دانلود و خرید کتاب مطالعات تطبیقی سیاست‌های گردشگری یزدان شیرمحمدی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب مطالعات تطبیقی سیاست‌های گردشگری اثر یزدان شیرمحمدی

کتاب مطالعات تطبیقی سیاست‌های گردشگری

معرفی کتاب مطالعات تطبیقی سیاست‌های گردشگری

مطالعات تطبیقی سیاست‌های گردشگری نوشته یزدان شیرمحمدی یکی از کتاب‌های تخصصی انشارات پیام نور برای تدریس در رشته مدیریت گردشگری است. 

درباره کتاب مطالعات تطبیقی سیاست‌های گردشگری

فصل اول کتاب مطالعات تطبیقی سیاست‌های گردشگری به کلیات خط مشی گذاری و تعریف سیاست گذاری و فرایند و طبقه بندی خط مشی گذاری پرداخته است. در فصل دوم مدل‌های تدوین خط مشی گذاری در صنعت گردشگری شامل مدل عقلایی، مدل تصمیم‌گیری اجتماعی، مدل نهادی خط مشی گذاری، مدل آشفته، مدل فرایندی، مدل تصمیم‌گیری بحرانی و مدل جزئی - تدریجی تحلیل شده است.

در فصل سوم استعاره‌های اجرای سیاست عمومی مانند اجرا به مثابه یک فرایند خطی، اجرا به مثابه بازی، اجر ا به مثابه شرایطی برای دستیابی اثربخش به اهداف، اجرا به مثابه یک فرایند دوری رهبری سیاست، اجرا به مثابه تئوری اقتضایی، اجرا به مثابه روابط بین سازمانی، اجرا به مثابه تحلیل موردی،اجرا به مثابه مدیریت سیستم ها، اجرا به مثابه فرایند بوروکراتیک، اجر ا به مثابه توسعه سازمانی، اجرا به مثابه تعارض و چان هزنی، اجرا به مثابه عمل ارتباطی، اجرا به مثابه تعامل زمینه‌ای، اجرا به عنوان سازگاری متقابل سیاست‌ها، اجر ا به عنوان محتوی نهادی به طورمختصر توضیح داده شده است. در ادامه شرایط اجرای اثربخش سیاست و رویکردهای اجرای سیاست ذکر شده است.

در انتهای این فصل مدل فرایندی اجرا، مدل اجرا و پیچیدگی عمل مشترک، مدل متغیرهای درگیر در فرایند اجرا، مدل چارچوب ائتلاف حمایتی اجرا بیان شده است. در فصل چهارم الگوی ارزیابی ایپول، الگوی سیمای ارزیابی، الگوی ارزیابی، الگوی ارزیابی تعادلی ، الگوی ارزیابیهدف - آزاد، الگوی رویکردهای تخصصی / کارآگاهانه در ارزیابی، الگوی ارزیابی مدافعه و الگوی ارزیابی مشارکتی ذکر شده است. در انتهای این فصل نیز رویکردهای ارزیابی خط مشی عمومی و چرخه ارزیابی خط مشی آمده است.

در فصل پنجم و ششم و هفتم این کتاب سیاست‌های گردشگری در کشورها و سیاست ها و برنامه های گردشگری و مدیریت و بودجه بندی و ساختار گردشگری در کشورهای مختلف دنیا شامل ایالات متحده آمریکا، کانادا، آلمان، اتریش، اسپانیا، استرالیا، ایتالیا، بریتانیا، ترکیه، چین، روسیه، فرانسه، ژاپن، هلند، هند ذکر شده است . در فصل هشتم سیاست‌های گردشگری ایران بررسی شده است. ابتدا تاریخچه گردشگری در ایران و سیاست‌های جهانگردی ایران و عملکرد آن سیاست‌ها در قبل و بعد از انقلاب اسلامی تجزیه و تحلیل شده است. در ادامه وضعیت صنعت گردشگری در ایران در سال های اخیر و روند گردشگری تا سال ۲۱۱۴ براساس آمارهای شورای جهانی سفر و گردشگری ذکر شده است. در انتها مقایسه بین المللی شاخص‌های گردشگری ایران با کشورهای منتخب بیان شده و درنهایت ساختار سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از ابتدای شکل گیری تا به امروز بیان شده است.

خواندن کتاب مطالعات تطبیقی سیاست‌های گردشگری را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

دانشجویان و پژوهشگران رشته مدیریت جهانگردی

نظرات کاربران

کاربر 3802527
۱۴۰۰/۱۰/۲۱

چرا نمیتونم این کتابو به صورت فایل پی دی اف داخل واتساپ بریزم ؟؟؟ خب خیلی بده این موضوع …

Mary Mahome
۱۴۰۱/۰۹/۰۱

کتاب غلط داره برای مثال خط مشی های فرانسه با سیاست هاش برعکس نوشته شده و احتمالا خود نویسنده هم اصلا نمیدونه ! در کل به عنوان به منبع فارسی جامعه

کاربر ۱۱۸۲۶۷۷
۱۴۰۱/۰۴/۲۳

مانند همیشه قیمت‌های بسیار بالا، گاهی بیشتر از قسمت اصلی کتاب!

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۴٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۲۸۰ صفحه

حجم

۴٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۲۸۰ صفحه

قیمت:
۹۱,۰۰۰
تومان