دانلود و خرید کتاب مبانی تشیع (ابحاث اعتقادی) علامه سید محمدحسین حسینی طهرانی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب مبانی تشیع (ابحاث اعتقادی) اثر علامه سید محمدحسین حسینی طهرانی

کتاب مبانی تشیع (ابحاث اعتقادی)

معرفی کتاب مبانی تشیع (ابحاث اعتقادی)

«مبانی تشیّع؛ أبحاث اعتقادی» از دوره علوم و مبانی اسلام و تشیع، بیانات علاّمه آیة الله العظمی حاج سیّد محمّدحسین حسینی طهرانی‌قدّس سرّه الشّریف را با مقدمه و تصحیح سیّد محمّدمحسن حسینی طهرانی دربر دارد. ع کتاب ۸ فصل دارد که عناوین آن از این قرارند: مجلس اوّل: حقیقت خیر و شرّ و نسبیّت آن؛ مجلس دوّم: جبر و اختیار و منطق عایشه در جنگ جمل؛ مجلس سوّم: پرسش و پاسخ اعتقادی؛ مجلس چهارم: معرفت به ولایت و وصول به توحید عملی؛ مجلس پنجم: بهترین عمل نزد خدا، و بیان حقیقت فقر انسان؛ مجلس ششم: محوریّت دین اسلام و قرآن بر توحید؛ مجلس هفتم: اهل‌بیت علیهم السّلام، راه اتّصال بشریّت به پروردگار؛ مجلس هشتم: نقد و بررسی قول عامّه در عدالت مطلق صحابه.
دانشستان؛ سرزمین‌های درگیر در واقعه شریف ظهور (جلد دوم)
اسماعیل شفیعی سروستانی
شیطان
مدرسه دانشجویی قرآن و عترت علیهم‌السلام دانشگاه تهران
آخرین امید (مروری بر آیات شفاعت)
محمدعلی انصاری
عرفان خورشید
محمدعلی انصاری
بر بال قرب؛ نگاهی به مفهوم توسل
محمدعلی انصاری
مبانی اخلاق در آیات و روایات؛ جلد اول
علامه سید محمدحسین حسینی طهرانی
اسرار ملکوت، مقدّمۀ شرح حدیث عنوان بصری از امام صادق علیه‌السّلام (جلد اوّل)
سید محمدمحسن حسینی طهرانی
سبک زندگی مؤمنانه
مدرسه دانشجویی قران و عترت علیهم‌السلام دانشگاه تهران
تفسیر آیه نور
علامه سید محمدحسین حسینی طهرانی
شرح فقراتی از دعای ابوحمزه ثمالی؛ جلد دوم
علامه سید محمدحسین حسینی طهرانی
ساختار وجودی جامعه از منظر دین
مدرسه دانشجویی قرآن و عترت علیهم‌السلام دانشگاه تهران
استحکام درونی؛ سوره‌های انفال، توبه، محمد، فتح، احزاب، نور
مدرسه دانشجویی قرآن و عترت علیهم‌السلام دانشگاه تهران
تدبر در هستی؛ تدبر در اسماء
احمدرضا اخوت
باورهایی برای پایداری؛ باورهایی برای پایداری
مدرسه دانشجویی قرآن و عترت علیهم‌السلام دانشگاه تهران
نوش و نیش
محمدعلی انصاری
خانواده‌ی جهانی؛ سوره‌های نساء، حج
مدرسه دانشجویی قرآن و عترت علیهم‌السلام دانشگاه تهران
کلمات المیزان
علامه سیدمحمدحسین طباطبایی

نظرات کاربران

منمشتعلعشقعلیمچکنم
۱۳۹۸/۰۸/۱۶

کتابی است بسیار عالی در تثبیت عقاید تشیع.رحمت خداوند بر علامه طهرانی.

