دانلود و خرید کتاب ثمراتی از بذل مهجه در کربلای ثارالله حسن انصاری زاده
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب ثمراتی از بذل مهجه در کربلای ثارالله اثر حسن انصاری زاده

کتاب ثمراتی از بذل مهجه در کربلای ثارالله

معرفی کتاب ثمراتی از بذل مهجه در کربلای ثارالله

کتاب «ثمراتی از بذل مهجه در کربلای ثاراللّه» بر مبنای آیات کتاب اللّه و آثار آل اللّه علیهم‌سلام‌اللّه نوشتهٔ حسن انصاری زاده است که در انتشارات شمس‌الضحی چاپ شده است.

درباره کتاب ثمراتی از بذل مهجه در کربلای ثاراللّه

برای آشنایی با مبنای کربلای ثاراللّه باید از کتاب اللّه کمک گرفت. همان کتاب اللّه که مجلای ذات کبریایی اللّهاست، به بیان امیرمؤمنان علیه‌السلام: «فَتَجَلّی لَهُمْ سُبْحانَهُ فی کتابه».

لذا از یک جهت و هزار جهت معجزه نیست، بلکه تنها معجزهٔ آن این است که در هر کمالی در حدّ نهایی است. از آن جمله از حیث لفظ و بلاغت، تازه آن هم نه در حدّ آن بلاغتی که بشر به آن دست یافته است بلکه بلاغت و بیانی که درخور کتاب خداوند سبحان است. چرا که الفاظ در محدودهٔ قدرت بشری برای این وضع شده‌اند که معانی خود را به ذهن انسانی منتقل سازند.

ولی بیان رحمانی این قدرت را دارد که خود حقایق را برای انسان عیان سازد. به‌عنوان نمونه با بردن نام جنّت خود جنّت را عیان سازد و از‌این‌جهت برای عجم و عرب تفاوتی ندارد.

لذا مولای مؤمنان و امیرمؤمنان صلوات‌اللّه‌علیه فرمودند:

امتیاز قرآن بر سایر کلام همانند امتیاز خداوند بر خلق خداوند است.

«فضل القرآن علیٰ سائر الکلام کفضل اللّه علیٰ خلقه.»

قدرت قرآن در حروف مقطعه‌اش می‌تواند در این هم باشد که رمز معانی باطنی سوره بلکه رمز معانی (و به تعبیری رمز حقایق) کلّ قرآن باشد.

افسوس که جدایی خلق خدا از سفینهٔ عترت و گرفتاری آن‌ها در دام سقیفهٔ بدعت موجب شد تا معارف الهی از سرحدّ سقف سقیفه فراتر مطرح نشود.

کتاب ثمراتی از بذل مهجه در کربلای ثاراللّه را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب به علاقه‌مندان به مطالعهٔ بیشتر دربارهٔ حماسهٔ کربلا پیشنهاد می‌شود.

بحشی از کتاب ثمراتی از بذل مهجه در کربلای ثاراللّه

«امّا به هیچ وجه نباید فراموش شود که وقتی انسان می‌تواند در گفتن «مصابی» و «ثاری» صادق باشد که در مرحلهٔ اوّل از مسبّبین و مباشرین مصائب کربلا بیزاری بجوید و این مغضوبین و ملعونین به‌لسان خدا (الشجرة الملعونة فی القرآن۱۱) و رسول خدا صلی‌الله‌علیه‌وآله را از عمق وجود لعن نماید. و انتظار منتقم از سویدای وجودش بجوشد.

خلاصه بداند که سبب‌های اقویٰ از مباشر مصائب عاشورا چه‌کسانی بودند.

و بداند تابعین آن‌ها تا روز قیامت چه کسانی هستند.

و بداند که سرانجام خداوند مهربان به‌واسطهٔ حضرت مهدی صاحب‌الزّمان عجّل الله تعالی‌فرجه‌الشّریف انتقام خون خود را خواهدگرفت.

و به وجاهت و آبروی وجه اللّه، ثاراللّه، ذات حق را سوگند دهد که در هنگام ظهور در رکاب آن امام منصور باشد.

خلاصه یک‌شیعه باید از شیوهٔ زیارت عاشورا درس بگیرد، که خودش را برای امام زمانش بخواهد. بیان مصائب و مسائل را از غصب غدیر و فاجعهٔ مدینه آغاز و آن‌گاه در کربلا بیاید و به وقت ظهور برساند. به خصوص که روز عاشورا روز قیام قائم منتقم عجّل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشّریف می‌باشد.۱۲

لذا مطرح نمودن کربلا و مقتل بدون مبانی اصلی و ثمرات نهایی آن نتیجهٔ مطلوب و مقبول در پی نخواهد داشت. در این نوشتار هر چند به طور آشفته و پراکنده به بعضی از مبانی شهادت حضرت سیّدالشّهداء و ثمراتی از آن با توجّه به کتاب اللّه و روایات آل اللّه اشاره شده است. باشد تا اهلش حق مطلب را در این‌باره ادا کنند.

متأسّفانه بعضی، مبانی عاشورا را بر مبنای کتاب اللّه و احادیث رسول اللّه و آل رسول اللّه صلوات‌الله‌علیهم بیان نمی‌نمایند.

