دانلود و خرید کتاب چالش‌های اسلام سیاسی و غرب محمدرضا محمودپناهی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب چالش‌های اسلام سیاسی و غرب اثر محمدرضا محمودپناهی

کتاب چالش‌های اسلام سیاسی و غرب

معرفی کتاب چالش‌های اسلام سیاسی و غرب

کتاب چالش‌های اسلام سیاسی و غرب نوشته محمدرضا محمودپناهی است این کتاب که مرکز اسناد انقلاب اسلامی آن را منتشر کرده است سعی دارد با نگاهی دقیق و امروزی به اسلامو حکومت و رویارویی آن با غرب بپردازد.

درباره کتاب چالش‌های اسلام سیاسی و غرب

نظریه‌ی اسلام سیاسی با تاکید بر دین به معنای مرجع امور انسان در زمینه‌های مختلف سیاسی, اجتماعی, فرهنگی, قانون‌گذاری و... در نقطه‌ی مقابل مفاهیم بنیادین دنیای مدرن است. در دنیای مدرن تعاریف, برداشت‌ها و دیدگاه‌های متفاوتی درباره‌ی انسان و حقوق و تکالیف او وجود دارد که با بایدها و نبایدهای اسلام متعارض و حتی متضاد است. نقطه تفاوت این نظریه از دیگر نظریه‌های فقهی, روشنفکری, اجتماعی, فرهنگی, اقتصاد‌ای که ریشه در اسلام دارند در این است که بر جنبه‌ی سیاسی اسلام تاکید دارد و به دنبال ارائه‌ی الگوی نظام سیاسی براساس آموزه‌های اسلامی است.

خواندن کتاب چالش‌های اسلام سیاسی و غرب را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام پژوهشگران و محققان علوم سیاسی پیشنهاد می‌کنیم

بخشی از کتاب چالش‌های اسلام سیاسی و غرب

جریان اسلام سیاسی به رهبری اندیشمندان و عمل‌گرایان مسلمان در دوران معاصر به‌ویژه پس از فروپاشی نظام دوقطبی از جمله محورهای چالش برانگیز و در دستور کار نظم نوین جهانی بوده است. اسلام‌گرایی در وجوه مختلفِ ایدئولوژیک، فرهنگی، امنیتی و راهبردی مرکزیت سیستم سرمایه‌داری لیبرال غربی را به چالش فراخوانده است و دعوی نظم نوینی برای ادارهٔ جهان و ترسیم آیندهٔ روابط بین‌الملل در سطوح مختلف ملی، منطقه‌ای و جهانی و نیز حل عادلانهٔ منازعات و اختلافات دارد.

سید جمال‌الدین اسدآبادی, محمد عبده, سیدمحمد رشید رضا, عبدالرحمن کواکبی, حسن البنا, ابوالاعلی مؤدودی, ابوالحسن ندوی, سید قطب, نواب صفوی و امام‌خمینی (ره) از جمله رهبران اسلام‌گرایی در دوران معاصر بوده‌اند. جمال‌الدین اسدآبادی (۱۸۲۹ ـ ۱۸۹۷) تحلیل و عمل خود را با انتقاد از غفلت و تاریک‌اندیشی بیان می‌کند و با این شیوه با اصلاح‌گران همراه می‌شود. محمد عبده (۱۸۴۹ ـ ۱۹۰۵) نیز به نوبهٔ خود از وضعیت زوالی که جهان اسلام در آن به سر می‌برد, رویگردان بود. رشید رضا (متوفی ۱۹۳۵) نیز به ملامت انفعال و عدم کوشش مسلمانان می‌پرداخت. اما بداعت به اصلی برمی‌گشت که یادآور نگرش جدیدی نسبت به تجدد بود و اینکه تقلید از غیربه همان اندازه که پذیرفتنی نیست، ناکافی هم هست.۱۰ بررسی سیر تاریخی و تحولات اسلام سیاسی, در شرایط و موقعیت‌های جدید می‌تواند به روشن‌شدن این نکته کمک کند که چرا اسلام سیاسی, سیاسی است؟ و چرا اسلام سیاسی ناچار به تلاش برای تشکیل حکومت اسلامی است؟

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲۷۰٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۹

تعداد صفحه‌ها

۲۵۶ صفحه

حجم

۲۷۰٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۹

تعداد صفحه‌ها

۲۵۶ صفحه

قیمت:
۷۰,۰۰۰
تومان