سیره صالحان
۱۳۹۷/۰۹/۰۱

حقیقتا جزو عالی ترین اثار علامه طهرانی رضوان الله علیه است ، با بیان بسیار ساده جواب بسیاری از شبهات اعتقادی را داده اند

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱۹)
در روایات داریم: «کسی که شیعه امیرالمؤمنین علیه السّلام باشد، همیشه خود را برای بلا (یعنی برای امتحان) باید آماده بکند!»
منمشتعلعشقعلیمچکنم
در تحت حکومت اسلام، نماز هم نخوانیم، روزه هم نگیریم، هزار معصیت هم بکنیم باز بهتر است از اینکه در تحت حکومت کفر باشیم و همۀ کارها را خوب انجام بدهیم.
منمشتعلعشقعلیمچکنم
حضرت فرمودند: ”کافی است! ای حارث تو مردی هستی که بر تو امر مشتبه شده است! دین خدا را به مردم نمی‌توان شناخت، به کثرت جمعیّت و به شخصیّت و به اعتبار و به استکبار آنها
منمشتعلعشقعلیمچکنم
گفتم: تو برای پیراهن کتانی یا پنبه‌ای این اثر را قائلی که چشم کور حضرت یعقوب را شفا بدهد؛ امّا برای دختر پیغمبر این‌قدر قدرت قائل نیستی که دعایی بکند و مستجاب بشود و این‌قدر در نزد پروردگار احترام داشته باشد که به اندازۀ یک پیراهن که چشم کوری را شفا می‌دهد، آن نفس مقدّس او اثر داشته باشد؟!
منمشتعلعشقعلیمچکنم
شما مسلمان‌ها افرادی هستید که از طرف پروردگار مأمور شدید که امر به معروف کنید و نهی از منکر کنید و در کارهای خیر مسارعت کنید و این یگانه شاخصی است که شما را از (کافران جهان) جدا می‌کند
منمشتعلعشقعلیمچکنم
(فَلَا وَرَبِّک لَا یؤۡمِنُونَ حَتَّیٰ یحَکمُوک فِیمَا شَجَرَ بَیۡنَهُمۡ ثُمَّ لَا یجِدُواْ فِیٓ أَنفُسِهِمۡ حَرَجٗا مِّمَّا قَضَیۡتَ وَیسَلِّمُواْ تَسۡلِیمٗا). «ای پیغمبر! این مردم، این امّت، این افرادی که به تو ایمان آورده‌اند، ایمان نیاورده‌اند و ایمان نمی‌آورند مگر آن زمانی که در منازعات و مشاجراتی که بین آنها اتّفاق می‌افتد، تو را حَکَم کنند (ملجأ و پناه آنها تو باشی، اختیار تو در کانون وجود آنها حکم‌فرما باشد و یکسره به سوی تو برای رفع خصومت و حلّ مشکلات خود بیایند) و بعد از اینکه در میان آنها حکم کردی در دل خود از حکم تو خستگی و ناراحتی نبینند، حرج نبینند (آن کسی را که بر علیه او حکم کردی مانند آن کسی باشد که بر له‌اش حکم کردی؛ اگر حکم بر علیه کسی بکنی و او در دلش ناراحت بشود و خسته بشود و ملول بشود، این ایمان ندارد). (وَیسَلِّمُواْ تَسۡلِیمٗا)؛ باید به حدّ أعلیٰ تسلیم اوامر تو باشند، آن‌وقت می‌شوند مؤمن.»
منمشتعلعشقعلیمچکنم
(آن شخص به عایشه گفت: «محبوب‌ترین افراد در نزد رسول خدا صلّی الله علیه و آله و سلّم چه کسی بود؟» گفت: «علیّ بن ابی‌طالب.» گفت: «پس چه چیزی سبب خروج تو بر علی شد؟») عایشه به او گفت: «آیا پدرت با مادرت ازدواج کرد یا نه؟» گفت: «بله!» گفت: «به چه علّت ازدواج کرد؟» گفت: «تقدیر خدا بود.» گفت: «خُب این کار من هم تقدیر خدا بود.» و آن شخص هم هیچ نگفت. این مطلب از کتاب کنزُ العُمّال است.
منمشتعلعشقعلیمچکنم
