دانلود رایگان کتاب جامعه شناسی موسیقی ایران رضا برازنده‌نیا
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب جامعه شناسی موسیقی ایران اثر رضا برازنده‌نیا

کتاب جامعه شناسی موسیقی ایران

انتشارات:انتشارات آرنا
امتیاز:
۴.۲از ۲۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب جامعه شناسی موسیقی ایران

چرا گفته می‌شود موسیقی اصیل ایرانی اندوهناک است؟ چرا موسیقی سنتی بیشتر به‌صورت تک‌نوازی اجرا می‌شود؟ چرا موسیقی ملی ما منزوی است و جهانی نشده است؟ چرا موسیقی ایرانی باسابقه فرهنگی- تاریخی بسیار، پیشرفت شایسته نداشته است؟ رضا برازنده‌نیا در این پژوهش برای پاسخ به سوالات فوق،ثرات دگرگونی‌های سیاسی - اجتماعی ایران را بر گستره هنر موسیقی ایرانی بررسی کرده است. در پژوهش حاضر با نام «جامعه شناسی موسیقی ایران؛ نظری از دیدگاه جامعه شناسی به موسیقی ایرانی در سیر دگرگونی های تاریخی - اجتماعی» سعی شده است حالات و روح موسیقی اصیل ایران، متأثر از وقایع تاریخی و اجتماعی و احتمالاً تأثیر موسیقی بر این جریان‌ها، بررسی شود. یا به‌عبارت‌دیگر روانکاوی موسیقی ایران در سیر وقایع تاریخی موردتوجه قرارگیرد، که این خود می‌تواند نگاهی نو از دریچه‌ای تازه باشد. رضا برازنده‌نیا در این پژوهش اثرگذاری تدریجی دگرگونی‌های تاریخی و اجتماعی ایران را بر شکل‌گیری موسیقی ایرانی ردیابی کرده یا به دیگر عبارت جنس و طعم موسیقی امروزمان را با فراز و نشیب‌های تاریخ اجتماعی‌مان تبین نموده است.

نظرات کاربران

ماراتن
۱۳۹۷/۰۹/۲۶

ممنون از نشر آرنا برای رایگان کردن این کتاب

Taha Brumand
۱۳۹۹/۱۲/۲۹

چه بدانم😕خوبه بدک نیست

farzaneh barani..
۱۴۰۱/۰۸/۱۵

گاهی هر کتابی را نمیشه به کس دیگه ای معرفی کرد امکان دارد من مفهوم کتاب را متوجه طرف مقابل من خیر در کل قشنگ ترین توصیف از موسیقی می توان کرد موسیقی نبض پرشور زندگی هست موسیقی دنیای وسیع

- بیشتر
سین دخت
۱۳۹۹/۰۶/۱۱

خیلی شعر اولش که از حکیم فردوسی برای صفحه شروع, عالی بود 👊

سارینا آرین
۱۳۹۸/۰۱/۱۳

عالی است

کاربر ۵۱۰۱۱۷۷
۱۴۰۱/۰۸/۱۵

این کتاب خبلی بده

tataloo
۱۴۰۰/۰۹/۱۱

کتاب جالبی بود

saeid_vtpr
۱۴۰۰/۰۴/۲۵

فوق العاده بود، کلی چیز های خوب یاد گرفتم، علاوه بر اون کلی اطلاعات عمومی‌م اضافه شد. تاریخ درد و رنج این سرزمین که اولین ضربه به موسیقی و هویت این ملت خرده شده. بعضی جاهای کتاب آدم گریه‌ش میگیره. سرگذشت موسیقی ایران

