دانلود و خرید کتاب تراس ـ روال عادی ژان‌کلود کری‌یر ترجمه اصغر نوری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب تراس ـ روال عادی اثر ژان‌کلود کری‌یر

کتاب تراس ـ روال عادی

انتشارات:نشر بیدگل
امتیاز:
۳.۹از ۸ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب تراس ـ روال عادی

ژان کلود کری‌یر(۱۹۳۱- )، فیلم‌نامه‌نویس فرانسوی و سردبیر مجله «فمی» است. ژان کلود کری‌یر از دهه ۶۰ تا امروز، همواره به عنوان یکی از بزرگترین فیلم‌نامه‌نویسان سینمای جهان مطرح بوده است. او در کنار فیلمنامه‌نویسی، به شکل‌های دیگر نوشتار هم روی آورده و در کارنامه‌اش چند رمان، نظریه، سفرنامه و نمایشنامه دیده می‌شود. کری‌یر نوشتن برای تئاتر را از۱۹۶۷ آغاز کرد و یک دوره طلایی و طولانی همکاری با «پیتر بروک» را پشت سر گذاشت که منجر به نمایشنامه‌ها و اقتباس‌های متعددی چون «مجمع مرغان»، «تراژدی کارمن» و «مهابهاراتا» شد. طنز گزنده، توجه به پوچی‌های زندگی و نوعی سوءظن به صاحبان قدرت از جمله ویژگی‌های آثار ژان کلود کری‌یر است. «تراس» قصه جدایی یک زوج جوان امروزی است. کری‌یر در این نمایشنامه به مضمونی جهان شمول و معاصر می‌پردازد: عدم امکان تفاهم واقعی بین انسان‌ها؛ این که هیچ کس درست نمی‌داند دنبال چیست و همه در حال فرار از وضعیتی شکست خورده و رسیدن به وضعیتی تازه‌اند، بی‌آنکه بدانند در این وضعیت تازه چه باید بکنند. «روال عادی» ماجرای ملاقات خبرچین یک حکومت دیکتاتوری با کمیسر همان حکومت است. کمیسر، خبرچین را احضار کرده چون خود او را لو داده‌اند. کری‌یر در این نمایشنامه به خوبی نشان می‌دهد که در جوامعی از این دست، گاهی عجیب‌ترین و ترسناک‌ترین چیزها به امری عادی و روزمره تبدیل می‌‎شود.

نظرات کاربران

pockethead
۱۳۹۵/۰۴/۰۵

ترجمه عالی اما دو نمایشنامه ضعیف..مخصوصا تراس که واقعا معلوم نبود نویسنده از این همه کش دادن یک موقعیت ساده چه چیزی رو مد نظر داشت

صالح
۱۳۹۵/۰۵/۰۲

عالیه به خصوص روال عادی به وضوح معنی رو انتقال میده به خواننده

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۲)
ما فقط دروغ رو باور می‌کنیم، این رو کم‌کم یاد می‌گیرین. حقیقت همیشه باورنکردنی‌یه. واسه همین ردش می‌کنیم.
Amir_13_Doulabi
با لو‌دادن خودتون، انگار واکسینه می‌شین. دیگه هیچ سمی بهتون کارگر نیست. می‌شید مثل این دیکتاتورهایی که اجازه می‌دن به بزرگ‌ترین جنایت‌ها متهم بشن، تا بتونن دست به جنایت‌های کوچیک بزنن.
Sogol

حجم

۱۰۴٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۱

تعداد صفحه‌ها

۱۷۹ صفحه

حجم

۱۰۴٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۱

تعداد صفحه‌ها

۱۷۹ صفحه

قیمت:
۶۲,۶۵۰
تومان