دانلود و خرید کتاب صلاحیت حکمرانی حزقل درور ترجمه مسعود منزوی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صلاحیت حکمرانی اثر حزقل درور

کتاب صلاحیت حکمرانی

معرفی کتاب صلاحیت حکمرانی

کتاب صلاحیت حکمرانی نوشته دکتر حزقل درور با ترجمه مسعود منزوی منتشر شده است. این کتاب به درخواست کلوپ روم برای تعیین ویژگی‌ها و توانایی‌های یک حکمران در دنیای مدرن پرداخته است.

درباره کتاب صلاحیت حکمرانی

ما اکنون در عصر تحولات رادیکال زندگی می‌کنیم که مطمئناً در قرن بیست‌و‌یکم تشدید خواهد شد. از منظر جمعیت‌شناسی، علم و فناوری، آگاهی و فرهنگ، ارتباطات، قالب‌های ژئو اقتصادی و ژئو راهبردی در رژیم‌ها و ارزش‌ها . ناپیوستگی‌های این حوزه‌ها و دیگر «پیشران‌های» بنیادین وجود انسان با یکدیگر ارتباط دارند و به شکل متقابل موجب تقویت یکدیگر، تشدید تحولات بیشتر، تعمیق آشوب و پیشگامی در حوزه طولانی‌تر آینده می‌شود که برای روش‌های فعلی تفکر و تخیل ما باورنکردنی هستند. کلوب روم از دکتر حزقل درور در خواست کرد گزارشی را برای تجزیه و تحلیل علل ریشه‌ای ناتوانی‌های دولت‌ها در انجام مسئولیت‌های خود آماده کند و در آن بگوید چگونه می‌توان حاکمیت را بهبود بخشید و آن را قادر به رویارویی با تحولاتی کرد که اکنون جریان دارد؛ کتاب صلاحیت حکمرانی دستاوردهای این کار است.

خواندن کتاب صلاحیت حکمرانی را به چه کسانی‌ پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب برای تمام پژوهش‌گران علوم سیاسی و اجتماعی مناسب است و می‌تواند دید جامعی به آن‌ها ارائه کند.

بخش‌هایی از کتاب صلاحیت حکمرانی

مهم‌ترین ویژگی وضعیت فعلی بشریت رشد رونق آن است. جهان فاصله زیادی با عاری‌بودن از جنگ و ستم‌ها، گرسنگی و سوءتغذیه، بیماری، فاجعه‌ها و سرکوب و مشکلات دیگر دارد. اما چهار سوارکار آخر زمان مهار شده‌اند. شمار بیشتری از افراد نسبت به گذشته عمر طولانی‌تری تحت شرایط مادی بهتر، دسترسی بیشتر به آموزش و مراقبت بهداشتی، آزادی فردی بیشتر و احتمالات زیادتر برای ابراز وجود دارند. با وجود تمام مشکلات موجود در این مفهوم، اگر به دقت به تمام تنوع فرهنگی آن نگاه کنیم، در مجموع کیفیت زندگی بشر بر اساس تمام معیارهای قابل سنجش، در حال رشد مداوم است و احتمالاً همچنین از منظر اکثر ادراک‌های فردی نیز چنین است. ین واقعیت یک حمایت تجربی از آنچه که می‌توان آن را مکتب خوش‌بینانه آینده خواند، است. جولیان لینکن سیمون که در ۱۹۹۸ مرد، یکی از بهترین نمایندگان این دیدگاه بود. او با تصور افراد به عنوان «منبع نهایی»، انتظار داشت که هوش بشر بتواند بدون دادن هزینه‌های بسیار بالا با تمام این مشکلات مقابله کند. در نتیجه، هنگامی که جمعیت رشد می‌کند، هوش بیشتری خلق خواهد شد و مشکلات ناشی از نرخ‌های بالای تولد را حل خواهد کرد.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۴۴۰٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۳۷۱ صفحه

حجم

۴۴۰٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۳۷۱ صفحه

قیمت:
۱۵,۰۰۰
تومان