دانلود و خرید کتاب مثبت‌اندیشی اوریل لیمون ترجمه مهدی دوایی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب مثبت‌اندیشی اثر اوریل لیمون

کتاب مثبت‌اندیشی

معرفی کتاب مثبت‌اندیشی

کتاب مثبت‌اندیشی نوشته اوریل لیمون است که با ترجمه مهدی دوایی و شیرین کوهپایه منتشر شده است. این کتاب سعی دارد با نگاهی علمی به تاثیرات نگاه مثبت به زندگی بپردازد.

درباره کتاب مثبت‌اندیشی

در چند سال اخیر در مورد روانشناسی مثبت‌نگر شاخه‌ای از علم روانشناسی تحقیقات گسترده‌ای انجام شده است. روانشناسی مثبت نگر، در گام اول سعی می‌کند به سؤالات افراد درباره موضوعاتی مانند روش‌هایی برای شادتر شدن زندگی، مفهوم واقعی یک زندگی خوب و مثبت و چگونگی افزایش کیفیت زندگی پاسخ دهد. در واقع این‌ها موضوعات موردعلاقه بسیاری از افراد هستند. در مرحله بعد، روانشناسی مثبت‌نگر تلاش می‌کند که نتایج تحقیقات انجام شده در این موضوعات را، به شکل اصولی و کاربردی، برای مخاطبان خود شرح دهد تا آن‌ها بتوانند با کمک این اصول، زندگی خود را بهتر کنند. به این ترتیب افراد می توانند گام‌های مؤثری در زندگی خود بردارند. این کتاب یک راهنمای جامع و عملی برای رسیدن به زندگس بهتر است.

خواندن کتاب مثبت‌اندیشی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام کسانی که می‌خواهند زندگی شادتری داشته باشند پیشنهاد می‌کنیم


نظرات کاربران

unicorn
۱۳۹۹/۰۱/۲۵

از سیصد و اندی صفحه کتاب فقط فصل آخر و حدود بیست سی صفحه ش به درد من خورد و حدود سیصد صفحه فقط توضیح واضحات غیر کاربردی بود،که میگفت مثبت باشید و مثبت اندیش بودن خوبه اما نمیگه چطور