- بیشتر
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱۷)
استاد حسینعلی ملاح می‌گوید: «موسیقی هر ملت بخشی از هویت و پاره‌ای از روح آن است. مردم در مکان‌ها و زمان‌های مختلف با موسیقی خود سخن گفته‌اند، عزاداری کرده‌اند، نوحه خوانده‌اند، عشق ورزیده‌اند، جشن گرفته و بزم و رزم آراسته‌اند. ...تاریخ انسان بدون کاوش در ابعاد گسترده موسیقی و ارزیابی بار هنری و فرهنگی نهفته در آن، تاریخ ناقصی است. برای مردم ما که در حال حاضر، بیشتر از هر وقت دیگر در اشتیاق ملاقات دوباره‌ای با هستی تاریخی خود هستند، شناخت موسیقی ایران، به‌عنوان یکی از اندام‌های پربار فرهنگ قومی، به‌صورت یک ضرورت درآمده است.»
مادربزرگ علی💝
بر اساس گزارش‌ها از تاریخ هنر و تمدن بشر، از بدو پیدایش هنر موسیقی، زنان در ارائه و توسعه این پدیده، سهم بسزایی داشته‌اند
helya.B
موسیقی که بقولی مادر هنرها است، خود به تنهائی پاره‌ای از هویت ملت‌ها بشمار می‌رود.
"Shfar"
«ابن خلکان در وفات الاعیان، حکایتی درباره‌ی فارابی نقل کرده که روزی فارابی وارد مجلس سیف‌الدوله می‌شود و هنگامی‌که نوبت موسیقی می‌رسد، شروع به نواختن می‌کند و چنان می‌نوازد که همه به خنده می‌افتند، پس لحن را تغییر می‌دهد و این بار چنان می‌نوازد که همه می‌گریند، سپس لحن دیگری چنان ساز می‌کند که همه‌ی حضار به خواب می‌روند.»
زهرا
از خدا جوییم، توفیق ادب بی‌ادب محروم مانداز لطف حق
"Shfar"
ارتباطات تعیین‌کننده تغییرات کاربردی هست.
ⓜⓞⓣⓐⓗⓐⓡⓔ
به از روی زیباست، آواز خوش که آن حظ نفس است و این قوت روح
پیام
یک‌سو عواطف و احساسات انسان، بر موسیقی اثر گزار است و از سوی دیگر موسیقی، بر عاطفه و احساس انسان، اثر متقابل دارد.
کاربر ۶۱۰۷۴۷۹
باید توجه داشت که دیدگاه‌های بسیاری جامعه‌شناسان و موسیقی شناسان غربی بر پایه موسیقی غربی و موسیقی آهنگسازان بزرگ استوار است و مباحث مطرح، با آنچه مقصود و منظور این پژوهش است یا بهتر بگویم روش مطالعه این پژوهش و مفاهیم مدنظر آن تطابق کامل ندارد و شاید بتوان گفت جامعه‌شناسی موسیقی سنتی ایران که تاریخچه دیرپایی دارد، با روش‌های جامعه‌شناسی امروز غرب دو مقوله جداگانه است؛ که امید می‌رود جامعه‌شناسان، موسیقی شناسان و پژوهشگران این سرزمین بیشتر در این زمینه‌ی بسیار گسترده، بررسی و تدقیق فرمایند.
ⓜⓞⓣⓐⓗⓐⓡⓔ
در این پژوهش کوشش بر آن است تا در حد امکان اثرگذاری تدریجی دگرگونی‌های تاریخی و اجتماعی ایران را بر شکل‌گیری موسیقی ایرانی ردیابی کرده، یا به دیگر عبارت جنس و طعم موسیقی امروزمان را با فراز و نشیب‌های تاریخ اجتماعی‌مان تبین نمائیم. سعی بر آن است تا شاید بتوانیم علل عدم پیشرفت و گسترش موسیقی ایران را که در حد فعلی، شایسته سابقه‌ی تاریخی و فرهنگی‌مان نیست، از خلال شکست‌ها و پیروزی‌هایمان پیدا کنیم و کوشش نمائیم تا عواملی را که موجب شده‌اند تا موسیقی ایران نتواند جایگاه شایسته، درخور و هم‌طراز باسابقه تمدن و فرهنگ خود را، در دنیای جهانی هنر پیدا کند، بشناسیم. شاید که راه برون‌رفت یافت شود.
ⓜⓞⓣⓐⓗⓐⓡⓔ

حجم

۵۹۴٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۲۳۹ صفحه

حجم

۵۹۴٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۲۳۹ صفحه

قیمت:
رایگان