دانلود و خرید کتاب غلبه بر عزت نفس پایین با CBT (درمان‌شناختی - رفتاری) استفان پالمر ترجمه پریوش نریمانی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب غلبه بر عزت نفس پایین با CBT (درمان‌شناختی - رفتاری) اثر استفان پالمر

کتاب غلبه بر عزت نفس پایین با CBT (درمان‌شناختی - رفتاری)

معرفی کتاب غلبه بر عزت نفس پایین با CBT (درمان‌شناختی - رفتاری)

کتاب غلبه بر عزت نفس پایین با CBT (درمان‌شناختی - رفتاری) نوشتهٔ کریستین ویلدینگ و استفان پالمر و ترجمهٔ پریوش نریمانی و شهرزاد شیخ حسنی است و انتشارات آوای نور آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب غلبه بر عزت نفس پایین با CBT (درمان‌شناختی - رفتاری)

لازم نیست که یک بحران یا رویداد منفی عزت‌نفس را پایین بیاورد. بعضی از ما احساس می‌کنیم که از این موضوع اگر نه در تمام زندگی، در بیشتر طول زندگی‌مان رنج برده‌ایم. ممکن است حتی از وجود آن باخبر نشده باشیم؛ آن می‌تواند خود را در عدم باور به اینکه ما می‌توانیم هرچه را که بخواهیم به دست آوریم، مردم ما را دوست خواهند داشت آنگونه که ما آرزو می‌کنیم، یا اینکه ما استحقاق شادی و رضایت در زندگی‌مان را داریم نشان دهد.

کتابی که پیش رو دارید، با روش درمانی شناختی‌رفتاری (CBT) با بیانی سلیس، روان و کاربردی، جهت کمک به افزایش عزت‌نفس پایین شما و رهایی از رنج‌هایی که تاکنون تجربه کرده‌اید، نگاشته شده است.

شایان ذکر است که هدف درمان شناختی‌رفتاری (CBT) برخورد با افکار و باورهای منفی و رفتارهای ناکارآمدی است که شکل و شمایل یک چرخهٔ معیوب را به خود گرفته و باعث تداوم آن باورها می‌شود. درمان شناختی– رفتاری بدون تکلیف معنا ندارد و به این منظور در تمام فصول کتاب تمرین‌های متعددی طرح گردیده است.

در دوازده فصل کتاب به این مباحث پرداخته شده است:

درک عزت‌نفس، دستیابی به اهداف خود، تأثیرات عزت‌نفس پایین در زندگی، تمایز بین افکار و احساسات، غلبه بر افکار منفی و مخرب، بپذیریم که هیچکس کامل نیست، یاد بگیریم که چگونه باجرأت باشیم و قاطعانه رفتار کنیم، چگونگی روش ارائهٔ عزت‌نفس خوب و مناسب، چگونه ارتباطات کلامی و غیرکلامی (زبان بدن) خود را بهبود ببخشیم، چگونه روابط بهتری را ایجاد کنیم، چگونه ویژگی‌ها و خصوصیات مثبت خود را کشف کنیم، چگونه احساس خوب و مناسبی داشته باشیم، چگونه تبدیل به انسان خوش‌بینی شویم، چگونه دامنهٔ امنیت و آسایش خود را گسترش دهیم و در نهایت چگونه از عیب‌یاب شخصی خود (PFF) فاصله گرفته و با پرورش تاب‌آوری و پذیرش خویشتن، در جهت بهبودی و رضایت از خود، با استفاده از تمرین‌ها و تکنیک‌های ارائه شده در کتاب، گام‌های رو به جلو را بسوی افزایش عزت‌نفس با موفقیت طی نموده و به دور از قضاوت خود و دیگران، با خود مهربان باشیم و به آرامش برسیم.