- بیشتر
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۹)
امتحان کنید در مورد زمان‌هایی در زندگی بیندیشید که بیشترین حس رضایت را به شما داده‌اند. به یکی از این زمان‌ها بازگردید و به یاد آورید که چه کاری انجام می دادید و چه احساسی داشتید. همچنین در مورد زمانی بیندیشید که آنقدر غرق انجام کاری بودید که زمان زودتر از آنچه تصورش را می کردید؛ سپری شده بود. دوباره در مورد کاری که انجام می‌دادید، با چه کسی همراه بودید و چرا اینکار اینقدر جذاب بوده و احساسی که داشته‌اید بیندیشید. شم
unicorn
امتحان کنید در مورد اینکه دوست دارید چگونه باشید بیندیشید. تصور کنید شرایطی که آرزو دارید چگونه خواهد بود. چه کاری انجام خواهید داد؟ چه چیزهایی به افراد دیگر خواهید گفت؟ چه احساسی خواهید داشت؟ دیگران متوجه چه چیزی در مورد شما خواهند شد؟ تصویری از خودتان در حالیکه عملکرد کامل شخصی را دارید که زندگی اش را به بهترین وجه می‌گذراند، خلق کنید. ممکن است زمان‌هایی در زندگی شما باشد که احساس خوبی و اطمینان دارید، در اینصورت افکار و احساسی را که دارید، ثبت کنید. به مدت چهار هفته و حداقل سه بار در هر هفته، در مورد تجربه بهترین حالت خود بنویسید. تصور کنید مسائلی که دوست دارید اتفاق افتاده‌اند و اینکه چه احساسی در مورد این مسائل دارید را یادداشت کنید. هر چه مثبت تر بتوانید در مورد احساسات خود بنویسید بهتر است.
unicorn
نیم ساعت در روز نیم ساعت در روز برای خود وقت بگذارید و آن را "زمان نگرانی‌ها" بنامید. در طی این زمان احساس کنید آزادید در مورد هر آنچه می‌خواهید، نگران باشید. بهتر است که زمان یکسانی را در روز به این کار اختصاص دهید و از انجام این کار در عصر و غروب بپرهیزید. بعد از انجام این تمرین و اختصاص این زمان مشخص، اگر در سایر زمان‌ها در طول روز، احساس نگرانی داشتید، نفس عمیقی بکشید و افکار را برای زمان اختصاص داده شده؛ کنار بگذارید. این تمرین کمک خواهد کرد که از غلبه حس منفی نگرانی و نتایج منفی آن، رها شوید.
unicorn
تشخیص قابلیت‌های متفاوتی از خود تمرین "من بزرگ و من کوچک"، در تشخیص این که نه‌تنها توانایی‌هایی دارید، بلکه به عنوان انسان، از قابلیت‌های کوچک و متفاوتی نیز برخوردار هستید، به شما کمک می‌کند. به یاد داشته باشید که هیچکس در همه چیز خوب نیست؛ اما تمرکز ما، بر نکات منفی که داریم، بیشتر از توانایی‌های مثبتی است که در خود سراغ داریم. امتحان کنید طرحی کلی از من بزرگ خود رسم کنید، این تمام شما را ارائه می‌کند و سپس این من بزرگ را با من‌های کوچک بسیاری پر کنید که نمایانگر بخش‌های شخصیت شما هستند. به عنوان مثال من مهربانم، من دلسوزم، می توانم آواز بخوانم، می‌توانم آشپزی کنم و حس شوخ طبعی خوبی دارم.
unicorn
یک دفترچه دلخواه بردارید و آن را به چهار بخش تقسیم کرده و یکی از عناوین زیر را در هر بخش بنویسید: - مسائل نگران کننده ای که ممکن است روی دهند. - مسائل ناچیزی که ممکن است اتفاق بیافتند. - مسائلی که اتفاق افتاده اند. - مسائل مهمی که اتفاق افتاده اند. پیش از خواب زیر سه ستون اول را پر کنید. زمانی از روز، که احساس می‌کنید قوی‌تر از همیشه هستید را برای پر کردن بخش آخر انتخاب کنید. هنگامی که به بخش آخر رسیدید، باید به خاطر داشته باشید نگرانی در مورد هیچ مشکلی آن را حل نمی‌کند؛ بلکه باید برای برطرف شدن آن، راه حلی پیدا کرده و اقدام نمایید. اگر شما تصمیم نگیرید تا کاری مثبت انجام دهید، در نهایت مجبور خواهید شد که تصمیمی قراردادی بگیرید. شما باید تصمیم بگیرید که آیا می‌خواهید (تا حد ممکن) در کنترل مسائل زندگی را داشته باشید یا آنکه می‌خواهید اجازه دهید مسائل اتفاق بیافتند!؟ همیشه حق انتخابی وجود دارد.
