دانلود و خرید کتاب دمی با فردوسی اکرم تاجیک‌زاده
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب دمی با فردوسی اثر اکرم تاجیک‌زاده

کتاب دمی با فردوسی

انتشارات:نشر ایهام
دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۷از ۳ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب دمی با فردوسی

دمی با فردوسی اثر اکرم تاجیک‌زاده کتابی است جامع و کلی در ارتباط با زندگی فردوسی و شیوه‌ی شاعری او در شاهنامه برای کسانی که می‌خواهند به طور کلی با ویژگی‌های او آشنا شوند. این کتاب هم سرنوشت فردوسی را روایت می‌کند و هم ویژگی‌های شعری او را بیان می‌کند.

درباره دمی با فردوسی

ملت ایران طی چندهزار سال گذشته درخشان خود بزرگانی از ایران و شاعران و حکیمان و دانشمندان و هنرمندان و سرداران و جنگاوران در دامان خود پرورانیده که مایه‌ی سرافرازی و بلندنامی‌ها در جهان‌اند و از آن میان بزرگترین و نامدارترین ایرانی فردوسی توسی است.

وقتی شخصیت بزرگان رفته را مبنای تاثیری که بعد از خود بر جای گذاشته‌اند و با طول مدتی که اثر آن‌ها پایدار مانده بسنجیم در می‌یابیم که فردوسی بزرگترین ایرانی در تمام ادوار و قرون بوده است. هیچ ایرانی به اندازه‌ی فردوسی در سرنوشت ملت و کشور خویش تاثیر بر جای ننهاده است. بی‌شک فردوسی بزرگترین شاعر ایران است و بی‌گمان وقتی تعصبات ملی در اقوام جهان کاهش پذیرد جهانیان او را بزرگترین شاعر بشریت خواهند شناخت.

در میان تمام شاعران بزرگ جهان هیچ‌ یک را نمی‌یابیم که مثل فردوسی همهعمر خود را از جوانی تا پیری صرف آفرینش تنها یک کتاب با یک آرمان والا  کرده باشد.

حماسه‌های معروف جهان مهاباراته و رامایانه هند و ایلیاد و اودیسه یونان روایات محلی یا اساطیری و شرح جنگ‌ها و خون‌ریزی‌ها بر سر یک عشق یا کینه‌جویی شخصی و قبیله‌ای است. در مقابل شاهنامه تاریخ حماسی ملتی بزرگ در حیات چندهزارساله‌ی اوست. آرمان فردوسی آرمان و عواطف حقیر یک شخص یا آرمان یک قوم و قبیله نیست. آرمان او آرمان یک ملت بزرگ وآرمان انسانیت است. اگر هنوز فارسی زبانان معنای شعر فردوسی را می‌فهمند سندی است از توانایی او در شناخت زبان اصیل فارسی.


نظرات کاربران

Travis
۱۴۰۰/۰۱/۰۶

کتاب به طور مختصر به زندگی حکیم ابوالقاسم فردوسی و داستان سرایش شاهنامه و در نهایت به ویژگی‌های ادبی این اثر سترگ می‌پردازد.

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۸۰۵٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۵۳ صفحه

حجم

۸۰۵٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۵۳ صفحه

قیمت:
۷,۴۰۰
۳,۷۰۰
۵۰%
تومان