیم. سه بخش پایانی هم نحوهٔ به‌کارگیری این اطلاعات را به شما نشان خواهد داد.

راهبرد ریزعادت‌ها شما را قادر می‌سازد که هر روز یک الی چهار عمل راهبردی کوچک را در پیش بگیرید و بدانید احتمال این که این کارها شکست بخورند و کنار گذاشته شوند بسیار کم است. این کارها دو هدف را دنبال می‌کنند؛ اول این که شما را برای انجام آنها تحریک می‌کنند و دوم این که به عادت‌های کوچک تبدیل می‌شوند.

خواندن کتاب ریز عادتها را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

علاقه‌مندان به کتاب‌های حوزه موفقیت، خودیاری و رشد فردی به خواندن کتاب ریزعادت‌‌ها دعوت می‌کنیم

بخشی از کتاب ریز عادتها

فرق ندارد چقدر قوی و بااراده باشید؛ در هر صورت ایجاد تغییر در زندگی کار دشواری است! شاید تصمیم گرفته باشید که هر روز یک ساعت ورزش کنید؛ اما باید بدانید که اراده بدون عمل فایده‌ای ندارد. گرایش ذاتی انسان‌ها به‌طوری است که خودش را دست بالا می‌گیرد که این موضوع باعث قطع شدن ارتباط میان اهداف و نتایج خواهد شد! معمولاً همه افراد، هدف‌های بزرگی را برای خود تعیین می‌کنند و زمانی که شکست می‌خورند و به اهدافشان نمی‌رسند، حس گناه و بی‌انگیزگی خواهند کرد. شکست خوردن تقصیر شما نیست! شما باید درباره استراتژی‌هایی که برای اصلاح خود انتخاب کرده‌اید را بازنگری کنید تا بتوانید آنها را دوباره بچینید. فرقی ندارد که چند بار استراتژی‌های ناقص را تکرار کنید؛ زیرا هر بار به همان نتایج ناامیدکننده قبلی خواهید رسید.

به جای این کار، بهتر است تصمیم بگیرید که هر روز یک گام کوچک به سمت اهدافتان بردارید و درجا نزنید! برداشتن یک گام کوچک در روز باعث می‌شود که در مسیر درست خودتان حرکت کنید و به سمت ایجاد عادت‌های ماندگار پیش بروید. گام‌های کوچک به اراده بسیار کمی نیاز دارند؛ اما نتایج آنها بسیار فوق‌العاده هستند.

«برای اینکه تغییرات زندگی شما ماندگار باشند، باید دست از مبارزه با ذهن خود بردارید.»

معرفی نویسنده
استفان گایز

استفان گایز نویسنده، وبلاگ‌نویس و کارآفرین بین‌المللی است که کتاب‌های پرطرفدارش تاکنون به ۲۱ زبان ترجمه شده‌اند. گایز شهرتش را به واسطه‌ی ارائه‌ی استراتژی‌های کاربردی و طنزآمیز تغییر رفتار در سطح جهانی به دست آورده است. او اکنون در نزدیکی دنیای دیزنی، در اورلاندوی فلوریدا زندگی می‌کند. تعدادی از کتاب‌های او تاکنون به زبان فارسی نیز ترجمه شده‌اند. گایز نویسنده‌ی کتاب‌های مشهوری از جمله خرده‌عادت‌ها (۲۰۱۶)، چگونه کمال‌گرا نباشیم (۲۰۱۵) و عادت‌های انعطاف‌پذیر (۲۰۱۹) است.

