دانلود و خرید کتاب شکوفه امامت بر شاخسار نبوت ابراهیم شفیعی سروستانی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب شکوفه امامت بر شاخسار نبوت اثر ابراهیم شفیعی سروستانی

کتاب شکوفه امامت بر شاخسار نبوت

معرفی کتاب شکوفه امامت بر شاخسار نبوت

«شکوفۀ امامت بر شاخسار نبوّت» به قلم ابراهیم شفیعی سروستانی به مناسبت عید ولایت امیرالمومنین علی (ع) به تمام عاشقان ولایت تقدیم می‌شود. در این اثر ارزشمند درباره خطبه امیر المومنین در روز غدیر و آغاز خلافت، احتجاج امیرمؤمنان (ع) با سران مهاجر و انصار، آداب و سنن غدیر و جلوه درونی و انفسی غدیر خواهید خواند. در انتهای کتاب نیز اشعاری از شاعران توانای معاصر در مدح امام (ع) آمده است. «غدیر» عید بزرگ همۀ اولیاء و اوصیاء، عید همۀ تشنگان حقیقت و معنویت و عید بزرگ همۀ پیروان «ولایت» است. امید که خداوندگار هستی‌بخش رخصت و فرصت کسب معرفت و درک حقیقت این عید را به ما عطا فرماید.

نظرات کاربران

S
۱۳۹۷/۰۶/۱۰

من و جدا شدن از مرتضی خدا نکند.... که هر که گشت جدا از علی جدا ز خداست... مگر نگفت نبی با هم‌اند، «حق» و «علی».... اگر علی نبود در میانه، حق تنهاست.... جهان ندیده پادشاهی که نخل های یهودیان مدینه را با

- بیشتر
F313
۱۳۹۷/۰۶/۰۸

پس درحالی که انبوهی از مردم در برابرش بودند فرمود: هرکه من سرپرست او بودم، پس علی سرپرست اوست، خدایا دوست بدار کسی که علی را دوست دارد، و دشمن بدار کسی را که دشمن علی است، و یاری کن

