دانلود و خرید کتاب مباحث فقهی؛ مباحثی در احکام شرکت ضمان قصاص و دیات و... علامه سید محمدحسین حسینی طهرانی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب مباحث فقهی؛ مباحثی در احکام شرکت ضمان قصاص و دیات و... اثر علامه سید محمدحسین حسینی طهرانی

کتاب مباحث فقهی؛ مباحثی در احکام شرکت ضمان قصاص و دیات و...

معرفی کتاب مباحث فقهی؛ مباحثی در احکام شرکت ضمان قصاص و دیات و...

کتاب مباحث فقهی؛ مباحثی در احکام شرکت ضمان قصاص و دیات و... نوشته علاّمه آیة‌الله حاج سیّد محمّدحسین حسینی طهرانی از مجموعه دوره علوم و مبانی اسلام و تشیع است که به حوزه احکام و مباحث فقهی می‌پردازد. این کتاب که همزمان با نسخه چاپی در طاقچه منتشر شده است هفت مجلس در مباحث فقهی مانند اجتهاد و تقلید، قصاص و دیات، ازدواج و مهریه و... دارد.

کتاب مباحث فقهی؛ مباحثی در احکام شرکت ضمان قصاص و دیات و...م را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

کتاب مباحث فقهی؛ مباحثی در احکام شرکت ضمان قصاص و دیات و... برای افراد علاقه‌مند به مطالعه آثار دینی و به خصوص مبانی تفکر، اندیشه و احکام اسلامی و شیعی، جذاب و خواندنی است.

جملاتی از کتاب مباحث فقهی؛ مباحثی در احکام شرکت ضمان قصاص و دیات و...

شرکت عبارت است از اینکه دو نفر یا بیشتر، در مالی، یا در عینی، یا در دَینی، یا در منفعتی و یا در حقّی با یکدیگر شرکت داشته باشند؛ یعنی مال آنها از هم متمایز و جدا نباشد، بلکه مِلکیّت این دو نفر یا بیشتر در آن مال، بالإشتراک تعلّق گرفته باشد.

اقسام شرکت از حیث موضوع مورد شراکت

امّا شرکت در عین و مالِ خارجی این است که هر دو با یکدیگر مثلاً در زمینی مُشاعاً شریک‌اند. مُشاعاً یعنی در آن زمینی که این دو نفر مالک آن هستند، سهم این شخص از سهم دیگری جدا و مفروض نیست و قسمتِ این شخص از قسمتِ رفیقش مشخّص نیست، بلکه در تمام این زمین، هم این شخص مالک است و هم آن شخص دیگر مالک است منتها نصف به نصف؛ نه اینکه این شخص، مالک همۀ زمین باشد، بلکه مالک نصفی از زمین است که آن نصف در تمام زمین است، دیگری هم مالک نصف زمین است که آن نصف شیوع پیدا کرده و تمام زمین را گرفته است. این را مِلک مُشاع می‌گویند و این دو نفر با یکدیگر در این عین، نصف به نصف شرکت دارند.

شرکتِ در دَین این است که مثلاً دو نفر معامله‌ای می‌کنند و جنسی را که دارند، به ذمّۀ کسی می‌فروشند و ذمّۀ آن شخص به هر دو نفر تعلّق می‌گیرد؛ بنابراین این دو نفر بالإشتراک، مالک ذمّۀ آن شخص و مالک دَینی می‌شوند که آن شخص به اینها بدهکار می‌شود.

درباره علامه محمدحسین حسینی طهرانی

سید محمدحسین حسینی طهرانی از علما و عرفای معاصر، فرزند سید محمدصادق طهرانی، در ۱۲ مرداد ۱۳۰۵ (۲۴ محرم ۱۳۴۵) در تهران متولد شد و روز ۱۷ تیر ۱۳۷۴ (۹ صفر ۱۴۱۶) در مشهد درگذشت.

تحصیلات ابتدایی را در تهران گذراند و برای تحصیلات حوزوی به قم رفت و در طول ۷ سال از محضر اساتید آنجا بهره برد و به درجه اجتهاد رسید و از دیدگاه عرفانی نیز مراتب توحید و تجرد را طی کرد. ی برای تکمیل تحصیلات علوم دینی در آغاز سن ۲۷ سالگی به عراق رفت و در نجف ساکن شد. در آنجا از علما و فقهای نجف کسب فیض کرد و درجهٔ اجتهاد را دریافت نمود. وی به سال ۱۳۷۷ هـ ق، در سن ۳۳ سالگی بعد از رسیدن به اجتهاد برای ترویج شعائر دینی بنا به دستور سید هاشم حداد به تهران بازگشت و در کسوت امام جماعت در مسجد قائم مشغول وعظ و ارشاد مردم و اقامه نماز شد. در جریان انقلاب و قیام ۱۵ خرداد همکاری و همفکری داشت و در شکل‌گیری و پیش‌نویس قانون اساسی تلاش کرد.

در سال ۱۴۰۰ ق، به درخواست استادش، سیدهاشم حداد، به مشهد رفت و مدت پانزده سال آخر عمر خود در آنجا بود. در این مدت، علاوه بر ترویج دین و تربیت شاگردان و طلاب، به تألیف و نشر (دوره علوم و معارف اسلام) پرداخت و آثار بسیاری در همین زمینه از خود برجای گذاشت.

توحید عملی و عینی، شرح رساله سیر و سلوک منسوب به بحرالعلوم، معادشناسی در ۱۰ جلد، امام‌شناسی در ۱۸ جلد، رساله نوین و اجتهاد و تقلید از جمله آثار این عارف و عالم گرانقدر است.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۳۵٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۶۶ صفحه

حجم

۱۳۵٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۶۶ صفحه

قیمت:
۱۶,۰۰۰
تومان