دانلود و خرید کتاب جدال اژدها و عقاب حسین علی‌پور
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب جدال اژدها و عقاب اثر حسین علی‌پور

کتاب جدال اژدها و عقاب

معرفی کتاب جدال اژدها و عقاب

حسین علی‌پور زمینه‌ همکاری و رقابت میان چین و امریکا بر سر هژمونی را در کتابی با عنوان جدال اژدها و عقاب، مورد مطالعه و بررسی قرار داده است.


درباره کتاب جدال اژدها و عقاب

حسین علی‌پور در مقام یک کارشناسان حوزه‌ی روابط بین‌الملل، به تبیین زمینه‌های همکاری و رقابت دو قدرت جهانی چین و آمریکا پرداخته است. حاصل این مطالعات که با تکیه بر مؤلفه‌های اقتصادی، سیاسی، نظامی و فرهنگی در حوزه‌های مختلف ژئوپلتیک انجام گرفته در کتابی با عنوان جدال اژدها و عقاب، منتشر شده است. نظام بین الملل و ویژگی‌های آن، هژمونی، دلایل ظهور چین، بررسی دلایل رقابت میان دو قدرت و پایان رقابت عقاب و اژدها، موضوعاتی هستند که در کتاب پیش‌رو به‌صورت تفصیلی به آن‌ها پرداخته شده است. بحران هسته‌ای کرة شمالی، رقابت بر سر منابع انرژی جهان، روند نوسازی نظامی ارتش چین، نوسازی تسلیحات، چین و اتحادیة اروپا و ... از دیگر موضوعات مطرح شده در کتاب جدال اژدها و عقاب هستند.

خواندن کتاب جدال اژدها و عقاب را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

علاقمندان، دانش‌پژوهان و دانشجویان رشته‌های علوم اجتماعی، علوم سیاسی و روابط بین‌الملل مخاطب کتاب جدال اژدها و عقاب هستند.

جملاتی از کتاب جدال اژدها و عقاب

امریکا از نظر نظامی دارای جایگاهی بی‌سابقه است! بودجه‌ی نظامی آن‌ها از بودجه‌ی نظامی دومین، سومین، چهارمین، پنجمین و ششمین قدرت‌های اقتصادی جهان و چین، پرجمعیت‌ترین کشور جهان با بیش از یک‌وسه دهم میلیارد نفر جمعیت، و روسیه، قویترین قدرت اروپا با بیش از پنج هزار کلاهک هسته‌ای، بیشتر است و به رقمی بالغ بر هفتصد و بیست میلیارد دلار رسیده است. این قدرت نظامی غول‌آسا فضای مناسبی را برای اعمال سیاست‌های امریکا و رسیدن به اهداف سلطه‌گرایانه‌اش فراهم کرده است.

در زمینه‌ی اقتصادی نیز باوجود بحران مالی اخیر با بیش از یازده تریلیون دلار تولید ناخالص و بودجه‌ی سالانه بیش از دو نیم تریلیون دلار موتور اقتصادی جهان است که بقیه کشورها به آن نیازمند هستند. در حیطه‌ی سیاسی، عملکرد ساختار سیاسی، مشروعیت داخلی و آزادی‌های سیاسی امکان سلطه‌ی جهانی بر بشر توانمندی داخلی سیاسی را میسر ساخته است. مشروعیت داخلی از سویی فضای لازم را برای نخبگان تصمیم گیرنده فراهم کرده تا با اتکا به انسجام داخلی و توانمندی بالا، به دفاع از منافع ملی ایالات متحده در صحنه‌ی جهانی بپردازند و از طرفی کشورهای مخالف سلطه‌گری امریکا را محروم از تضعیف خاستگاه داخلی تفوق جهانی گردانند.

برای مطالعه‌ی جمله‌های بیشتری از کتاب جدال اژدها و عقاب، بخش نمونه کتاب را رایگان دانلود کنید.

نظرات کاربران

RezaSabzikar
۱۳۹۹/۰۱/۰۹

کتاب خوبی بود پیشنهاد میکنم مطالعه کنین اما مشکلاتی داشت توی ترجمش که خیلی توصیف کرده بود و ادم باید برای درک بهتر مطالب چندین بار مطالعه بکنه تا موضوع رو بفهمه اما درکل کتاب خوبی بود برای نشون دادن

- بیشتر
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۲)
تا زمانی‌که به اندازهٔ کافی قدرتمند نشدی محافظه کار باش!
کاربر ۲۳۱۱۲۶۰
تنها زمانی که منافع شخصی افراد تأمین شود، می‌توان از آنها در تأمین منافع ملی یاری خواست.
کاربر ۲۳۱۱۲۶۰

حجم

۱۱۹٫۹ کیلوبایت

تعداد صفحه‌ها

۱۷۶ صفحه

حجم

۱۱۹٫۹ کیلوبایت

تعداد صفحه‌ها

۱۷۶ صفحه

قیمت:
۵۹,۹۰۰
تومان