دانلود کتاب صوتی لک‌لک‌ها بر بام با صدای احترام برومند + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی لک‌لک‌ها بر بام اثر میندرت دویونگ

دانلود و خرید کتاب صوتی لک‌لک‌ها بر بام

معرفی کتاب صوتی لک‌لک‌ها بر بام

کتاب صوتی لک‌لک‌ها بر بام داستانی نوشته میندرت دویونگ است. این کتاب صوتی روایتی جذاب از همکاری بچه‌های یک مدرسه و اهالی یک دهکده ماهیگیری است که تلاش می‌کنند تا لک‌لک‌ها را به دهکده‌شان فرابخوانند.

میندرت دویونگ در سال ۱۹۹۵ برای نوشتن این کتاب موفق شد تا مدال نیوبری را از آن خود کند. در سال ۱۹۵۷ این کتاب جایزه ادبیات نسل جوان آلمان را با خود به خانه برد. نسخه صوتی این کتاب را می‌توانید با ترجمه انور باهر و صدای دلنشین احترام برومند بشنوید.

درباره کتاب صوتی لک‌لک‌ها بر بام

کتاب صوتی لک‌لک‌ها بر بام داستانی است در مدح همکاری و تلاشی است برای نجات محیط زیست. همیشه خوانده و شنیده‌ایم که برای آموزش مفاهیم مختلف به کودکان و نوجوانان باید از زبان هنر کمک بگیریم و قصه‌ها، یکی از هنری‌ترین راه‌ها برای آموزش هستند. زیرا به صورتی غیر مستقیم، مفاهیم را به کودکان و نوجوانان منتقل می‌کنند. میندرت دویونگ نیز در این کتاب به سراغ روایتی جذاب رفته است تا هنر همکاری و نتیجه تلاش برای بهبود شرایط زندگی حیوانات و محیط‌زیست را به مخاطبانش نشان دهد.

داستان در یک دهکده‌ ماهیگیری کوچک به نام شرا، رخ می‌دهد. جایی که بچه‌هایش به مدرسه می‌روند و سوالاتی درباره‌ محیط زیست پیرامونشان دارند. روزی از روزها بچه‌‌ها باید انشا می‌نوشتند. یکی از آن‌ها به نام لینا که تنها دختر مدرسه است، انشایی درباره لک‌لک‌ها نوشته بود. در پایان انشایش، سوالی مطرح شد که همه را به فکر فرو برد: چرا لک‌لک‌ها به دهکده ما نمی‌آیند؟

این موضوع ذهن همه بچه‌ها را به خود مشغول کرد. معلم بچه‌ها را مامور کرد تا جوابی برای این سوال پیدا کنند و در نهایت، آن‌ها متوجه شدند که چه چیزی مانع از مهاجرت لک‌لک‌ها به دهکده‌شان شده است: شیب بام خانه‌های آن‌ها زیاد است و به همین دلیل لک‌لک‌ها نمی‌توانند لانه‌هایشان را روی بام خانه‌ها بسازند. همین موضوع بچه‌ها را به فکر واداشت تا کاری برایش انجام دهند. قطعا نمی‌توانستند سقف تمام خانه‌ها را خراب کنند. بنابراین باید به دنبال راه‌‌حل دیگری می‌گشتند. شاید گذاشتن یک چرخ گاری روی سقف بتواند محل مناسبی برای لک‌لک‌ها درست کند تا لانه‌شان را آنجا بسازند.

معلم بچه‌ها را مامور کرد تا چرخ گاری‌ای پیدا کنند که روی بام بگذارند: جایی برای لک‌لک‌ها تا بتوانند لانه بسازند.

حالا باید دید بچه‌ها می‌توانند چرخی پیدا کنند که برای این کار مناسب باشد یا نه. آن‌ها تلاش می‌کنند اما در دهکده کوچک آن‌ها پیدا کردن چرخی که برای این کار مناسب باشد، حسابی سخت است. بزرگ‌ترها نیز در این مسیر به بچه‌ها کمک می‌کنند. آن‌ها با شخصیت‌های جالبی نیز در طول مسیرشان آشنا می‌شوند و از هرکدام نکته‌ای برای زندگی کردن می‌آموزند.