unicorn
برای همه افراد زمان‌هایی در زندگی وجود دارد که در مورد مسأله‌ای نگران می‌شوند. گرچه، اغلب نگرانی‌ها می‌گذرند؛ ممکن است شما از آن دسته افرادی باشید که به شدت نگران می شوند یا حتی بیشتر مواقع مضطرب هستند. چنین احساساتی نه‌تنها ضعیف‌کننده هستند، بلکه به دست آوردن بهترین نتیجه از زمان را نیز، دشوار می‌کنند. در ادامه دو تمرین با هدف کمک به اصلاح و کنترل این چنین احساساتی بیان می‌شوند.
unicorn
هنر خَلق دیدگاهی مثبت و متوازن از زندگی، به معنای یادگیری در نظر گرفتن خود و دیگران در بهترین حالت ممکن است. این فعالیت را امتحان کنید: به مدت یک هفته هر شب به آنچه که در طول روز اتفاق افتاده است نگاه کنید و آنچه را برایتان خوب پیش رفته، تشخیص دهید. تمام آنچه را که می‌توانید به آن فکر کنید بنویسید و نقش خود را در ایجاد آنها مدنظر داشته باشید. چیزهای خوب نباید حتماً به طرز تأثیرگذاری معنادار باشند؛ آنها می‌توانند به سادگی این تشخیص باشند که من این تلفن سخت را بهتر از آنچه انتظارش را داشتم، اداره کردم یا از تماشای بازی کودکان در پارک لذت بردم. هنگامی که شما چیزی می‌نویسید، به شما کمک می‌کند که بر رخدادی که پیش آمده، تمرکز کنید؛ و تمرکز بر سهم خودتان در ایجاد یک رخداد مثبت، کمک می‌کند اعتماد به نفس بدست آورده و حسی از کنترل در زندگی را، تجربه کنید. هدف این تمرین این است که به شما کمک کند هوشیار شده و دیدگاهی متوازن از زندگی پیدا کنید. همچنین این تمرین، حس اعتماد و کنترل شما را نیز افزایش خواهد داد
unicorn
یک تمرین دیگر که می‌توانید از آن برای کمک به کشف مسائلی برای شکرگزاری استفاده کنید؛ تهیه فهرستی از مطالب برای سپاسگزاری است. در این تمرین، همه آنچه در زندگی بابت داشتن آنها در زمان گذشته و حال سپاسگزار هستید را شناسایی کرده و بنویسید. خواهید دید که فهرست شما، رشد خواهد کرد. شما با این کار، این نکته را درمی‌یابید که که زندگی از مسائل خوب و بد ساخته شده و همیشه مسائلی برای شکرگزاری وجود دارد. فهرست شما باید شامل مواردی باشد که افراد گفته و انجام داده‌اند، و همچنین مسائلی که شما آنها را یک نکته خوب به حساب می‌آورید. بسیاری از اینها ممکن است کوچک باشند مانند توانائی دیدن شکوفه گلها در بهار!. هر مورد خواه کوچک یا بزرگ، چیزی است که باید بر آن متمرکز شوید، چرا که آنها توانسته‌اند برای لحظاتی هر چند کوتاه، احساس لذت و شادی را در شما بوجود آورند.
unicorn
روزنامهٔ نگرانی‌های من برای کسب بیشترین نتیجه از این تمرین، بهتر است که دفتر خاطرات روزانه‌ای برای خود تهیه و از آن برای ثبت افکار خود استفاده کنید. پیش از انجام این تمرین، درباره مواردی که در ادامه مطرح می‌شوند، بیندیشید. خوب است در مورد مسائلی که نگران آنها هستید، بدانید: *۳۹% این مسائل، هیچگاه اتفاق نمی افتند. *۳۲% آنها، هم اکنون اتفاق افتاده اند، پس هیچ کاری برای پیشگیری از آنها، نمی‌توانید انجام دهید. *۲۱% موارد پیش پا افتاده و ناچیز روزمره را شامل می شوند. *۹% آنها، مسائل با اهمیتی هستند که شما مجازید دلیلی برای نگرانی در مورد آنها داشته باشید. از ۱۰۱% بدست آمده! بر اساس جمع بندی اینگونه برمی‌آید که: نیازی نیست در مورد احتمالات نگران باشید. اگرچه ما پیشنهاد نمی کنیم تمام نگرانی های خود را متوقف سازید، زیرا بخشی از نگرانی ها، می توانند مفید باشند.
unicorn

حجم

۲٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۲

تعداد صفحه‌ها

۴۰۸ صفحه

حجم

۲٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۲

تعداد صفحه‌ها

۴۰۸ صفحه

قیمت:
۳۰,۰۰۰
تومان