دانلود و خرید کتاب مددکاری اجتماعی اسماعیل عباسی زاغه
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب مددکاری اجتماعی اثر اسماعیل عباسی زاغه

کتاب مددکاری اجتماعی

معرفی کتاب مددکاری اجتماعی

کتاب مددکاری اجتماعی و نقش آن در اصلاح خودپنداره منفی و اختلال تصویر بدن نوشتهٔ اسماعیل عباسی زاغه و مریم لطیفیان است و نشر آوای نور آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب مددکاری اجتماعی و نقش آن در اصلاح خودپنداره منفی و اختلال تصویر بدن

تصویر بدنی، به اداراکات و نگرش‌های مرتبط با بدن شامل افکار، احساسات و رفتارهایی اطلاق می‌گردد که حداقل متشکل از دو جز اندازه بدن ادراک شده و برآورد اندازه بدن که می‌تواند متفاوت از اندازه واقعی بدن باشد و تصویر بدنی نگرشی (نگرانی‌های عاطفی، شناختی و رفتاری درباره اندازه بدن) باشد.

اختلال بادی دیسمورفیک نوعی اختلال روانی است که در آن، فرد به شدت نگران یک نقص خیالی یا بسیار کوچک در بدن خود می‌شود و دائما به آن فکر می‌کند. این نقص معمولا خیالی است، اما اگر نقص فیزیکی واقعا وجود داشته باشد، افراد مبتلا به اختلال بادی دیسمورفیک آن را به شدت بزرگ خواهند کرد. برای اینکه فرد رسما مبتلا به این اختلال اعلام (دیاگنوز) شود، باید شدت تفکر درباره نقص‌های جسمی آنقدر شدید باشد که باعث نابسامانی (نقص و معلولیت) در عملکرد اجتماعی، شغلی و یا سایر زمینه‌های زندگی شود.

این اختلال در کسانی که به فکر زیبایی اندام هستند و شدیدا به پرورش اندام می‌پردازند و از مواد استروئیدی برای حجیم کردن عضلات خود استفاده می‌کنند نیز دیده می‌شود. وسواس درباره هیکل و اندام عضلانی، دیسمورفی ماهیچه‌ای (یا دیسمورفی عضلانی) نامیده می‌شود. تمایل به عالی بودن از لحاظ عضلانی و ماهیچه‌ای، عقده «آدونیس» نامیده می‌شود.

اشتغال ذهنی دائمی درباره نقص‌های فیزیکی ظاهری، اغلب به فاجعه انگاری آن ویژگی‌ها منجر می‌شود. 

کتاب مددکاری اجتماعی و نقش آن در اصلاح خودپنداره منفی و اختلال تصویر بدن به مددکاران توضیح می‌دهد که چه نقشی در یاری‌رساندن به کسانی دارند که با این مسئله دست و پنجه نرم‌ می‌کنند.

خواندن کتاب مددکاری اجتماعی و نقش آن در اصلاح خودپنداره منفی و اختلال تصویر بدن را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به همهٔ مددکاران اجتماعی پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب مددکاری اجتماعی و نقش آن در اصلاح خودپنداره منفی و اختلال تصویر بدن

«مددکاری اجتماعی یک حرفه مبتنی بر عمل و یک رشته دانشگاهی است که توسعه و تغییر اجتماعی، انسجام اجتماعی، توانمندسازی و آزاد سازی افراد را ارتقا و توسعه می دهد. اصول عدالت اجتماعی، حقوق بشر، مسئولیت جمعی و احترام به تفاوت ها اهمیت ویژه ای در مددکاری اجتماعی دارند. مددکاری اجتماعی با تکیه بر نظریات مددکاری اجتماعی، علوم اجتماعی، علوم انسانی و دانش بومی، افراد و ساختارها را در بررسی چالش های زندگی و تقویت بهزیستی درگیر می کند.

در واقع مددکاری اجتماعی یک حرفه و یک رشته دانشگاهی است که به دنبال بهبود کیفیت زندگی و رفاه افراد، خانواده ها، زوج ها، گروه ها و جوامع از طریق تحقیق، سیاست گذاری، سازماندهی جامعه، تمرین مستقیم، مداخله در بحران و تدریس به نفع کسانی که از آسیب های اجتماعی مانند فقر، بیماری یا ناتوانی روانی و جسمی، و بی عدالتی اجتماعی، از جمله نقض آزادی های مدنی و حقوق بشر آسیب دیده‌اند.

پرداختن به حوزه سلامت روان یکی از مهم ترین رسالت های مددکاری اجتماعی می باشد. سلامت روان یک مفهوم بسیار گسترده و پیچیده است و در اینجا ما تصمیم داریم به صورت ویژه در خصوص یکی از انواع اختلالات سلامت روان با عنوان اختلال تصویر بدنی و نقش مددکار اجتماعی در کار با این افراد بپردازیم. مبارزه برای زندگی در تضاد درک شده بین خود واقعی و ایده آل می تواند احساس عمیقی از شرم و اضطراب در مورد ارزش و جایگاه فرد در جهان ایجاد کند. پس از آن احساس کم ارزشی می تواند به شکل اختلال در تصویر بدن در دنیای بیرون تثبیت شود.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳۵۱٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۳۱۲ صفحه

حجم

۳۵۱٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۳۱۲ صفحه

قیمت:
۴۵,۰۰۰
تومان