چرا باید کتاب صوتی لک‌لک‌ها بر بام را بشنویم؟

کتاب صوتی لک‌لک‌ها بر بام در سال ۱۹۵۵ برنده جایزه نیوبری شد. این جایزه که به نام مدال نیوبری (Newbery Medal) شناخته می‌شود، اولین جایزه ادبی است که برای ادبیات کودک و نوجوان در دنیا تاسیس شد. مدال نیوبری به نام و یاد جان نیوبری که در سده ۱۸ ناشر بود، نامگذاری شده است و به بهترین اثر داستان در حوزه ادبیات کودک، تعلق می‌گیرد.

این کتاب در سال ۱۹۵۷ جایزه ادبیات نسل جوان آلمان (Deutscher Jugendliteraturpreis) را نیز از آن خود کرد. این جایزه از سال ۱۹۵۶ راه‌اندازی شده است و هرساله به بهترین کتاب‌های تصویری، کتاب‌های کودک و نوجوان و حتی کتاب‌های غیر داستانی نیز تعلق می‌گیرد.

لک‌لک‌ها بر بام در سال ۱۹۶۳ نیز موفق شد تا جایزه‌ لوئیس کارول (Lewis Carroll Shelf Award) را هم با خود به خانه ببرد. این جایزه که در فاصله سال‌های ۱۹۵۸ تا ۱۹۷۹ فعالیت می‌کرد، از طرف دانشکده ویسکانسین – مدیسون به برندگان اهدا می‌شد.

شنیدن کتاب صوتی لک‌لک‌ها بر بام را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

کتاب صوتی لک‌لک‌ها بر بام کتابی است برای تمام کسانی که دوست دارند از خواندن یک داستان ناب و جذاب لذت ببرند و با شنیدن روایت یک همکاری میان اهالی یک دهکده، دوباره امیدوار بشوند. این کتاب یکی از بهترین کتاب‌های حوزه‌ ادبیات کودک و نوجوان است. بنابراین اگر دوست دارید در این زمینه مطالعه داشته باشید، شنیدن این کتاب صوتی را به شما پیشنهاد می‌کنیم. نوجوانان نیز از شنیدن این داستان لذت می‌برند.

درباره میندرت دویونگ

میندرت دویونگ (Meindert De Jong) ۴ مارچ ۱۹۰۶ در هلند به دنیا آمد. او به همراه خانواده‌اش در سال ۱۹۱۴ به آمریکا مهاجرت کرد. او در دانشگاه شیکاگو درس خواند اما تحصیلاتش را به انتها نرساند. در طول دوران رکود اقتصادی بزرگ، شغل‌های مختلفی را تجربه کرد. به پیشنهاد یکی از کتابداران محلی، شروع به نوشتن کتاب و داستان برای کودکان کرد. او پیش از جنگ به ارتش هوایی آمریکا پیوست و در طول جنگ جهانی دوم نیز در ارتش خدمت کرد.

میندرت دویونگ پس از پایان جنگ، دوباره نوشتن را از سر گرفت. بسیاری از کتاب‌های او به وسیله‌ی یکی از نویسندگان و تصویرگران مشهور کودک، موریس سنداک (Maurice Bernard Sendak) تصویرسازی شده‌اند. او همچنین جوایز بسیاری را نیز برای فعالیت‌های ادبی‌اش از آن خود کرده است. از میان این جوایز می‌توان به این موارد اشاره کرد:

در سال ۱۹۶۲ او به عنوان اولین آمریکایی شناخته شد که جایزه هانس کریستین اندرسن را از آن خود کرد. این جایزه در ادبیات کودکان بسیار مشهور است و به عنوان نوبل کوچک شناخته می‌شود. دریافت این جایزه سبب شهرت او شد.

در سال ۱۹۵۴ یکی از کتاب‌هایش نامزد دریافت مدال نیوبری بود. اما این جایزه در سال ۱۹۵۷ به کتاب لک‌لک‌ها بر بام رسید. این کتاب جوایز دیگری مانند جایزه ادبیات نسل جوان آلمان را دریافت کرد و در فهرست جوایز کتاب‌های همردیف لوئیس کارول قرار گرفت. او همچنین جوایز دیگری را مانند جایزه‌ کتاب کودک انجمن مطالعه کودک (Josette Frank Award) و جایزه ملی کتاب کودک را هم از آن خود کرده است.

میندرت دویونگ ۱۶ جولای ۱۹۹۱ در سن ۸۵ سالگی در میشیگان از دنیا رفت.