نظرات کاربران

مهدیاطیب
۱۳۹۹/۰۳/۱۰

من خیلی تعریف این کتاب روشنیدم.امامیخوام بدونم کسی این کتاب خونده ک میکرو این کتاب با کتاب اصلیش فرقی هم داره یانه؟

Ugly Duckling
۱۴۰۰/۰۸/۱۶

کل کتاب ۱۶ صفحست که ۱۱ صفحش رایگان گذاشته شده

mina
۱۴۰۲/۱۲/۲۶

سلام با این که خلاصه کتاب بود اما میتونید با خوندنش نکات اصلی رو دریافت کنید و بهتر شروع به برنامه ریزی کنید

امیرحسین
۱۴۰۰/۱۱/۲۷

بسیار کاربردی و مفید بود خلاصه خوبی شده یود و قابل استفاده هست

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱۴)
برخلاف باور مشترکی که در میان مردم وجود دارد، نهادینه کردن یک عادت جدید به ۲۱ تا ۳۰ روز زمان نیاز ندارد! تحقیقات نشان داده است که ریشه دواندن یک عادت در مغز، حدود ۱۸ تا ۲۵۴ روز طول می‌کشد. یعنی شما باید به طور متوسط، ۶۶ روز برای شکل‌گیری یک عادت زمان بگذارید و صبور باشید.
احد نورمحمدی
«با داشتن دانش و استراتژی درست، آنچه که پیش از این غیرممکن به نظر می‌رسید، ساده و ممکن می‌شود.»
احد نورمحمدی
باید بدانید که تمام موفقیت‌ها و پیشرفت‌های شما، زمانی به وجود می‌آیند که از دایره امن خود خارج شوید. تا زمانی که در داخل دایره امن خود حضور دارید، خبری از تغییر و پیشرفت نیست؛
لیلی
«تقریباً هیچ شرایطی وجود ندارد که در آن نتوانید عادات کوچک را انجام دهید؛ اما در بسیاری از موارد خواهید دید که پا را از آن عادت‌ها نیز فراتر گذاشته‌اید!»
احد نورمحمدی
برداشتن یک گام کوچک در روز باعث می‌شود که در مسیر درست خودتان حرکت کنید و به سمت ایجاد عادت‌های ماندگار پیش بروید. گام‌های کوچک به اراده بسیار کمی نیاز دارند؛ اما نتایج آنها بسیار فوق‌العاده هستند.
طاقچه طاها و بدرالله
شکست خوردن تقصیر شما نیست! شما باید درباره استراتژی‌هایی که برای اصلاح خود انتخاب کرده‌اید را بازنگری کنید تا بتوانید آنها را دوباره بچینید. فرقی ندارد که چند بار استراتژی‌های ناقص را تکرار کنید؛ زیرا هر بار به همان نتایج ناامیدکننده قبلی خواهید رسید. به جای این کار، بهتر است تصمیم بگیرید که هر روز یک گام کوچک به سمت اهدافتان بردارید و درجا نزنید!
طاقچه طاها و بدرالله
برای رسیدن به موفقیت، شما باید انگیزه را از عمل جدا کنید و روی قدرت اراده خود تمرکز داشته باشید.
احد نورمحمدی
تکرار، زبان مغز (ناخودآگاه) است. عملکرد ما انسان‌ها به صورتی است که وقتی کاری را تکرار می‌کنیم، فراموشش نخواهیم کرد. هدف از ایجاد عادات، تغییر مغز با تکرار است؛ اما مغز در مقابل این تغییرات مقاومت خواهد کرد، مگر آنکه پاداشش، جذاب به نظر برسد! پس زمانی که پای مغز به میان می‌آید، ۲ نکته مهم این است: ۱- تکرار و ۲- پاداش. زمانی که پای جایزه و پاداش در میان باشد، تکرار خواستنی‌تر می‌شود.
احد نورمحمدی
«بهتر است فردی با اهداف کوچک و نتایج فوق‌العاده باشید تا شخصی با اهداف فوق‌العاده و نتایج کوچک!
لیلی
«همین الان هم شما همه انگیزه لازم برای موفقیت را دارید؛ ولی این انگیزه مانند یک آتش‌فشان خاموش است. شما باید آتش‌فشان انگیزه خود را با عادت‌های کوچک فعال کنید.»
احد نورمحمدی

حجم

۲۱٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۱۶ صفحه

حجم

۲۱٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۱۶ صفحه

قیمت:
۸,۰۰۰
تومان