خواندن کتاب غلبه بر عزت نفس پایین با CBT (درمان‌شناختی - رفتاری) را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

مطالعهٔ این کتاب را به دانشجویان رشتهٔ روان‌شناسی با کلیهٔ گرایش‌ها و رشتهٔ مشاوره پیشنهاد می‌کنیم. همچنین درمانگران مراکز روان‌شناختی و افراد علاقه‌مند به موضوعات روان‌شناختی، به دلیل بیان سادهٔ کتاب و ارائهٔ راهکارهای اثربخش در زمینهٔ افزایش عزت‌نفس با روش درمانی شناختی‌رفتاری (CBT) می‌توانند استفادهٔ بهینه‌ای از این اثر کنند.

بخشی از کتاب غلبه بر عزت نفس پایین با CBT (درمان‌شناختی - رفتاری)

«وقتی در مورد عزت‌نفس صحبت می‌کنیم منظورمان چیست؟ شاید شما هم موافق باشید که معنی آن شامل بعضی یا همهٔ موارد زیر است:

- توانایی لذت بردن از زندگی بطور کامل

- توانایی سازگاری با فراز و نشیب‌های زندگی

- داشتن احساس خوب دربارهٔ خودمان

- داشتن این احساس که دیگران بطور کلی ما را دوست دارند.

- داشتن یک نگرش مثبت

- داشتن مهارت‌های اجتماعی مناسب

- داشتن تمایل برای تجربه کردن چیزهای جدید

- داشتن تمایل به ریسک کردن

- داشتن توانایی برای تصمیم‌گیری‌های دشوار

- داشتن توانایی برای تحقق بخشیدن به اهداف زندگی

بهترین تعریفی که می‌توان برای عزت‌نفس در نظر گرفت، اعتماد داشتن به توانایی‌ها و ارزش‌های شخصی‌مان می‌باشد. این بدان معنا نیست که شما در همهٔ زمینه‌ها بهترین هستید بلکه داشتن احساس راحتی و آرامش با خودتان حتی در زمانی که، در واقع در بهترین حالت نیستید. این یعنی پذیرش خودتان با همهٔ نقاط قوت و ضعف در حالی که هنوز برای پیشرفت خویش فرصت‌هایی دارید.

بنابراین به زبان ساده‌تر، عزت‌نفس به معنی اعتماد و ایمان داشتن به خویش است. قبل از اینکه بتوانید این کار را انجام دهید بهرحال می‌بایست خودتان را دوست بدارید و برای خودتان ارزش قایل باشید. همچنین نیاز دارید خودتان را همانگونه که هستید بپذیرید.»

نظرات کاربران

Forest ♂️
۱۳۹۸/۰۳/۳۰

این کتاب قطعا جزو بهتریگ کتاب ها عزت نفسه و قطعا میتونه کمک کننده باشه. اگر به طور جد دوست دارید عزت نفستون رو افزایش بدید، این کتاب بهترین گزینست. ترجمه ی اصلا خوبی نداره ولی یکم که بگذره بهش

- بیشتر
geneva
۱۳۹۸/۱۲/۰۲

محتوای کتاب خیلی اصولی کمک می‌کنه تا بتونید عزت نفسی که شاید حتی از کودکی‌از‌دست داده باشید رو بازهم بدست بیارید اما ترجمه خیلی خیلی بدی داره‌ انگار از روی گوگل ترنسلیت کپی شده

nargesi
۱۳۹۸/۰۲/۱۱

هر کتاب دیگه‌ای در مورد اعتماد به نفس و عزت نفس رو کنار بذارید و به همین یه دونه بچسبید؛ کتابی که کمتر تک‌گویی کرده و پر از تمرینات عملی مفید و روشنگر برای واکاوی و ترمیم عزت نفس شماست.

