دانلود و خرید کتاب جامعه در حرکت رویا سلیمی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب جامعه در حرکت اثر رویا سلیمی

کتاب جامعه در حرکت

نویسنده:رویا سلیمی
انتشارات:نشر آن‌سو
دسته‌بندی:
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب جامعه در حرکت

کتاب جامعه در حرکت نوشته رویا سلیمی نگاهی به فیلم‌ها و نمایش‌های ایرانی در میانه‌ی دهه‌ی ۱۳۹۰ است. این کتاب اطلاعاتی دقیق و جامع با تحلیلی دقیق در اختیار خواننده قرار می‌دهد.

درباره کتاب جامعه در حرکت

نویسنده در این اثر مجموعه پرتعدادی از فیلم‌ها و نمایش‌های ایرانی را در میانه دهه ۱۳۹۰ مرور کرده است، گاه با نگاهی منتقدانه و گاه با نگاهی تحلیل‌گرانه. این اثر با مرورهای کوتاه از آورده‌های سینما و تئاتر ایران در این سال‌ها به مخاطب نشان می‌دهد هنرمندان ما جنب‌جوش، فراز و فرود و حرکت کدام جامعه را نشان می‌دهند، مسائلی که دنبال می‌کنند و دغدغه آن‌ها را دارند چیست و راه‌حل‌ها و تحلیل‌هایشان از این مسائل چگونه است. این اثر دربردارنده قضاوتی همه جانبه درباره سینما و نمایش ایران در دهه ۹۰ نیست، بلکه تنها نشان‌دهنده خطی کلی است که از این آثار هنری مجموعه‌ای واحد می‌سازد.

خواندن کتاب جامعه در حرکت را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به سینما و تئاتر پیشنهاد می‌کنیم

بخشی از کتاب جامعه در حرکت

نویسنده: معصومه بیات

کارگردان و تهیه کننده: حمید نعمت‌الله

بازیگران: لیلا حاتمی، کوروش تهامی، الهام کردا

محصول: ۱۳۹۶

رگ خواب داستان عاشقی و فارغی است. عشقی که لحظه‌ای شکل می‌گیرد و در لحظه‌ای دیگر وجود ندارد. پرداختن به لحظه‌هایی که ممکن است در ارتباط عاشقانه میان هر دو طرف اتفاق بیفتد، اما پایداری آن موضوعی است که نعمت‌الله در آخرین اثرش به آن پرداخته است.

داستان پس از نمایش یک زن مهجور و بی‌پناه بعد از طلاق از شوهر معتادش، در رستوران فست فودی آغاز می‌شود. شروعی زیرکانه و ارجاعی به فست فوت؛ غذایی که به سرعت آماده می‌شود، به سرعت به مشتری می‌رسد و به سرعت نیز خورده می‌شود. تشبیهی است به رابطه‌ای که میان مینا با بازی لیلا حاتمی و کامران با بازی کوروش تهامی شکل می‌گیرد. هنگامی که مینا برای استقلال مالی نیاز به کار دارد، برای استخدام در رستورانی فرم پُر می‌کند و در آنجا با کامران آشنا می‌شود و جرقه‌های ابتدایی به اصطلاح عشقی که کامران به مینا دارد، در آنجا شکل می‌گیرد. شروعی که می‌تواند در چند پرده دیگر فیلم، در کنار یکدیگر پازل رابطه ناپایدار این دو شخصیت را کامل کند. رابطه عاشقانه‌ای که نعمت‌الله از آن حرف می زند، با مناسبات زندگی امروزی خود را همراه نشان می‌دهد. روابطی که به سرعت شکل می‌گیرند و به سرعت رنگ می‌بازند. اما در این رابطه، عشق و احساسات برای زنان مهم‌تر از دیگر مسائل است. معصومه بیات، فیلمنامه‌نویس رگ خواب با توجه به نگاه زنانه و احساسات‌گرایانه، قرائتی زنانه از عشقی را ارائه داده است که زودگذر بودن آن موضوعیت می‌یابد و در پرده سوم و پرده اصلی فیلم، سخن از تنهایی زنان دارد. زنان امروزی که درگیر روابطی هستند و در نهایت تنهایی آنها را احاطه می‌کند.

رگ خواب با نگاهی احساسی و عاشقانه به روایت رابطه و در ادامه تنهایی زنان امروز ایرانی می‌پردازد؛ اما به دلایلی نمی‌تواند مخاطب امروزی را با مینا همراه سازد. زیرا رگ خواب به روایت عاشقانه‌ای بسنده می‌کند که در آن زن فقط مورد خیانت و ظلم و بی‌مهری‌ای قرار می‌گیرد که همواره مردان بر او روا می‌دارند و زن را موجودی ترحم برانگیز، بی‌گناه و مثبت داستان تلقی می‌کند.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۴۵٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۲۰۰ صفحه

حجم

۱۴۵٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۲۰۰ صفحه

قیمت:
۲۰,۰۰۰
تومان