دانلود و خرید کتاب اِنیگرام مهدی سررشته داری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب اِنیگرام اثر مهدی سررشته داری

کتاب اِنیگرام

امتیاز:
۲.۳از ۳ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب اِنیگرام

کتاب انیگرام نوشته مهدی سررشته‌داری است. اِنیگرام یا تیپ‌شناسی نُه‌گانه‌ی شخصیت‌ها، واژه‌ای یونانی است مُرَکّب از دو جزء انیا (ennea) به معنای عدد ۹ و گراموس (grammos) به معنای نقطه است. این نام به یک نظام تیپ‌شناسی شخصیت‌ها مرکب از ۹ تیپ شخصیتی مختلف اطلاق می‌شود که به‌صورت ستاره‌ای که دارای ۹ رأس است و در دایره‌ای قرار گرفته، به نمایش درمی‌آید. رفتار هر یک از این ۹ تیپِ شخصیتی در سه زمینه اجتماعی، جنسی و بقا، به‌صورت ۳ تیپ فرعی هر یک از آن‌ها به نمایش درمی‌آید.

خواندن کتاب اِنیگرام را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به روان‌شناسی و پژوهشگران این رشته پیشنهاد می‌کنیم

بخشی از کتاب اِنیگرام

هیجانات عاطفی ویژگی اصلی زندگی عاطفی هر یک از تیپ‌های شخصیتی است و معنای منفی دارد و به معنای سایه است. هیجانات عاطفی، عبارت از انرژی‌ای است که در قلب یا مرکز عاطفی هر یک از این شخصیت‌ها وجود دارد و بنابراین مطابق با تعداد تیپ‌های شخصیتی، ۹ نوع هیجان عاطفی وجود دارد. در سنت یسوعیون که آن‌ها هم به اِنیگرام علاقه‌مند بودند' برای نامیدن این هیجانات عاطفی از اصطلاحات سنت مسیحی استفاده کرده، اسامی گناهان کبیره را روی این هیجانات عاطفی گذاشته‌اند، زیرا در سنت مسیحی هفت گناه کبیره وجود دارد که با این هیجانات عاطفی هم‌خوانی دارند. به‌عنوان‌مثال هیجان عاطفی تیپ شخصیتی یک، خشم است که در سنت مسیحی هم به‌عنوان گناه کبیره وجود دارد.

این هفت گناه کبیره در مسیحیت عبارت‌اند از: ۱ ـ خشم، ۲ ـ غرور، ۳ ـ فریب‌کاری (deceit) (که جایش در سنت مسیحی خالی بوده و از صوفیه گرفته‌اند)، ۴ ـ غبطه خوردن، ۵ ـ خسّت، ۶ ـ ترس (خوف، که جای آن‌هم در سنت مسیحی خالی بوده) ۷ ـ جوع‌البقر (پرخوری و زیاده‌خواهی همهٔ چیزهای جالب)، ۸ ـ شهوت و میل زیاد (lust)، و ۹ ـ رخوت (sloth).

در اِنیگرام این هیجانات عاطفی در مورد تیپ یک، خشم؛ در مورد تیپ دو، غرور؛ در مورد تیپ سه، فریب‌کاری؛ در مورد تیپ چهار، غبطه خوردن (رشک)؛ در مورد تیپ پنج، حرص؛ در مورد تیپ شش، ترس؛ در مورد تیپ هفت، جوع (مستی منفی)؛ در مورد تیپ هشت، شهوت (میل زیاد) و در مورد تیپ نُه، تنبلی است.

نظرات کاربران

parsaotaku
۱۳۹۹/۰۵/۰۱

کتاب بسیار با محتوایی بود. دقیق ترین توصیف شخصیتی به همراه ریشه یابی رفتاری و راهکار های درون فردی و برون فردی برای ارتباط با خود و دیگر تیپ های شخصیتی داشت. پیشنهاد من اینه که از دستش ندید. هر چند

- بیشتر
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۸۲۱٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۳۱۲ صفحه

حجم

۸۲۱٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۳۱۲ صفحه

قیمت:
۱۰۰,۰۰۰
تومان