دانلود و خرید کتاب چگونه می‌توان داستان‌نویس شد؟ جمال میرصادقی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب چگونه می‌توان داستان‌نویس شد؟ اثر جمال میرصادقی

کتاب چگونه می‌توان داستان‌نویس شد؟

انتشارات:انتشارات سخن
امتیاز:
۴.۵از ۱۶ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب چگونه می‌توان داستان‌نویس شد؟

کتاب «چگونه می توان داستان‌نویس شد؟» نوشته‌ی جمال میرصادقی به هر خواننده‌ دوست‌دار داستان، شناخت و آگاهی می‌دهد که از خواندن داستان بیشتر لذت ببرد و به هر نویسنده نوپایی می‌آموزد که چگونه قدم به دنیای داستن نویسی بگذارد.

 این کتاب به صورت تخصصی به داستان‌نویسی می‌پردازد.

خلاصه کتاب «چگونه می‌توان داستان‌نویس شد؟»

جمال میرصادقی در این کتاب، در چهار بخش هرآنچه یک نویسنده خوب باید درباره نوشتن داستان بداند را با ذکر نمونه‌های داستانی توضیح داده است. 

با این کتاب درس‌های مفیدی درباره انواع ادبیات داستانی از جمله ادبیات داستانی ژورنالیستی، رمان، قصه و انواع شکل‌های ادبیات تخیلی، داستان‌های کوتاه، داستان‌های برشی، سبک‌های نگارش، بن‌مایه‌های داستانی، پرهیز از کلیشه در نگارش داستان و.... می‌آموزید.

درباره «جمال میرصادقی»

جمال میرصادقی، نویسنده، مدرس و پژوهشگر حوزه ادبیات است که تا کنون حدود ۷۰ جلد رمان و داستان کوتاه و بلند و نقد ادبی نوشته است. مسافرهای شب، این شکسته‌ها، هراس، پشه‌ها، روشنان و دوالپا برخی از آثار این استاد نویسنده ایرانی است.

جملاتی از کتاب «چگونه می‌توان داستان‌نویس شد؟»

«نویسنده کسی است که می نویسد. شما وقتی به فکر نوشتن می افتید که طرحی در سر داشته باشید. نوشتن فکر کردن است چون چیدن و آرایش کلام است و کلام تنها رسانه‌ی فکر است. هر رمان با طرح موضوعی شروع می شود، در واقع طرح گام نخستی است که برای نوشتن داستان برداشته می شود. هر کس ممکن است طرحی برای نوشتن رمان داشته باشد، اما برای خلق رمان باید عناصر سازنده‌ی آن را شناخت. بدون این شناخت، طرح فقط ماده‌ی خامی است و اگر روی کاغذ بیاید، از ارزشی برخوردار نیست. از این رو با ارایه طرح، داستانی به وجود نمی آید. طرح در حکم جرقه‌یی است که موجب زایش داستان می شود وگرنه به خودی خود، نشانه‌یی از داستان ندارد. ممکن است دیگران هم چنین طرحی در ذهن داشته باشند. آنچه به این طرح شناسنامه می دهد و از طرح‌های دیگر متمایز می کند، بهره‌گیری نویسنده از عناصر داستان طبق ذوق و سلیقه خود و بینش و مهارت او در ارائه آن است.»

فهرست کتاب «چگونه می‌توان داستان‌نویس شد»

بخش نخست: آنچه نویسنده باید از آن اگاهی داشته باشد و ملکه ذهن خود کند.

بخش دوم: چگونه از آموخته‌هایمان برای خلق داستان استفاده کنیم؟

بخش سوم: تأملات، آنچه به شما کمک می‌کند که خود را با شناخت آنها مایه‌ور کنید و داستان‌های بهتری بنویسید.

بخش چهارم: پیشنهادها و نظرات و واژه‌نامه



معرفی نویسنده
عکس جمال میرصادقی
جمال میرصادقی

جمال میرصادقی یکی از نویسندگان و پژوهشگران مشهور ایرانی در زمینه ادبیات داستانی و داستان‌نویسی است. او کتاب‌های بسیاری در زمینه ادبیات، نقد و پژوهش ادبی و داستان و رمان دارد و یکی از بزرگ‌ترین استادان داستان‌نویسی معاصر ایرانی است. امروزه کتاب‌های او مانند چراغی روشن برای تمام کسانی هستند که دوست دارند درباره داستان‌نویسی بدانند و یا در این مسیر قدم بگذارند.

نظرات کاربران

پندار
۱۴۰۰/۰۲/۰۷

در یک کلام فوق‌العاده بود. به ریز جزئیات پرداخته و نگاه عمیق و واقع‌گرایانه‌ای به نویسنده می‌ده، این کتاب یک مکمل دیگه ای هم داره به نام «عناصر داستان» که آن هم بسیار کتاب اثرگذار و مهمیه. اما اول باید این

- بیشتر
franny glass
۱۳۹۹/۰۹/۲۷

در عالی بودن کتاب برای علاقمندان به داستان نویسی تردید نیست. اما چرا نسخته pdf؟ چرا نسخه epub نمی‌گذارید؟

shahriyar
۱۳۹۹/۱۰/۱۲

ب علاقه مندان حوزه داستان نویسی ورمان توصیه میکنم اینگونه کتابها رو حتما بخونن "ک بسیار مثمر ثمر ومفید میباشد "با سپاس

monfared_nafas
۱۴۰۲/۰۱/۱۸

فوق‌العاده‌س 👏💫❤️

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۵ مگابایت

تعداد صفحه‌ها

۷۱۶ صفحه

حجم

۲٫۵ مگابایت

تعداد صفحه‌ها

۷۱۶ صفحه

قیمت:
۸۵,۰۰۰
تومان