دانلود و خرید کتاب تربیت جنسی کودکان : صفر تا نه سال راهنمای والدین به زبان ساده فاران حسامی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب تربیت جنسی کودکان : صفر تا نه سال راهنمای والدین به زبان ساده اثر فاران حسامی

کتاب تربیت جنسی کودکان : صفر تا نه سال راهنمای والدین به زبان ساده

نویسنده:فاران حسامی
انتشارات:نشر دانژه
امتیاز:
۳.۴از ۲۳ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب تربیت جنسی کودکان : صفر تا نه سال راهنمای والدین به زبان ساده

با گسترش تکنولوژی و وسایل ارتباط جمعی، کانال‌های بسیار زیادی هستند که کودکان با فشار یک دکمه می‌توانند از صفحه‌ها و کانال‌هایی با محتوای جنسی در اینترنت و شبکه‌های ماهواره‌ای اطلاعات کسب کنند. علاوه‌بر آن، بسیار از رسانه‌ها می‌شنویم که سن شروع بیماری‌های جنسی بسیار کاهش یافته است. بنابراین، طبیعی است که والدین بخواهند آموزش مسائل جنسی را در گروه موضوعات آموزیشان به کودکان قرار دهند.

این کتاب، می‌تواند راهنمای مناسبی برای خانواده‌ها باشد تا کودکان را از شیوع بیماری‌های جنسی در میان کودکان و نوجوانان می‌گوید. این کتاب، در شش فصل دربارۀ هویت جنسی، تربیت جنسی و پیشگیری از سوءاستفاده‌های جنسی، مطالب مفیدی را برای خانواده‌ها نوشته است.

تربیت بچه‌ها، تربیت خود ماست
نائومی آلدورت
بازی با نوزاد
جکی سیلبرگ
راهنمای کامل تربیت کودک
الیزابت پنتلی
کلیدهای پرورش هوش عاطفی در کودکان و نوجوانان
جان گاتمن
مادر خوب و مادر بد
نهاله مشتاق
تربیت بدون فریاد
اکرم کرمی
کلیدهای رفتار با کودک دوساله
مگ زویبک
مهارت‌های جدید برای تربیت فرزندان (مهارت‌های فرزندپروری مثبت برای تربیت بچه‌هایی فوق العاده)
ج‍ان‌ گ‍ری‌
کلیدهای تربیت کودک حرف‌شنو
الیزابت پنتلی
کلیدهای رویارویی با مشکلات رفتاری کودکان
الینور سیگل
کتابی که آرزو می‌کنید والدینتان خوانده بودند
فیلیپا پری
کلیدهای پرورش اعتماد به نفس در کودکان و نوجوانان
گلن استنهاوس
آشپزی نوین برای کودکان
بلاندین مارکاده
چگونه با کودکان صحبت کنیم تا یاد بگیرند
مرجان مظفری
مادر و جنسیت فرزند
نهاله مشتاق
زبان مادر
نهاله مشتاق
انضباط موثر برای کودکان ۱۲-۲ سال
توماس دبلیو.فیلان
تربیت کودکی حیرت انگیز به روش مونته سوری
تیم سلدین
کلیدهای کشف و پرورش؛ هشت هوش در کودکان
کیتی کوک
کتابی که آرزو می‌‌‌‌کنید والدینتان خوانده بودند
فلیپا پری

نظرات کاربران

09136990609
۱۴۰۰/۰۷/۱۸

این کتاب رو بخونید و درمورد تربیت جنسی کودکانتون تا میتونید اطلاعات کسب کنید و عمل کنید، شاید اینجوری بتونیم بیماری‌های روحی روانی و اختلالات جنسی نسل های آینده رو کمتر کنیم،بتونیم آمار طلاق ها خیانت هارو پایین بیاریم....

A.J
۱۴۰۰/۰۹/۱۳

بسیار روان و ساده توضیح میده و مفید و مختصر بودندمطالب، امتیاز بزرگ این کتاب هست

reyhaneh
۱۴۰۱/۰۵/۳۰

اولاش به نظرم کاربردی نبود ولی ادامه که دادم خیلی خوب بود استفاده کردم. ممنون

کاربر ۴۵۸۲۳۷۹
۱۴۰۱/۰۴/۲۸

کتاب خوبی هست و توصیه میکنم حتما مطالعه کنید تا با آگاهی بتونید پاسخ کودکتان را بدهید.

