دانلود و خرید کتاب پیچیدگی و میان رشتگی؛ معادله‌ روش شناسی تلفیق دانش منصور متین
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب پیچیدگی و میان رشتگی؛ معادله‌ روش شناسی تلفیق دانش اثر منصور متین

کتاب پیچیدگی و میان رشتگی؛ معادله‌ روش شناسی تلفیق دانش

نویسنده:منصور متین
انتشارات:سپهر اندیشه
دسته‌بندی:
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب پیچیدگی و میان رشتگی؛ معادله‌ روش شناسی تلفیق دانش

«پیچیدگی و میان‌رشتگی (معادله روش‌شناسی تلفیق دانش)» ضمن بررسی نظریه «نیویل» نخستین رییس انجمن مطالعات تلفیقی آمریکا، به تببین مقوله میان‌رشتگی پرداخته است.

بخش نخست کتاب با عنوان «چیستی و چرایی میان‌رشتگی» شامل سه فصل «پیچیدگی و میان‌رشتگی: رابطه‌ای رو به تکامل»، «مبانی تحول در شیوه‌های تحقیق» و «تاریخچه و روند تکامل مباحث پیچیدگی» است.

مولف در نخستین بخش کتاب، در مقوله بازاندیشی علم، وجود تعاریف مختلف از علم را نشانه پیچیدگی این مقوله دانسته و معتقد است، علم که روزگاری به‌عنوان یک «شاکله یا ساختار خطی» تعریف می‌شد، امروزه به‌عنوان «شبکه یا مجموعه‌ای» با نقاط اتصال متعدد و به‌عنوان یک «سیستم پویا» تعریف می‌شود.

در این بخش، کلیاتی درباره معادله فرضی پیچیدگی و میان‌رشتگی ارایه شده است. محور اصلی این بخش، مقاله‌ای از «جولی تامپسون کلاین» با عنوان «پیچیدگی و میان‌رشتگی (۲۰۰۶)» است که دید جامعی از روند تغییرات اخیر در دنیای علم و علل گرایش به شیوه‌های جدید پژوهش را به خواننده می‌دهد.

بخش دوم کتاب با عنوان «فرآیند تحقیق میان‌رشته‌ای» وارد یک چارچوب درون‌علمی شده است تا فرآیند تحقیق میان‌رشته‌ای را در یک قالب کل‌گرایانه که همان مقوله سیستم و نظریه «سیستم‌های پیچیده» است، بررسی کند.

«نظریه نیویل»،‌ «مختصات کلی نظریه نیویل» و «بررسی دیدگاه‌های منتقدان» عنوان‌های سه فصل این بخش را تشکیل می‌دهند.

مولف در چهارمین فصل کتاب که «نظریه نیویل» نام دارد، درباره مبدع نظریه «نیویل» آورده است: «ویلیام نیویل، بنیان‌گذار و نخستین رییس انجمن مطالعات تلفیقی آمریکا است که بعد از ریاست چهارساله بر انجمن مذکور، از سال ۱۹۸۳نیز در تشکیلات مربوطه خدمت کرده است. وی آثاری مانند «میان‌رشته‌ای: مقالات برگزیده از ادبیات مربوطه (۱۹۸۸)» را هم برای برنامه‌های میان‌رشته‌ای در سطح دروه‌ کارشناسی تدوین کرده است.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۲

تعداد صفحه‌ها

۲۸۸ صفحه

حجم

۲٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۲

تعداد صفحه‌ها

۲۸۸ صفحه

قیمت:
۵۰,۰۰۰
تومان