- بیشتر
کاربر ۱۳۷۷۳۲۱
۱۳۹۹/۰۲/۱۹

کتاب خیلی اصولی مراحل رو توضیح میده و من از روش هاش استفاده کردم و مرحله مرحله برید جلو واقعا تاثیر گذاره . توصیه‌میشه

t.ftm.s
۱۳۹۹/۰۶/۰۵

سلام کتاب خیلی خوبیه.من برای بار دوم که میخوام این کتاب رو مرور کنم .. اگر اصولی و قدم به قدم پیش برید نتیجه اش رو میبینید! بهتون یاد میده چطور از احساسات و تفکراتون اگاه باشید .. کتاب خوبیه پیشنهادش میکنم

کاربر ۲۱۷۱۰۸۱
۱۳۹۹/۰۷/۱۰

این کتاب خیلی خوب و عالی ...من قبلا اعتماد به نفس پایینی داشتم ولی بعد از خواندن این کتاب اعتماد به نفسم به طرز عجیبی افزایش پیدا کرد واقعا دم نویسندش گرم

khanom mohandes
۱۴۰۰/۱۰/۲۵

عاشق این کتاب میشید به جرات میتونم بگم صدها وبینار و کارگاه روانشناسی شرکت کنید و پول های هنگفت بدید قد این کتااااب بششششدت کاربردددییی و علمی چیزی دستتون نمیدند. پی نوشت:یک وقت از شکل (علمی طراحی شده ی جلد کتاب

- بیشتر
soroushams
۱۳۹۹/۱۰/۰۸

کتابی بسیار مفید هست و می تونه شما را در فرآیند تفسیر ذهنی که قبل از تصمیم گیری هست کمکتون کنه البته همزمان با این کتاب کتاب های مرتبط را مطالعه کنید و بعد از اتمام یک کتاب فاصله بدهید و مجدد مطالعه

- بیشتر
نعنا
۱۳۹۹/۰۹/۰۹

تا حدودی کتاب کاملی در این مبحث است، اما بسیار کند و سخت پیش بردمش. ترجمه ایراداتی داشت و متن چندان روانی نداشت. فکر می‌کنم در این زمینه کتاب‌های مفیدتر با چهارچوب و متن بهتری وجود داشته باشد.

Fatemeh ghamari
۱۴۰۰/۰۶/۲۶

واقعا حالمو خوب کرد این کتاب من خیلی خود آزارم یاد گرفتم دست از عذاب دادن خودم بردارم

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۶۱۹)
هرچه عزت‌نفس ما کمتر باشد، توقعات ما بیشتر است.
Forest ♂️
هرچه بیشتر احساس بی‌کفایتی کنیم بیشتر انتقاد می‌کنیم – چنین بنظر می‌رسد که اگر ایراد و اشکالی در دیگران پیدا کنیم، خودمان را بالا می‌کشیم. در حالی که اینگونه نیست.
Forest ♂️
اگر ما خودمان را دوست نداریم، چرا باید بپذیریم دیگران ما را دوست داشته باشند؟
Forest ♂️
بیایید خودتان "بهترین دوست" خود شوید
乙_みG
در مورد خودتان حس خوبی داشته باشید حتی زمانی که در آن بالاها (جایگاه بالایی) نیستید.
Forest ♂️
اگر بر قضاوت نکردن روی دیگران کار کنید، با خودتان مهربان‌تر خواهید شد.
Forest ♂️
پاسخ عصبانیت را با عصبانیت ندهید- سعی کنید خشم خود را با ملایمت و شفقت پاسخ دهید. این ضعف نیست بلکه قدرت است
Forest ♂️
داشتن حس خوب در مورد خودتان اصلاً جرم نیست!
乙_みG
اگر می‌خواهید حس خوبی در مورد خودتان داشته باشید باید واقع‌گرایانه فکر کنید نه منفی‌گرایانه.
Forest ♂️
انجام کارهای نوع‌دوستانه، نه تنها اعتماد به نفس شما را بالا می‌برد بلکه احساسات مثبت با شما باقی خواهند ماند به جای اینکه از میان بروند.
Forest ♂️

حجم

۱٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۲۳۱ صفحه

حجم

۱٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۲۳۱ صفحه

قیمت:
۴۲,۰۰۰
تومان