دانلود و خرید کتاب نامه‎های من و برادرم در جنگ تحمیلی عفت نیستانی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب نامه‎های من و برادرم در جنگ تحمیلی اثر عفت  نیستانی

کتاب نامه‎های من و برادرم در جنگ تحمیلی

نویسنده:عفت نیستانی
امتیاز:
۵.۰از ۲ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب نامه‎های من و برادرم در جنگ تحمیلی

بخشی از مقدمه کتاب: کتابی که پیش رو دارید، دست‌نوشته‏‌های من و برادرم در زمان حضور او در جبهه‌های نبرد است که مانند هزاران‌هزار جوان ایرانی و سرباز میهن اسلامی، خدمت سربازی‌اش را در جبهۀ جنگ گذراند. حضور عاشقانۀ چنین جوانانی بود که به کشور ما روح استقلال و آزاده‏‌خواهی دمید و میهن عزیزمان را از دستبرد و تاراج مصون ساخت. روزهایی که فرزندان غیورِ میهن اسلامیِ ما در جبهه حاضر شدند، پُر بود از اشتیاق و عشق، لبریز بود از غم و اندوهِ جدایی و همه‌وهمه را فرزندان این میهن به‌دوش کشیدند و راه را برای من و شما و هرکس که دلش در آتشِ عشق میهن می‏سوزد، هموار کردند. از آن روزهای تلخ و شیرین چندی می‏‌گذشت و من در مرور آن روزها، گاه خودم را به‌دست رؤیا و خیالات گذشته می‏‌سپردم و در میان آن‌همه احساس‏ و درد و اشتیاق‏ پرواز می‏‌کردم. البته من دیگر آن جوان هفده یا هجده‌ساله نبودم که بتوانم به‌راحتی خود را با تصورات و یادآوری خاطرات گذشته راضی کنم؛ با‌این‌حال، در خلوت و تنهاییِ خود سری به نامه‏‌های قدیمی می‏‌زدم: نامه‏‌های برادرم و نامه‏‌های خودم. یکی‌یکی آن نامه‌‏هایی را مطالعه می‏‌کردم که برادرم توانسته بود به من تحویل بدهد. ناگهان جرقه‌‏ای به ذهنم خورد: همۀ مطالب و گفته‌‏های مستندِ آن زمان را به نسل جوان امروزی منتقل کنم.

نظرات کاربران

S
۱۳۹۷/۰۸/۱۹

کتاب خوبیه شامل تصاویر مستند از نامه های برادریست که از جبهه برای خواهر و پدر و مادرش فرستاده و خواهر وی این نامه ها را جمع کرده و در این کتاب به آنها میپردازد .خواهر از دلواپسی هایش میگوید

- بیشتر
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۳)
برگۀ تلگراف او رسید. برداشتم و شروع به خواندن کردم. چقدر جالب! فقط یک‌ جمله بود: «پدر و مادر عزیزم سلام، من سلامتم. نگران نباشید.»
S
واقعاً مردم در مناطق جنگی چگونه زندگی می‌کنند و چقدر راحت با جنگ کنار آمده‌اند؟ وقتی آن لحظات را در شهر خود تصویر می‌کنم، به‌یقین چقدر سخت و طاقت‌فرسا خواهد بود. راستی، جبهه برای جوانان دانشگاه بود؛ دانشگاهی که خود دانشجو استاد شده بود. هریک از بچه‌ها از منطقه‌ای آمده بودند و در کنار هم یک هدف و مقصد را می‌طلبیدند.
S
خلاصه بعد از ۴۸ساعت، ما به اهواز رسیدیم. حالا می‌دانم که شهر جنگ‌زده یعنی چه. حالا می‌دانم آواره‌شدن، به روستاها پناه‌بردن و بهترین زندگی خود را کنار‌گذاشتن یعنی چه. در اولین ساعت ورود ما به این شهر، میگ عراقی به خانه‌های مسکونی حمله آورد که چند‌ خانه را نابود و ویران ساخت. تیراندازی به‌وسیلۀ توپ‌های سبک و سنگین به‌قدری برای مردم عادی شده است که نه‌تنها نمی‌ترسند؛ بلکه خیلی‌ها با شجاعت تمام می‌جنگند و هر روز هزاران ‌نفر برای آموزش از شهر قیام و شهادت، قم، به اهواز می‌آیند تا در اولین فرصتِ نیازی که داشته باشند، خودشان را به مرزها برسانند و شهرها و روستاها را از اسارت بیگانه نجات دهند.
S

حجم

۳٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۱

تعداد صفحه‌ها

۱۶۸ صفحه

حجم

۳٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۱

تعداد صفحه‌ها

۱۶۸ صفحه

قیمت:
۵۰,۰۰۰
۳۵,۰۰۰
۳۰%
تومان