دانلود و خرید کتاب مشق اخلاق (دفتر اول) آیت‌الله العظمی مظاهری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب مشق اخلاق (دفتر اول) اثر آیت‌الله العظمی مظاهری

کتاب مشق اخلاق (دفتر اول)

معرفی کتاب مشق اخلاق (دفتر اول)

کتاب حاضر دفتر اول از مجموعه «مشق اخلاق» و برگرفته از آثار و گفته‌های اخلاقی حضرت آیت‌الله العظمی مظاهری است. هر دفتر از این مجموعه شامل «چهل فراز پندآموز» و مزین به آیات نورانی قرآن کریم و روایات گهربار اهل بیت (ع) است که به‌صورت مختصر و با بیانی ساده و دل‌نشین، به رشتهٔ تحریر درآمده است. به امید آنکه این مجموعهٔ مختصر، گامی مفید در مسیر رشد اخلاقی و تعالی معنوی خوانندگان، به‌ویژه نسل تکامل‌خواه جوان، باشد.

نظرات کاربران

مصطفی
۱۳۹۸/۰۴/۱۹

کتابی زیبا و شامل نکات اخلاقی در موضوعات مختلف

M_`N
۱۳۹۹/۰۳/۰۳

کتابی مختصر و مفید و البته شیرین کلام دلنشین و روانی داشتن. مطالب خوب بود.

گلدون
۱۴۰۲/۰۴/۰۴

مختصر و بسیار مفید و تأثیرگذار

ثمین
۱۴۰۰/۰۲/۲۱

واقعا عالی ومفید که تو چند دقیقه بیشترین تاثیر مثبت و میزاره واینکه با زبان ساده قران وبه ادم یاد اوری می کنه هر کی نخونده بخونه که پشیمون نمیشه

01
۱۳۹۹/۰۹/۲۸

عالی بود.حتما بخوانید👌

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱۵)
پروردگار عالم جهنّم ندارد، بلکه اعمال آدمی جهنّم را می‌سازد؛
یک استعاره
یکی از دعاهای انسان باید این باشد که خدایا: توفیق عطا فرما که به طور ناخودآگاه به واجبات اهمیّت دهم، از محرّمات پرهیز کنم، مکروهات را به جا نیاورم و به اندازهٔ ممکن نسبت به انجام مستحبّات، اهتمام ورزم. و خود نیز همّت و تلاش وافری در این زمینه داشته باشد تا انشاءالله موفّق شود.
مصطفی
جوانان عزیز، مراقب باشید گناه نکنید که گناه موجب سقوط آدمی است و ذلّت دنیا و آخرت را به همراه دارد. ولی اگر گناهی مرتکب شدید، فوراً توبه کنید و از خداوند رحمان و رحیم عذرخواهی نمایید که تأخیر توبه و اعراض از توبه، انتقام سخت الهی را نصیب انسان می‌کند. همچنین اجازه ندهید که گناه برای شما عادت شود و مراقب باشید در سرازیری معصیت واقع نشوید و از گناه روی گناه به شدّت پرهیز کنید.
مصطفی
آدم کسی است که وجدان اخلاقی، گذشت، دیگرگرایی و فداکاری در زندگی‌اش باشد؛ اگر آهِ مظلومی را بشنود، ناراحت شود، گریه کند، خوابش نبرد. به قول روایات: آدم کسی است که اگر دست بینوایی را گرفت، خوشحال شود و بنای زندگی‌اش این باشد که دیگرگرا باشد نه خودگرا.
مصطفی
خواجه عبدالله انصاری در مقام مناجات با خداوند، عقل را چه زیبا توصیف می‌کند که: خداوندا، آن را که عقل دادی، چه ندادی، و آن را که عقل ندادی، چه دادی!؟ یعنی اگر ما در کارهایمان تفکر و تعقّل و عاقبت‌اندیشی داشته باشیم. خواهیم توانست، خوب و بد را از همدیگر تمیز دهیم و با انتخاب خوبی‌ها و عمل به آن، به موفقیّت در دنیا و آخرت دست بیابیم.
مصطفی
در روایات ما، نداشتن و به کار نبستن عقل، از بالاترین مصیبت‌ها شمرده شده، و کسی که از عقل محروم مانده را شقی و بدبخت می‌خوانند؛ لذا نیروی عقل برای تأمین آتیهٔ جوان، برای دست‌یابی به علم، برای حقیقت‌یابی و حقیقت‌جویی، برای عاقبت به خیری و برای رسیدن به سعادت فردی و اجتماعی، بسیار مؤثّر، بلکه یک ضرورت شمرده می‌شود.
M_`N
رسیدن به امنیّت دل، راهی جز رعایت تقوا و پرهیز از گناه ندارد. تلاش و کوشش و به کارگیری عقل و درایت، در این مسیر، شایسته است و لازم، امّا آنچه مهم‌تر ازهمهٔ تدبیرهای انسانی است، عنایت خداوند تبارک و تعالی است.
مصطفی
پروردگار عالم می‌فرماید: وقتی بنده‌ام در راه افتاد، وقتی اهمیّت به واجبات داد، وقتی که اهمیّت به مستحبات داد، به خصوص اگر به نماز و خدمت به خلق خدا، اهتمام نمود، من او را دوست خواهم داشت؛ یعنی عاشق او می‌شوم و وقتی من عاشق او شدم، دیگر چشم او چشم من، گوش او گوش من، دست او دست من و زبان او زبان من است. دعای او مستجاب می‌شود و هر چه از من بخواهد به او عطا می‌کنم.
Rogayyeh
نماز معلّم اخلاق انسان است؛ معلّمی که بر عکس دیگر معلّمان، همه‌جا حضور دارد، از این‌رو همه می‌توانند از او بهره ببرند. این معلّم به تدریج روح و اخلاق انسان را پاکیزه می‌کند و موجب نجات او از گمراهی و هدایت به سوی رستگاری می‌شود. نمازِ با حضور قلب، انسان را از ارتکاب گناهان کبیره و صغیره باز می‌دارد. نماز مانند فرشتهٔ نجات در شب اوّل قبر، عالم برزخ و روز قیامت به فریاد انسان می‌رسد. نماز بهترین وسیلهٔ تحصیل آسایش و آرامش روح و روان انسان در دنیا و برخورداری از نعمت‌های بهشتی در آخرت است.
مصطفی
آن جوانی که سر و کار با منبر و محراب نداشته باشد، شیطان انسی و جنی او را می‌بَرد، چه بردنی!
mahdi_313

حجم

۶۰٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۱

تعداد صفحه‌ها

۷۵ صفحه

حجم

۶۰٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۱

تعداد صفحه‌ها

۷۵ صفحه

قیمت:
۵,۰۰۰
تومان