دانلود و خرید کتاب اقتصاد خرد ۲ یگانه موسوی جهرمی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب اقتصاد خرد ۲ اثر یگانه موسوی جهرمی

کتاب اقتصاد خرد ۲

معرفی کتاب اقتصاد خرد ۲

دکتر یگانه موسوی جهرمی کتاب اقتصاد خرد را با هدف تدریس مباحث این علم به دانشجویان دانشگاه پیام نور تالیف کرده است.


درباره کتاب اقتصاد خرد ۲

یگانه موسوی جهرمی نویسنده کتاب اقتصاد خرد اعتقاد دارد اقتصاد را باید علم انتخاب دانست. با شناخت این علم در می‌یابیم چگونه عاملان اقتصادی انتخاب می‌کنند و منابع تولیدی کمیاب و محدود را برای تولید محصولات گوناگون به کار می‌گیرند تا آ‌ها بین افراد و گروه‌های مختلف جامعه، برای مصرف، توزیع شود.

موسوی در فصل نخست کتاب اقتصاد خرد ۲، بازار رقابت کامل را به‌عنوان یک الگوی مرجع تشریح می‌کند تا به کمک آن بتوان وضعیت بازارهای واقعی را ارزیابی کرد. در فصل دوم، بازار انحصار کامل بررسی می‌شود که در طیف انواع بازارها در مقابل بازار رقابت کامل قرار دارد. در فصل سوم پس از معرفی مشخصات و ویژگی‌های بازار رقابت انحصاری به تفصیل در مورد تعادل کوتاه مدت و بلند مدت در این بازار پرداخته می‌شود. در ادامه نیز درخصوص رقابت غیر قیمتی توضیحاتی داده می‌شود. او در فصل چهارم بازار انحصار چندجانبه را مورد مطالعه قرار می‌دهد. فصل پایانی کتاب نیز به بازار عوامل تولید اختصاص دارد.

مطالعه کتاب اقتصاد خرد ۲ را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

کتاب اقتصاد خرد به‌عنوان یک منبع درسی خودآموز، برای تدریس و فراگیری مباحث اقتصاد خرد، به ویژه برای اساتید و دانشجویان دانشگاه پیام نور مفید است.

جملاتی از کتاب اقتصاد خرد ۲

بازار رقابت کامل بر فروضی استوار است که اگر هرکدام از آن‌ها نقض شود دیگر رقابت کامل در بازار برقرار نخواهد بود و بدیهی است که نتایج تجزیه و تحلیل این بازار به دست نمی‌آید. در پاسخ به این مساله که تجمیع ویژگی‌های رقابت کامل در یک صنعت بعید است و بنابراین مطالعه این بازار و نتایج و تجزیه و تحلیل‌های آن چه فایده‌ای دارد؟ باید گفت درواقع بازار رقابت کامل به‌عنوان یک الگوی مرجع در نظر گرفته می‌شود تا به کمک آن بتوان وضعیت بازارهای واقعی را ارزیابی کرد. برای تبیین پدیده‌های دنیای واقعی در علوم تجربی نیز استفاده می‌شود. برای مثال، در علم فیزیک، ابتدا نظریات علمی با فروض غیر واقعی مانند نبود اصکاک و یا در شرایط وجود خلا بیان می‌شود. نظریه پردازان این فروض را در نظر می‌گیرند تا به نتایج کلی و عمومی برسند و بتوانند از طریق نقض هریک از آن‌ها، با برقراری فروض واقعی و بررسی نتایج حاصل به تبیین پدیده‌های دنیای واقعی بپردازند.

برای مطالعه‌ی جمله‌های بیشتری از کتاب اقتصاد خرد ۲، بخش نمونه کتاب را رایگان دانلود کنید.

فهرست کتاب اقتصاد خرد ۲

  • فصل اول: بازار رقابت کامل
  • فصل دوم: بازار انحصار کامل
  • فصل سوم: بازار رقابت انحصاری
  • فصل چهارم: بازار انحصار چند جانبه
  • فصل پنجم: بازار عوامل تولید

نظرات کاربران

Mahdi Sherafat
۱۴۰۰/۰۸/۲۴

قیمت فیزیکی کتاب ۲۸ تومنه. دیجیتال ۲۴؟

ARMIN
۱۴۰۲/۰۲/۰۱

عالی بود

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۵٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۲۹۲ صفحه

حجم

۵٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۲۹۲ صفحه

قیمت:
۹۴,۹۰۰
تومان