در قرآن مجید سوره‌ها و آیاتی دربارۀ منافقین هست؛ (وَلَهُمۡ عَذَابٌ أَلِیمُۢ) دربارۀ آنها آمده، آن‌وقت چگونه اینها می‌گویند همین‌که پیغمبر از دنیا رفت، تمام این صحابی منافق و صحابی دشمن و صحابی متمرّد، یک‌مرتبه عادل شدند! می‌گویند: درست است، دربارۀ صحابۀ پیغمبر و زنان پیغمبر چنین (مطالبی هست) و در آیات قرآن هم دربارۀ این مسائل آمده است، امّا همین‌که پیغمبر از دنیا رفت، همۀ اینها عادل (شدند)! عجب! این خیلی معجزه است و این معجزه از معجزۀ پیغمبر بالاتر است! چون وقتی پیغمبر می‌خواست افرادی را تربیت کند، این‌قدر خون دل می‌خورد، این قدر به او سنگ می‌زدند، این قدر به او ساحر می‌گفتند؛ امّا همین‌که پیغمبر از دنیا رفت، همان دقیقه تمام این افرادی که در مدینه و در مکّه و از طلقاء بودند، (حرفشان حجّت می‌شود)! ابوسفیان جزء صحابه است، معاویه جزء صحابه است، اینها همه مسلمان‌هایی هستند که با پیغمبر و با اسلام بودند و حرفشان حجّت است!
منمشتعلعشقعلیمچکنم
وجوب هجرت از دارالکفر به دارالإسلام وقتی که این حساب شد، پس بنابراین ما در حکومت کفر هر درجه و هر مرتبه‌ای از اسلام را داشته باشیم، مجازی است، حقیقی نیست؛ مثل اینکه شما بروید در پاریس زندگی کنید در تحت ولایت آنها، در تحت حکومت آنها، یک نمازی هم برای خودتان بخوانید، آن روح و جان شما در تحت حکومت کفر است. و لذا هجرتِ از دارالکفر به سوی دارالإسلام واجب است، اصلاً در دارُالکفر زندگی کردن غلط است! اگر کسی برای هر کاری برود در خارجه زندگی کند حرام است، و اگر برود تبعۀ آنها بشود از حرام هم بالاتر، حرام مؤکّد است، و هر شخصی که در تحت ولایت کفر است و آن قانونی که بر او حکومت می‌کند قانون کفر است، باید خودش را از آن قانون خارج کند بیاید در دارالإسلام. و هجرت از دارالکفر به سوی دارالإسلام واجب است!
منمشتعلعشقعلیمچکنم
ما در قرآن مجید بیش از بیست آیه داریم که: ای مؤمنین! شما با یهود و نصاریٰ و دشمنان خدا دوستی نکنید، رفاقت نکیند، آمیزش نکیند، آنها را ولیّ خود نگیرید! عدم سازگاریِ سلطۀ حکومت کفر با منطق اسلام (یٰٓأَیهَا ٱلَّذِینَ ءَامَنُواْ لَا تَتَّخِذُواْ ٱلۡکٰفِرِینَ أَوۡلِیآءَ مِن دُونِ ٱلۡمُؤۡمِنِینَ)؛ «(ای کسانی که ایمان آورده‌اید)، کافرین را اولیاءِ خودتان نگیرید.» (یٰٓأَیهَا ٱلَّذِینَ ءَامَنُواْ لَا تَتَّخِذُواْ بِطَانَةٗ مِّن دُونِکمۡ)؛ «آنها را حکم لباس زیر و زیرپوش خود قرار ندهید که به بدن خودتان بچسبد، هم‌راز خودتان نگیرید (اگر با آنها تماس دارید از دور دورها (داشته باشید)).» چرا؟ (لَا یأۡلُونَکمۡ خَبَالٗا)؛ آنها راهشان و مقصدشان راه شما نیست، با شما ظاهراً مماشات و آمیزش می‌کنند ولی از هرگونه خرابی و فساد در شما خودداری نمی‌کنند
منمشتعلعشقعلیمچکنم

حجم

۱۸۹٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۲۰۲ صفحه

حجم

۱۸۹٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۲۰۲ صفحه

قیمت:
۲۰,۰۰۰
تومان