دانلود و خرید کتاب پرس‌وجو درباره‌ی شیوه‌های هستی برنو لاتور ترجمه رویا منجم
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب پرس‌وجو درباره‌ی شیوه‌های هستی اثر برنو لاتور

کتاب پرس‌وجو درباره‌ی شیوه‌های هستی

نویسنده:برنو لاتور
انتشارات:نشر علم
امتیاز:
۲.۹از ۷ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب پرس‌وجو درباره‌ی شیوه‌های هستی

برنو لاتور تلاش کرده تا بنیاد تازه‌ای در فهم نظام اندیشه‌ای انسان معاصر پیدا کند؛ حاصل تلاش‌های او در کتابی با عنوان پرس‌وجو درباره شیوه‌های هستی منتشر شده است. رویا منجم این کتاب را به فارسی بازگردانده است.


درباره کتاب پرس‌وجو درباره شیوه‌های هستی

برنو لاتور در کتاب پرس‌وجو درباره شیوه‌های هستی، خلاصه‌ای از پرس‌وجوهای خود را درباره شیوه‌های هستی در طول ۲۵ سال پژوهش مطرح کرده است. او تلاش کرده تا بنیاد تازه‌ای را در نظام اندیشه انسان معاصر پیدا کند. درواقع در کتاب پیش‌رو به مبانی فلسفی و تفکر مدرنیته، پسامدرنیته، مدرنیسم و پسامدرنیسم با رویکردی انتقادی نگاه می‌شود و تفسیرهای نوینی درخصوص شیوه‌های درک و تحلیل هستی انسان و جهان ارائه می‌شود. این کتاب با نگاهی انتقادی نسبت به نحله‌ها و مکاتب فکری و تحلیلی حاکم بر جهان آغاز می‌شود؛ چراکه برنو لاتور اعتقاد دارد گفت‌وگو، بازاندیشی و انتقاد بهترین ابزارهای درک جهان امروز هستند.

خواندن کتاب پرس‌وجو درباره شیوه‌های هستی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

مطالعه کتاب پرس‌وجو درباره شیوه‌های هستی را به علاقمندان، دانشجویان و دانش‌پژوهان رشته فلسفه پیشنهاد می‌کنم.

جملاتی از کتاب پرس‌وجو درباره شیوه‌های هستی

درحالی که برداشت قلمرو او را ناگزیر می‌کرد که در یک جا بماند آن هم وقتی که تمام چیزهای دیگر به شکلی درنیافتنی در اطراف در حرکت بودند، برداشت شبکه به او همان آزادی حرکتی را می‌بخشد که آن‌هایی که می‌خواهند کنش‌هایشان را دنبال کند. برای دوری جستن از بدفهمی، بیایید روشن کنیم که برای این پرس‌وجوگر، شکه تنها یک آرایه تکنولوژیکی مانند شکه راه آهن، فاضلاب یا تلفن همراه نیست. امتیاز این اصطلاح با وجود تمام نقدهایی که دست خوش آن شده است، این است که به آسانی می‌تواند با اصطلاحات مادی بازنمایی شود (ما از شبکه‌های فاضلاب، شبکه‌های کابل، شبکه‌های جاسوسی سخن می‌گوییم)، که توجه را به جریان‌ها می‌کشاند، بی آنکه چیزی را که جا به جا می‌شود با چیزی که جا به جا کردن را شدنی می‌کند اشتباه بگیرد.

برای مطالعه‌ی جمله‌های بیشتری از کتاب پرس‌وجو درباره شیوه‌های هستی، بخش نمونه کتاب را رایگان دانلود کنید.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱)
شبکه درست از این رو می‌تواند گسترش یابد که هیچ‌گونه رابطه میان res (چیز) و intellectus (هوش و خرد) برقرار نمی‌کند، اما هرگز هم از ساختن پل میان یک نقش و نقش دیگر بازنمی‌ایستد. این کل غرابتِ کسب‌وکارِ دانستن را توضیح می‌دهد، و برای همین است که جیمز با طنز همیشگی خود پندارهٔ سرگردانی deambulatory راستی ‌ و درستی (حقیقت) را معرفی کرد، می‌گفت به جای «جهشی مرگبار» میان واژها و چیزها، ما همیشه خود را در کردار رویاروی شکلی از خزیدن می‌یابیم که همزمان هم معمولی و هم بسیار خاص است، و از یک سند به سراغ سند دیگری می‌رویم تا به درکی استوار و امن دست‌یافته شود، بی‌آنکه هرگز از دو مرحلهٔ اجباری عین و ذهن گذشته شود. اگر این نکته به خوبی فهمیده شود، روشن می‌شود که زنجیره‌های مرجع گونهٔ خاصی از شبکه را در منطقه ردیابی می‌کند که ثابت‌ها را نگاه می‌دارد به شرط آنکه در هر گام با وسوسهٔ شباهت شکسته شود تا سرانجام به یک جابه‌جایی دست یابد که با وجود مغاکِ تفاوت‌ها، به نظر می‌رسد (لب مطلب در اینجاست) از یک همسان به همسان دیگری رفته می‌شود.
esrafil aslani

حجم

۷۵۳٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۶۱۳ صفحه

حجم

۷۵۳٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۶۱۳ صفحه

قیمت:
۶۰,۰۰۰
تومان