- بیشتر
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۲۸)
با دست خود، نخل‌های یهودیان مدینه را آبیاری می‌کرد؛ به حدّی که دست‌هایش آبله می‌افتاد. آنگاه اجرتش را انفاق می‌کرد و خود، از گرسنگی، سنگ بر شکم می‌بست.
S
عمرو بن عاص به مردم «شام» گفته بود: او خیلی شوخ‌طبع است. و امام در جواب این سخن تو فرموده بود: «عجیب است از فرزند نابغه! خیال می‌کند که شوخی در فطرت من نهفته است. در حالی که مردی خوش‌مشرب و گشاده‌رو هستم و با اهل و عیالم با خوش‌رویی روبه‌رو می‌شوم.»
S
از رسول خدا شنیدم که می‌فرمود: «هر حاکمی که بعد از من متصدّی امر حکومت بر مسلمانان گردد، او را روز قیامت بر صراط نگه دارند و فرشتگان پرونده‌اش را پخش می‌کنند. اگر به عدالت حکم رانده باشد، خداوند به جهت عدالتش او را نجات می‌دهد و اگر حکم به ظلم رانده باشد، صراط چنان او را خرد می‌کند که همۀ مفاصلش از هم جدا می‌شود و سپس به آتش می‌اندازند و اوّل جایی را که آتش فرا می‌گیرد، مغز و صورت اوست؛ امّا هنگامی که نظر شما مردم بر حکومت من قرار گرفت چاره‌ای ندیدم که خواستۀ شما را جوابگو باشم... .»
S
همۀ اعم از عرب و عجم جمع شوید، هیچ‌کس غایب نباشد چه کسانی که ثروتی داشته باشند یا نه. حرف من این است و از خداوند برای شما و خودم پوزش می‌خواهیم ابوجعفر اسکافی گوید: این نخستین مورد از بیان آن حضرت بود که کلام امیرالمؤمنین موجب ناراحتی مردم شد و کینۀ او را به دل گرفتند و از اینکه امیرالمؤمنین (ع) همه را به یک چشم نگریست و بیت‌المال را مساوی تقسیم کرد، ناراحت شدند.
S
فرمود: «متوجّه باشید! نکند مردانی از شما که دنیا ایشان را فراگرفته است، مال و مَنالی به هم زده، نهرها روان ساخته، بر اسب‌های راهوارِ پرنشاط سوار می‌شوند و خدمتگزارانی زیبا برمی‌گزینند؛ آنگاه که از این سرگرمی بازشان داشتم، بر آنها گران آمده سر بر تافته و بگویند: پسر ابوطالب ما را از حقوق خودمان محروم ساخته است!
S
وقتی که سپاه معاویه در جنگ صفین شریعۀ فرات را در اختیار خود گرفتتند، سران شام به معاویه گفتند که سپاهیان علی (ع) را با سلاح تشنگی از پا درآور. علی (ع) و یارانش از آنها خواستند شریعه را برای استفادۀ آنها باز بگذارند؛ امّا آنها در جواب گفتند: قسم به خدا! یک قطره آب هم به شما نمی‌دهیم تا از تشنگی هلاک شوید. وقتی علی (ع) دید در هر صورت مرگ بر اصحابش روی خواهد آورد، با یک یورش سریع و بی‌سابقه، نظامیان معاویه را از شریعه به عقب راند و شریعه را از آنها گرفت و دست آنها از آب کوتاه گشت. اصحاب به او عرض کردند: یا امیرالمؤمنین! آنها را از آب باز دارید؛ همان‌گونه که آنان ما را از آن بازداشتند و با سلاح تشنگی آنها را از پای درآورید. حضرت فرمود: «نه. قسم به خدا! هرگز مقابله به مثل نمی‌کنم. قسمتی از شریعه را برای آنها باز بگذارید. با بودن شمشیر، نیازی به این کار نیست.»
S
خداوند، رحمتتان کند! پس از سپری شدن این اجتماع، با گسترش‌دادن در هزینه و لوازم خانواده‌تان به سوی آنها باز گردید و به برادرانتان نیکی کنید. خدای را بر آنچه به شما بخشیده است، سپاس گویید.. با هم اجتماع کنید، خداوند، جدایی و پراکندگی شما را سامان می‌بخشد و به یکدیگر نیکی کنید. خداوند، الفت شما را پایدار می‌سازد. نعمت‌های خدا را به یکدیگر هدیه دهید؛ همان‌گونه که خداوند، چندین برابر عیدهای پیشین و عیدهای آینده به شما پاداش داد؛ پاداشی که تنها ویژۀ چنین روزی است. نیکی کردن در این روز، ثروت را ثمربخش می‌سازد و بر عمر، می‌افزاید. همدردی کردن و مهرورزی با یکدیگر در این روز، رحمت و عطوفت خداوندی را جلب می‌کند.
S
هرکس بدون درخواست برادر مؤمنش از او دلجویی و کارگشایی کند و با اشتیاق به او نیکی رساند، چون کسی است که در این روز، روزه گرفته و شبش به نیایش پرداخته است.
S
آیا می‌دانید راه خدا چیست و چه کسی راه اوست؟ چه کسی صراط اوست؟ چه کسی طریق اوست؟ من «صراط» خدایم؛ صراطی که اگر کسی آن را با اطاعت خدا نپیماید، در آتش افکنده می‌شود. من راه اویم، راهی که برای پیروی مردم، پس از پیامبر اکرم (ص) برگماشته شد. من تقسیم‌کنندۀ بهشت و دوزخم. من حجّت خدا بر تباهکاران و نیکوکارانم. من نور انوارم. پس، از خواب غفلت بیدار شوید و پیش از فرارسیدن مرگ، به انجام کار، بشتابید و به سوی آمرزش خدایتان پیشی گیرید، پیش از آنکه در فراروی باطن رحمت و ظاهر عذاب، دیوار کشیده شود. آنگاه ندا سر می‌دهید و کسی گوش فرا نمی‌دهد و ناله بر می‌آورید و کسی از نالیدن شما باکی ندارد؛ پیش از آنکه به زاری کمک بخواهید و کسی به دادتان نرسد. پیش از اینکه فرصت‌ها از دست برود، به سوی طاعت‌ها بشتابید.
S
و کسی که در شامگاه روز غدیر، روزۀ روزه‌داری را بگشاید (افطاری دهد) بسان کسی است که ده «فئام» (یک میلیون نفر) را افطاری داده باشد.» در این هنگام، یک نفر برخاست و گفت: یا امیر المؤمنین! معنای «فئام» چیست؟ حضرت فرمودند: «یعنی پاداش صد هزار پیامبر، صدّیق و شهید.» اکنون چگونه است پاداش کسی که گروهی از مردان و زنان مؤمن را افطاری داده است؟ و من ضامنم که خداوند، او را امان از کفر و فقر بخشد و اگر در همان شب یا همان روز یا پس از آن روز، تا عید غدیر سال آینده بمیرد، بدون اینکه گناه کبیره‌ای انجام دهد، پس پاداش او با خداوند است.
S

حجم

۴۸٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۹۴ صفحه

حجم

۴۸٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۹۴ صفحه

قیمت:
۵,۵۰۰
تومان