دانلود و خرید کتاب استاد و درس؛ ادبیات، هنر، نقد علی صفایی حائری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب استاد و درس؛ ادبیات، هنر، نقد اثر علی صفایی حائری

کتاب استاد و درس؛ ادبیات، هنر، نقد

معرفی کتاب استاد و درس؛ ادبیات، هنر، نقد

«استاد و درس؛ ادبیات / هنر / نقد» از سری کتاب‌های روش‌های علی صفایی حائری (عین - صاد) است که ادبیات و نقد ادبی و مفاهیم آن را از دیدگاه حوزه بررسی کرده است. او در این کتاب از آغاز و جریان آن تا امروز و تنوع و شکل‌های گوناگون آن تحلیل‌هایی آورده و این تحلیل‌ها را ارزیابی کرده است؛ آنگاه از جریان نقد هنر گفت‌وگو کرده و به قانون‌های مفسر این جریان و نقد پرداخته است. در آخر کتاب هم تحلیل کوتاهی از مفاهیم اساسی هنر کرده است.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۴)
جریان هنر هنر دو جریان دارد؛ یکی در درون هنرمند و دیگری در دل تاریخ.
آوین
رضایت به آنچه که هست و قناعت به وضع موجود، هنر را می‌کشد و ریشهٔ آن را می‌خشکاند. کسی که از وضعش راضی است هنرمند نمی‌شود. نارضایتی؛ یعنی بیشتر و بهتر خواستن، سنگ اول ساختمان هنر است.
Dr.KiNgYaS
در این دید عکس العمل ابتدایی ارگانیزم را غریزه نمی‌گوییم که غریزه خود ارگان و مجموعهٔ اندام‌ها و امکانات انسان را شامل می‌شود، نه عکس العمل آن‌ها را. و فطرت باز همین خلقت و آفرینش و ساخت انسان است. فطرت یعنی ساخت انسان و غریزه یعنی آن ساختی که خودکار و بدون احتیاج به انتخاب و سنجش کار می‌کند.
کاربر ۳۴۸۰۹۵۱
در زندگی انسان ابتدایی، هنر آفرینی، جادوگری، به هیچ روی کاری تفننی نیست. هنر ابزار کار و در عین حال بیان آرزوها و امیدهاست. دوگانگی عمل و نظر در زندگی ابتدایی راه ندارد. کشیدن تصویر حیوانی گرفتار، در ذهن انسان ابتدایی، همان دام گذاری و تیراندازی است. در ذهن او نمایش یک شیء با مادهٔ (نقاشی) یا با کلمات و ترانه و تقلید حرکات یک موجود یا یک حادثه (رقص)، دست یافتن بر آن را میسر می‌سازد. و به همین خاطر او تصاویر و مجسمه‌های خود را همچون وسائل و ابزار خویش، دور از دسترس دیگران قرار می‌دهد تا مبادا به چنگ دشمنان بیفتد. در آثار هنری و در جوامع ابتدایی موجود، شواهد و دلایلی بر این نظر می‌یابیم.
کاربر ۳۴۸۰۹۵۱

حجم

۹۲٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۶

تعداد صفحه‌ها

۱۴۴ صفحه

حجم

۹۲٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۶

تعداد صفحه‌ها

۱۴۴ صفحه

قیمت:
۱۷,۰۰۰
۸,۵۰۰
۵۰%
تومان