دانلود و خرید کتاب سبک‌های مقابله با استرس و ناسازگار اولیه در بیماران ام اس و افراد سالم سکینه رنجبر تکله
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب سبک‌های مقابله با استرس و ناسازگار اولیه در بیماران ام اس و افراد سالم اثر سکینه رنجبر تکله

کتاب سبک‌های مقابله با استرس و ناسازگار اولیه در بیماران ام اس و افراد سالم

انتشارات:انتشارات نظری
دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۷از ۳ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب سبک‌های مقابله با استرس و ناسازگار اولیه در بیماران ام اس و افراد سالم

کتاب سبک‌های مقابله با استرس و ناسازگار اولیه در بیماران ام اس و افراد سالم، اثری پژوهشی از سکینه رنجبر است که به مقایسه سبک‌های مقابله با استرس، سبک‌های اسناد و طرحواره‌های ناسازگار اولیه در بیماران MS و افراد سالم می‌پردازد.

درباره‌ی کتاب سبک‌های مقابله با استرس و ناسازگار اولیه در بیماران ام اس و افراد سالم

سکینه رنجبر کتاب سبک‌های مقابله با استرس و ناسازگار اولیه در بیماران ام اس و افراد سالم، را به عنوان پایان‌نامه‌ی دوره‌ی کارشناسی ارشد روانشناسی بالینی‌اش نوشته است. او در این اثر پژوهشی به بررسی و مقایسه‌ی سبک‌های مقابله با استرس، سبک‌های اسناد و طرحواره‌های ناسازگار اولیه در بیماران MS و افراد سالم می‌پردازد. چرا که به نظر می‌رسد تغییر در هرگونه از این موارد و تغییر در سبک مقابله با استرس، می‌تواند تاثیر بسیاری بر بیماران ام‌اس بگذارد. 

کتاب سبک‌های مقابله با استرس و ناسازگار اولیه در بیماران ام اس و افراد سالم را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم 

کتاب سبک‌های مقابله با استرس و ناسازگار اولیه در بیماران ام اس و افراد سالم برای افرادی که به بیماری ام.اس مبتلا هستند، کتابی مفید است. اگر دوست دارید پژوهشی در زمینه‌ی بیماری ام.اس و راه‌های کنترل آن داشته باشید می‌توانید از کتاب سبک‌های مقابله با استرس و ناسازگار اولیه در بیماران ام اس و افراد سالم کمک بگیرید. 

بخشی از کتاب سبک‌های مقابله با استرس و ناسازگار اولیه در بیماران ام اس و افراد سالم

ادراک بیمار از بیماری خود و علائم آن، می‌تواند تحت تأثیر سیستم شناختی از پیش شکل گرفته بیمار باشد (مک-آندروو و همکاران۸، ۲۰۰۸) یکی از عوامل عمده تاثیرگذار بر سیستم شناختی، طرحواره های ناسازگار اولیه است. طرحواره به عنوان ساختار، قالب یا چارچوب تعریف می‌شود. طرحواره ها، درون مایه‌های عمیق و فراگیری هستند که از خاطرات، هیجانات، شناخت واره ها و احساس‌های بدنی تشکیل شده‌اند و در سیر زندگی تداوم دارند و درباره خود و در رابطه با دیگران دیگران هستند. در پژوهش‌های گذشته نقش دلبستگی، عادات فکری استرس زا، اضطراب و افسردگی در بیماران ام اس مورد بررسی قرار گرفته است، در مورد طرحواره های ناسازگار اولیه (به خصوص در حوزه طرد و بریدگی)، تمام موارد فوق می‌تواند حاصل کژکاری طرحواره ها باشد (یانگ و همکاران۹، ۲۰۰۳).

یکی از متغیرهای دیگر این پژوهش سبک‌های مقابله‌ای است. از مشکلات شایع در بیماران ام اس تغییر سبک زندگی پس از بیمار شدن است که بیش از هر چیز از موقعیت‌ها اجتناب می‌کنند و سبک هیجان مدار برای مقابله با فشارهای زندگی در محیط خانواده و کار در پیش می‌گیرند (بنیتو-لون و همکاران۱۰، ۲۰۱۱) سبک مقابله تلاشی است که افراد برای رویارویی با موقعیت‌های مختلف زندگی در پیش می‌گیرند و به کمک آن محرک تنش زا را حذف یا تقلیل می‌دهند (بساکنژاد و بستانی، ۲۰۱۱).

نظرات کاربران

businesswoman
۱۳۹۹/۰۱/۲۴

بیماری ام اس بیماری خودایمنی هست که به غلاف میلین (محافظ اطراف نورون(سلول عصبی))دستگاه اعصاب مرکزی (مغز و نخاع )حمله میکنه و همچنین به بخش مغز سفید(داخل مغز) وبخش غشایی نخاع (اطراف)هم رحم نمیکنه.سیستم دفاعی ما که کارش دفاع از

- بیشتر
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۲۶۱ صفحه

حجم

۱٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۲۶۱ صفحه

قیمت:
۱۸,۰۰۰
تومان