دانلود و خرید کتاب ملودرام خانوادگی مِری ترزا وِب ترجمه سمیه جعفری نژاد
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب ملودرام خانوادگی اثر مِری ترزا وِب

کتاب ملودرام خانوادگی

معرفی کتاب ملودرام خانوادگی


کتاب ملودرام خانوادگی اثر مری ترزا وِب از کتاب‌های مربوط به روان‌درمانی خانواده است. نویسنده از جنبه روان‌شناسی به بررسی معضل اعتیاد در خانواده پرداخته است.

خلاصه کتاب ملودرام خانوادگی

بدون‌شک، اعتیاد بیماری خانوادگی است و بهبودی پایدار فرد مصرف‌کننده در گرو تغییر قوانین و نقش‌های ناسالم در خانواده است. کتاب ملودرام خانوادگی بر شناسایی مشکل، بررسی تعاملات بین اعضای خانواده متاثر از اعتیاد، بررسی نقش‌ها و نهایتا تغییر ساختار خانواده متمرکز است. نویسنده با بکارگیری ادبیاتی ساده و مفاهیمی کاربردی بر آن است تا بتواند کارکرد خانواده به عنوان واحدی متشکل از تک تک اعضا را بهبود بخشد.

درباره مری ترزا وِب

مری ترزا وب خود در خانواده‌ای درگیر اعتیاد متولد شد اما به‌دلیل نوع کاری که پدرش داشت(سرپرست کلیسا) تا مدتها اعتیاد پدرش مخفی ماند. سپس در دهه ۱۹۸۰ به این نتیجه رسید که پدرش به بیماری «اعتیاد به مشروبات الکلی» مبتلا است. وی سپس در سال ۱۹۸۲ در کارگاهی آموزشی به نام فرزندان بزرگسال والدین الکلی در مرکز درمانی نزدیک منزل‌شان شرکت کرد؛ و در آنجا دریافت تمام رفتارهایی که در خانواده‌اش عادی تلقی می‌شد درواقع غیر عادی و بیمارگونه بودند. او در بیست سال گذشته تلاش نموده رفتارهای جدیدی را به جای الگوهای قدیمی که در خانواده یاد گرفته بود، در پیش بگیرد. 

کتاب ملودرام خانوادگی را به چه افرادی پیشنهاد می‌کنیم؟

کتاب ملودرام خانوادگی به افراد درگیر اعتیاد از جمله فرد معتاد و خانواده و اطرافیانش کمک می‌کند تا بتوانند روند بهبودی و رهایی از اعتیاد را بهتر سپری کنند.

جملاتی از کتاب ملودرام خانوادگی

تمام اعضای چنین خانواده‌ای محتاج کمک هستند. آن‌ها برای یافتن و حفظ روابط سالم، عملکرد سالم به عنوان کارمند یا کارفرما، اعتماد به دیگران مخصوصا به افراد بالادست، مدیریت استرس، ابراز احساسات، ایجاد و حفظ مرزهای شخصی، ایجاد احساس شادمانی و تعادل در زندگی‌شان، نیازمند یاری هستند.

روند بهبودی دارای مراحل زیر است: اول، پذیرفتن اعتیاد یک عضو خانواده؛ دوم، سوگواری برای گذشته با کمک درمانگر و یافتن لغات مناسب جهت ابراز احساسات؛ سوم، شرکت مداوم در جلسات گروهی ـ حمایتی برای اعضای خانواده همانند الکلی‌های گمنام؛ چهارم، شناسایی رفتارها و باورهای اشتباه و ناکارآمد؛ پنجم، ایجاد اعتماد در روابط و حفظ حریم شخصی جهت مراقبت از خود؛ ششم، امتحان کردن رفتارهای متفاوت و سالم‌تر؛ و نهایتاً پذیرش اینکه عود مجدد مرحله‌ای طبیعی از بهبودی است و همچنین پذیرش ویژگی‌های مثبت هر نقش و زندگی در زمان حال.

نظرات کاربران

نسا
۱۳۹۸/۰۸/۰۷

بعد مدتها یه کتاب جدید تو کتابخانه همگانی گذاشتید اونم با این کیفیت و فرمت

بوف عینکی
۱۳۹۸/۰۸/۰۹

کتاب برای خانواده های درگیر با اعتیاد بیشتر کارایی داره

خردمند
۱۳۹۹/۰۱/۲۱

کتاب بسیار کاربردی برای افرادی که در خانواده با عضو معتاد درگیرند... شناختن نقش های مخدوش اعضای خانواده به من در شناخت خودم خیلی کمک کرد

ریحانه سادات
۱۳۹۸/۰۹/۲۳

سلام وقتی مهلتِ عضویتمون در کتابخونه همگانی تموم بشه کتاب‌هایی که از این کتابخونه دانلود کردیم رو نمیتونیم باز کنیم دیگه؟؟؟

سمانه انصاف جو
۱۳۹۸/۰۸/۰۶

غیر کاربردی و کوتاه

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۳۶ صفحه

حجم

۱٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۳۶ صفحه

قیمت:
۳,۹۰۰
تومان