از همهٔ مسائل و معارف مهم‌تر این‌که تنها مسأله در واقعه عاشورا و کربلا معرفت ذات اللّه تبارک‌وتعالی می‌باشد. در همین رابطه شیخی فاضل، عالمی عامل و عاشق در مکاشفه‌ای، مورد عنایت‌حضرت امیرمؤمنان صلوات‌الله‌علیه واقع شده بودند. بر اثر مشکلات خاصّی‌که برایش به وجود آمده بود. حضرت به او فرموده بودند: بابا حالت چطور است؟»

نظرات کاربران

سیّد جواد
۱۳۹۷/۰۷/۰۹

با تشکر از ناشر و طاقچه که در اسرع وقت قیمت را اصلاح کردند ، حتی قیمت چاپی را هزار تومان هم کمتر درج کردند !!

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۲۱)
عشق‌بازی کار هر شیاد نیست این شکار دام هر صیاد نیست عاشقی را قابلیت لازم است طالب حق را حقیـقت لازم است شاهد این ماجرا خواهی اگر بر حسـین و حالت او کن نظـر بارالاها این سر و این پیـکرم این علـمدار رشیـد این اکبـرم این سکینه این رقیه این رباب این عروس دست‌وپا در خون خضاب گر تو بر من عاشقی ای محترم پرده برکش من به تو عاشق‌ترم هان بیا که می‌کشم من ناز تو عرش و فرشم جمله پاانداز تو
سیّد جواد
محبوب ذاتی خدا (که خداوند او را برای خود می‌خواهد و هر چه هست برای او می‌خواهد) یعنی خاتم الانبیا صلی‌الله‌علیه‌وآله در وصف او فرمود: او از من و من از اویم. حُسینٌ مِنّی وَ أنا مِن حُسین
سیّد جواد
اهدا به حضرت خدیجه کبریٰ مادر فاطمة الزهراء، صلوات‌الله‌علیهما، که خداوند حکیم کریم؛ او را امّ امامت قرار داد. زیرا رسول خدا صلّی‌الله‌علیه‌وآله، خطاب به دخترش فاطمه زهراء علیهاالسّلام فرمودند: إنّ الله‌َ جَعَلَ بَطْنَ أمِّک لِلْإمامَةِ وِعاءً
سیّد جواد
یک‌شیعه باید از شیوهٔ زیارت عاشورا درس بگیرد، که خودش را برای امام زمانش بخواهد. بیان مصائب و مسائل را از غصب غدیر و فاجعهٔ مدینه آغاز و آن‌گاه در کربلا بیاید و به وقت ظهور برساند. به خصوص که روز عاشورا روز قیام قائم منتقم عجّل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشّریف می‌باشد.
سیّد جواد
زیارت قدسی عاشورا اُمّ الکتاب عاشورا و کربلا می‌باشد.
سیّد جواد
باید در خاتمهٔ زیارت قدسی عاشورا در حال سجده عاشقانه و عاجزانه گفت: اَللهم لَک الحَمدُ حَمدَ الشّاکرینَ لَک علیٰ مُصابِهم... به راستی زیارت قدسی عاشورا از جهتی تسلیت‌نامهٔ رسمی ذات مقدّس سبّوح قدّوس است که در سوگ سیّدالشّهداء صلوات‌الله‌علیه بر صاحب اصلی این مصیبت (خاتم انبیاصلی‌الله‌علیه‌وآله) نازل فرموده است.
سیّد جواد
حضرت ابی‌عبداللّه الحسین صلوات‌الله‌علیه (که خود مهجة قلب رسول اللّه صلّی‌الله‌علیه‌وآله است) مهجهٔ خود را به خداوند سبحان بذل نموده است: «بَذَلَ مُهْجَتَهُ فیک»
سیّد جواد
خود او می‌فرماید: در اوان کودکی روزی بر رسول خداصلی‌الله‌علیه‌وآله وارد شدم، ابی‌بن کعب آن‌جا مشرّف بود. رسول خدا صلی‌الله‌علیه‌وآله فرمود: آفرین بر تو ای اباعبداللّه،‌ ای زینت آسمان‌ها و زمین‌ها. ابی‌بن‌کعب عرضه داشت: ای رسول خدا! چگونه می‌تواند غیر شما زینت آسمان‌ها و زمین باشد؟ پیامبرصلی‌الله‌علیه‌وآله فرمودند: ای ابی‌بن‌کعب! سوگند به خدایی که مرا به حق به پیامبری برانگیخت، همانا حسین‌بن‌علیعلیه‌السّلام در آسمان بزرگ‌تر از روی زمین است. بر یمین عرش نگاشته شده: «إنّ الحُسینَ مِصباحُ الهُدیٰ و سَفینةُ النَّجاة.»
سیّد جواد
خداوند سبحان در سورهٔ طه، آیهٔ ۱۱۴ خطاب (وَ لا تَعْجَل بِالقُرآنِ مِن قَبلِ) و در سورهٔ قیامت، آیهٔ ۱۶ خطاب (و لا تُحَرِّک بِهِ لِسانَک لِتَعْجَلَ) به رسول خدا صلی‌الله‌علیه‌وآله دارد که از این دو آیه بعضی از مفسّران استفاده نموده‌اند که قرآن در روح پیامبر اکرم صلی‌الله‌علیه‌وآله موجود بوده است. امّا باید صبر می‌کرد تا فرشتهٔ وحی به‌طور رسمی بر حضرتش نازل کند.
سیّد جواد
اگر برای علمی که خداوند به من کرامت فرموده اهلی می‌یافتم، توحید، اسلام، دین و شرایع را از کلمهٔ «صمد» منتشرمی‌ساختم. امّا چه کنم که حتّی جدّم امیرمؤمنان نیز انسان‌های با ظرفیتی برای تحمّل علمش نیافت.
سیّد جواد

حجم

۱۷۷٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۱۸۴ صفحه

حجم

۱۷۷٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۱۸۴ صفحه

قیمت:
۴,۵۰۰
تومان