دانلود و خرید کتاب وضعیت آینده ۲۰۰۹ ترجمه م‍ح‍س‍ن‌ ب‍ه‍رام‍ی‌
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب وضعیت آینده ۲۰۰۹

وضعیت آینده ۲۰۰۹ اثر جروم کلیتن گلن، تئودورجی. گوردون و الیزابت فلورسکو و  ترجمه‌ دکتر محسن بهرامی، مهکامه طاعتی، زهره بشارتی، یوسف حجت، میرمهدی سیداصفهانی، رویا طباطبایی یزدی پیرامون پروژه‌ی هزاره با تنوع فراوانی از فعالیت‌های مطالعات آینده‌ی سال ۲۰۰۹ میلادی است. کتاب حاضر حاصل پژوهش‌ها و مطالعاتِ کارشناسان و آینده‌شناسان و استادان این عرصه است که توسط انتشارات امیرکبیر روانه بازار شده است.

درباره کتاب وضعیت آینده ۲۰۰۹

این کتاب طبق روال کلی پروژه هزاره، اطلاعات به‌روز شده درباره چالش‌های پانزده‌گانه را در فصل اول ارائه می‌دهد.توسعه پایدار، مسائل آب سالم و مناقشات در تقسیم و توزیع آب از منابع مشترک، رشد جمعیت، توسعه مردم‌سالاری، فناوری اطلاعات و ارتباطات، اخلاق در بازار و بازارهای اخلاق‌گرا، بیماری‌های نوپدید و بازپدید، مسائل و موقعیت‌ زنان در جامعه، تبهکاری سازمان‌یافته فراملی، پیشرفت‌های علمی و فنی، تغییرات آب و هوایی و انرژی در فصل اول به آن پرداخته می‌شود.

فصل دوم به بررسی شاخص وضعیت آینده ( سوفی) و پیشرفت‌های اخیر در اندازه‌گیری آن می‌پردازد .

 فصل سوم دیدگاه‌های یک هیئت بین‌المللی را که توسط هسته‌های پروژه هزار انتخاب شده بودند، ارائه می‌دهد و ایشان به کمک فرآیند دلفیِ بر خط، عناصر اقتصادی موثر بر آیندهٔ سیستم اقتصاد جهانی را بررسی کردند. 

فصل چهارم بعضی نتایج به دست آمده از مطالعات دلفیِ بر خط برای سازمان‌های دیگر را نشان می دهد؛ بانک جهانی بازنگری چهارچوب تخصیص منابع به تاسیسات محیط زیستی جهانی را حمایت کرد؛ یونسکو آن را برای تهیه گزارش توسعه جهانی آب سازمان ملل به کار برد؛ «هزاره ۲۰۱۵» توسعه و سیاست‌ها را برای بهبود وضعیت زنان بررسی کرد و ...

یافته‌های بنیاد راکفلر، پروژه هزاره «روش‌های آینده پژوهی، ویراست ۳» را تهیه کرد. فصل پنجم به معرفی این منبع به‌عنوان بزرگ ترین و جامع‌ترین روش‌های آینده‌پژوهی می‌پردازد و در فصل آخر با عنوان موضوعات نوپدید در امنیت محیط زیستی، اطلاعات جدیدی را در اختیار مخاطبان قرار می‌دهد مانند پیشگیری یا جبران صدمات وارده به محیط‌زیست، ناشی از عملیات نظامی و پیشگیری یا پاسخ به مناقشات محیط‌زیستی. 

خواندن کتاب وضعیت آینده ۲۰۰۹ را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

این اثر برای دانشجویان و پژوهشگرانی که مباحث مربوط به آینده‌پژوهی را دنبال می‌کند، مفید و پرکاربرد است.


نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۴٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۳۸ صفحه

حجم

۴٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۳۸ صفحه

قیمت:
۱۵,۰۰۰
تومان