درباره احترام برومند

احترام برومند با نام کامل احترام‌السادات برومند یزدی، ۲۰ فروردین ۱۳۲۶ در تهران به دنیا آمد. او مجری تلویزیون بود و پیش از انقلاب اسلامی، برنامه کودک را اجرا می‌کرد. او، خواهر مرضیه برومند، نویسنده و عروسک‌گردان، و راضیه برومند، گوینده و عروسک‌گردان است. احترام برومند با داوود رشیدی ازدواج کرده است. آن‌ها دو فرزند به نام‌های فرهاد و لیلی دارند. فرهاد که در سوئیس به دنیا آمده است، دانشمند است و لیلی راه پدر و مادرش را در پیش گرفته و بازیگر شده است.

احترام برومند پس از انقلاب اسلامی در فاصله بین سال‌های ۱۳۸۳ تا ۱۳۹۸ در چند فیلم بازی کرد. او همچنین چندین نوار قصه برای کودکان ضبط کرد و کتاب‌هایی مانند لک‌لک‌ها بر بام نیز با صدای او به کتاب صوتی تبدیل شده‌ است.

جملاتی از کتاب لک‌لک‌ها بر بام

شاید بهتر بود داستان را با لینا شروع می‌کردیم. نه برای اینکه او تنها دختر مدرسه‌ای شرا بود. برای اینکه داستانی در مورد لک‌لک‌ها نوشته بود.

لینا این داستان را سرخود نوشته بود. آقا معلم از او نخواسته بود.

راستش پیش از آنکه لینا این داستان را با صدای بلند برای آقا معلم و پنج‌تا پسر بخواند، هیچکس به لک‌لکها حتی فکر هم نکرده بود. اما یک روز درست وسط درس حساب ناگهان لینا دستش را بلند کرد و پرسید: «آقا معلم! می‌شود داستان کوچکی درباره‌ی لک‌لک‌ها بخوانم؟ خودم نوشته‌ام.»

نظرات کاربران

Mahdi Shabani
۱۳۹۸/۱۲/۲۶

خیلی کتاب خوبیه 👌 چه خوب که در بچگی توفیق خواندنش بود ♥️

مجید
۱۳۹۹/۰۱/۱۸

بیشتر از یک کتاب رو من تاثیر گذاشت.

دنیا
۱۴۰۰/۱۲/۱۲

عالی متن روان ترجمه همه عالی 🌹 مخصوصا گوینده عالی خوندن👏👏👏 به همه توصیه میکنم💎💎💎💎💎

Sh
۱۴۰۰/۰۷/۱۵

این کتاب واقعاً عالی و درجه یک بود و خواندنش نه تنها برای کودکان و نوجوانان بلکه برای بزرگسالان هم سرشار از لطف است. قصه که بی‌نظیر و فوق‌العاده است و ترجمه عالی خانم باهره انور و گویندگی درجه یک

- بیشتر
دختر کتاب خوان 📖 🌸
۱۴۰۰/۰۴/۰۲

خیلی کتاب قشنگیه 😍 گویندگی خیلی خوب بود و داستان قشنگی داشت 💖 در کل عالی بود 👌🏻

دنیا
۱۳۹۹/۱۲/۱۵

این کتاب هم چیز هایی آموزنده دارد و هم یک داستان جذاب است .. من وقتی این کتاب را گوش می دادم ، خیلی هیجان داشتم ببینم که انتها داستان چه چیزی اتفاق می افتد و.... . من این کتاب

- بیشتر
100
۱۳۹۹/۰۹/۲۸

عااااااااااااااااااااااااالی

کاربر ۱۳۸۳۰۸۹
۱۳۹۹/۰۵/۲۶

از آن داستان‌های لطیف و به یاد ماندنی که حیف است وقتی دوران نوجوانی را رد کردید و وارد بزرگسالی شدید؛ به چشم کتاب کودک نگاهش کنید و دیگر نخوانید. این کتاب را همیشه می‌شود خواند و لذت برد.

8
۱۳۹۹/۰۳/۱۸

خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خوب بود

mohammadi
۱۳۹۹/۰۱/۰۸

این کتاب از نظر من خیلی جذاب و دوست داشتنیه📘

زمان

۱۱ ساعت و ۴۵ دقیقه

حجم

۶۴۶٫۰ مگابایت

قابلیت انتقال

دارد

زمان

۱۱ ساعت و ۴۵ دقیقه

حجم

۶۴۶٫۰ مگابایت

قابلیت انتقال

دارد

قیمت:
۱۲,۰۰۰
تومان