دانلود و خرید کتاب متن، ترجمه، و شرح اصول کافی کتاب اول (العقل‌ و الجهل) شیخ کلینی ترجمه علیرضا منفرد کیا
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب متن، ترجمه، و شرح اصول کافی کتاب اول (العقل‌ و الجهل) اثر علیرضا منفرد کیا

کتاب متن، ترجمه، و شرح اصول کافی کتاب اول (العقل‌ و الجهل)

نویسنده:شیخ کلینی
دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۱از ۱۳ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب متن، ترجمه، و شرح اصول کافی کتاب اول (العقل‌ و الجهل)

کتاب حاضر، برگزیده، شرح و ترجمه «اصول کافی» و کتاب اول(العقل‌ و الجهل) آن به قلم حسین درگاهی با ترجمه علیرضا منفردکیا است. این اثر یکی از مهم‌ترین و معتبرترین کتاب‌های حدیثی شیعه اثر ثقةالاسلام کلینی (۲۵۸- ۳۲۹ ه.ق) است. او در مدت ۲۰ سال به درخواست شاگردانش این کتاب را گردآوری کرده است.

نظرات کاربران

Dexter
۱۳۹۹/۰۹/۱۳

این کتاب شرح و ترجمه ی فارسی احادیث کتاب اصول کافی نوشته ی شیخ کلینی هست. آنقدر که کتاب عالی و دقیق و مفهومی به بیان احادیث پرداخته من توان توصیف ندارم ولی همین رو بگم که خیلی از معادلات

- بیشتر
𝐑𝐄𝐙𝐀
۱۳۹۷/۰۷/۰۳

فقط فایل ایپاب

کاربر ۲۲۳۳۵۰۰
۱۴۰۰/۰۴/۲۴

کتاب کافی در شخصیت دینی و دین شناسی بسیار موثر است. توجه به کار. محوریت عقل. جایگاه کلیدی قران و امامت. دوری از تعصب بیجا و سکانسهای خواندنی از منش ائمه.... کسی کنار امام صادق (ع) به یک فرد غیر

- بیشتر
Ali Attari
۱۳۹۹/۰۶/۱۶

بی نظیر

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱۸)
امام صادق علیه‌السّلام فرمودند: «لَیسَ العِلم بِکثرَةِ التَّعَلُّم، بَل هُوَ نورٌ یقذِفُهُ الله تعالیٰ فی قَلبِ مَن یریدُ الله أن یهدِیه...» «علم به زیادی یادگیری نیست، بلکه علم نوری است که خدای متعال در قلب آن کس که بخواهد هدایتش کند، می‌اندازد.»
مادربزرگ علی💝
شدیدترین عذاب برای عالمی است که به علمش عمل نکند.
مادربزرگ علی💝
ای هشام، کسی که بخواهد بدون مال بی‌نیاز باشد، و بخواهد قلبش از حسادت آزاد شود، و بخواهد در دینش سالم بماند، باید در راز و نیازش با خدا زاری کرده از خدا بخواهد که عقلش را کامل گرداند. زیرا کسی که عاقل شود، به آن چه برایش کافی است قانع خواهد بود، و کسی که به آن چه برایش کافی است قانع شود، بی‌نیاز خواهد بود. و کسی که به آن چه برایش کافی است قناعت نکند، هرگز بی‌نیازی را نخواهد چشید.
Dexter
امامت را بشناس؛ پس هنگامی که او را شناختی، تقدّم و تاخّر در ظهور به تو زیان نخواهد رسانید.
Dexter
امیرالمؤمنین علیه‌السَّلام فرمودند: کسی که برایم ثابت شود، در او یک ویژگی مثبتی هست، او را به خاطر آن یک ویژگی تحمّل می‌کنم، و نداشتن دیگر ویژگی‌ها را نادیده می‌گیرم. ولی بی‌عقلی و بی‌دینی را نادیده نمی‌گیرم، زیرا جدایی از دین، جدایی از آسایش است، و زندگی با اضطراب شیرین نیست. و هم‌چنین کسی که عقل ندارد، زندگی ندارد و جز با اموات قابل مقایسه نیست.
Dexter
دوای تو در توست ولی تو آن را درنمی‌یابی و درد تو از توست ولی تو آن را نمی‌نگری.
Dexter
اوّلین و بزرگ‌ترین و برترین آفریدهٔ خدای متعال، حقیقت عقل است.
Dexter
ابتدای علم و معرفت‌آموزی در مکتبِ الهی ـ اجمالاًـ تذکریافتنِ انسان در پرتو عقل، به خالقیتِ حق تعالی و حضورِ اوست؛ که او هست، اگر چه، نتوان گفت که او چیست!
Dexter
امام صادق علیه‌السَّلام از امیرالمؤمنین علیه‌السَّلام نقل کردند که ایشان فرمودند: خودشیفتگی فرد، نشانهٔ کم عقلی اوست.
Dexter
ای‌هشام، هرچیزی راهنما و نشانه‌ای دارد، و راهنمای عقل تفکّر و راهنمای تفکّر سکوت است. و هر چیزی مرکبی دارد و مرکب عقل فروتنی است.
Dexter

حجم

۱۶۹٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۱۹۲ صفحه

حجم

۱۶۹٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۱۹۲ صفحه

قیمت:
۸,۰۰۰
تومان