دانلود و خرید کتاب سی سال نفت ایران قباد فخیمی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب سی سال نفت ایران

کتاب سی سال نفت ایران نوشته قباد فخیمی است. این کتاب بازه زمانی تاریخ ایران از از ملی شدن نفت تا انقلاب اسلامی را پی می‌گیرد.

درباره کتاب سی سال نفت ایران

در این کتاب خاطرات قباد فخیمی را می‌خوانیم با مرور تحولات صنعت نفت بدون تغییر و سانسور. قرارداد ۱۹۷۳، بالا رفتن قیمت نفت، جنگ ۱۹۷۳، تحریم آمریکا، بازگشت دلارهای نفتی، معاملات تهاتری خرید اسلحه و آخرین مذاکرات نفت، تکامل شرکت ملی نفت، مبارزات ملی شدن نفت، کنسرسیوم بین‌المللی نفت ایران، نمایندگی شرکت ملی نفت در منطقه قرارداد کنسرسیوم، و شرکت‌های وابسته شرکت بخشی از اتفاقات مهم این کتاب است.

خواندن کتاب سی سال نفت ایران را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به داستان‌های تاریخی و تاریخ معاصر پیشنهاد می‌کنیم

بخشی از کتاب سی سال نفت ایران

در تابستان سال ۱۳۱۹ به اتفاق پدر و مادرم و بقیه خانواده برای ایام مرخصی سالیانه به همدان رفته بودیم. در این مرخصی برادر کوچک من در بیمارستان امریکایی ان شهر متولد گردید. روزی به همراه پدرم به بیمارستان رفتیم تا برادر نوزادمان را برای اولین بار دیدار کنیم ولی معلوم شد که بچه ها را به داخل بیمارستان راه نمی دهند. بنابراین ما با سرپرستی خواهرم که از همه بزرگتر بود در باغ زیبای بیمارستان مشغول گردش و چون زمین تنیس از همه جا صاف تر و خشک تر بود در انجا مشغول دوندگی و بازی شدیم. ناگهان یک مرد فرنگی قدبلند که با زبان فارسی خیلی سلیس صحبت می کرد وارد زمین تنیس شد و به صورتی که حالت تحکم داشت گفت این زمین برای بازی بچه ها نیست و دستور داد از زمین تنیس خارج شویم و از سر و صدا در محوطه بیمارستان خودداری کنیم.

مدتی بعد فهمیدم که این شخص رئیس پدرم اقای هاکر رئیس کل امور اموزش شرکت سابق نفت ایران و انگلیس و یکی از مقتدرترین رؤسای شرکت سابق نفت در ایران بود که برای مرخصی سالیانه به همدان شهر مورد علاقه اش امده بود. در سال ۱۳۵۸ که سرپرست (مدیر) امور پخش و فروش داخلی بودم متوجه شدم که دولت انگلستان سابقا در همدان کنسولگری بزرگی داشت که در دوران ملی شدن نفت تعطیل گردید. محل اقامت کنسول در باغی بسیار بزرگ در یکی از زیباترین اماکن همدان بود که مهمانسراهای متعدد داشت و رؤسای انگلیسی و عالی رتبه شرکت سابق نفت برای تعطیلات کوتاه مدت به همدان عزیمت نموده، در انجا اقامت می کردند. دولت انگلیس در شهرهای مهم دیگر ایران کنسولگری های مشابهی داشت که همه ان ها در زمان ملی شدن نفت تعطیل و باغ ها و ساختمان های زیبای ان به مالکیت شرکت ملی نفت درامد. نمی دانم این مستغلات از اول متعلق به شرکت نفت بود که به اجاره سفارت انگلیس درامده بود یا بعدا توسط شرکت خریداری شد.

شرکت سابق نفت علاوه بر اموزشگاه فنی، سازمان اموزشی وسیعی داشت که شامل اموزش کاراموزان اداری و فنی شبانه روزی کاراموزان به نام هاستل، کارگاه فنی تربیت تکنیسین و کارگران فنی بود. امور اموزش شرکت نفت علاوه بر تأمین نیازمندی های پالایشگاه ابادان و مناطق نفت خیز احتیاجات اموزش عمومی در ابادان و مناطق نفت خیز را فراهم می کرد و عملا اداره فرهنگ خوزستان تحت سرپرستی ان سازمان اداره می شد. هاکر در مقام رئیس سازمان اموزش شرکت سابق نفت در ایران که سال ها در ابادان زندگی کرده بود، ایران را به خوبی می شناخت و فارسی را به خوبی صحبت می کرد. در حقیقت گرداننده اصلی تعلیم و تربیت نسل جوان ایران در خوزستان بود. هاکر همیشه در حال حرکت به نظر می رسید به صورتی که همه جا حاضر بود بسیار باهوش، موقع شناس، مؤدب و علاقه زیادی به ایران، وضع تأسیسات اموزشی، محصلین و کارکنان اموزش داشت.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲۱٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۳۷۸

تعداد صفحه‌ها

۱۱۲۰ صفحه

حجم

۲۱٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۳۷۸

تعداد صفحه‌ها

۱۱۲۰ صفحه

قیمت:
۲۵۰,۰۰۰
تومان