کاربر 4610197
۱۴۰۲/۰۹/۲۸

به نظرم کتاب خیلی خوبیه از بین کتاب هایی که در مورد تربیت جنسی خواندم و به خیلی از سوالات پاسخ میده

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۲۴)
نوازش یکی از ساده‌ترین و واضح‌ترین پیام‌های دوست داشتن است. به همین دلیل احساس امنیت و آرامش ناشی از پذیرفته شدن را منتقل می‌کند. برخی والدین آگاهانه یا نا آگاهانه فرزند دختر خود را بیشتر از فرزند پسر نوازش می‌کنند شاید یکی از دلایل آن در ذهن مادر، تداعی دختر با عروسک‌های دوران کودکی خود است. شاید هم اعتقاد به این باور سنتی که پسرها باید خشن و قوی، بزرگ شوند و ناز و نوازش موجب شکنندگی و لوس شدن دخترانه‌ی آن‌ها می‌شود، پسربچه‌ها را از دریافت نوازش محروم می‌کند. در بحث تربیت جنسی و پیشگیری از آزار جنسی کودکان، نوازش و در آغوش گرفته شدن از این جهت اهمیت دارد که علاوه بر انتقال احساس محبت و با ارزش بودن که در شکل‌گیری هویت کودک نقش اساسی دارد با ارضای نیاز به لمس و گرسنگی پوستی در کودکان باعث می‌شود کمتر جذب محبت و نوازش افراد ناشناس و احتمالاً نامناسب قرار گیرند.
Hadise Zare
بهتر است قبل از پاسخ‌گویی به پرسش کودک از او سؤال شود که خودت در این مورد چه فکر می‌کنی؟ یا «حدس می‌زنی جواب سؤالت چیست؟» به این ترتیب می‌توان کمک کرد که پاسخ با معلومات و سطح درک کودکان هماهنگ‌تر و مناسب‌تر باشد.
کاربر ۴۶۱۰۱۹۷
تربیت جنسی عبارتست است از: «فرایند کسب اطلاعات، نگرش‌ها، اعتقادات و باورها درباره‌ی هویت جنسی، رابطه‌ی جنسی و صمیمیت همچنین تقویت مهارت‌ها به منظور انتخاب‌های آگاهانه و احساس شایستگی و اعتماد در اجرای آن تصمیم‌ها».
کتابخوار
نکته‌ی بسیار ضروری دیگر این‌که والدین به هیچ وجه نباید تلاش کنند نظر کودک را صرفاً به خاطر رضایت خود یا بزرگ‌سال دیگری، عوض کنند و دلیل بیاورند که او تو را دوست دارد، اگر اجازه ندهی تو را ببوسد ناراحت خواهد شد. چنین کاری نتایج بسیار خطرناکی به دنبال خواهد داشت. چرا که اولاً کودک یاد می‌گیرد که باید از خواسته‌های بزرگ‌ترها، صرف‌نظر از نوع خواسته‌شان، اطاعت کرد چرا که یک بچه‌ی خوب به حرف بزرگ‌ترش گوش می‌کند یا یک بچه‌ی خوب در برابر خواسته‌ی بزرگ‌ترش فقط اطاعت می‌کند. ثانیاً چنین نتیجه می‌گیرد که احساس و خواسته‌ی بچه‌ها مهم نیست، رضایت و خواسته‌ی بزرگ‌ترها مهم است و این طرز فکرها او را کاملاً در معرض خطر قرار می‌دهد.
کاربر ۴۶۱۰۱۹۷
معمولاً اولین محرک برای کودک، عکس عروسی والدین است. چرا که کودک می‌بیند پدر و مادر و همه‌ی اعضای خانواده که او آن‌ها را به نام دایی، خاله و عمو و عمه می‌شناسد در عکس‌ها هستند و تنها کسی که در این عکس‌ها حضور ندارد فقط اوست و از همین جاست که اولین سؤالات مطرح می‌شوند: ۱- من در عروسی شما کجا بودم؟
کاربر ۴۶۱۰۱۹۷
هر چه کودک رابطه‌ی ضعیف‌تر و پر تنش‌تری با والدین خود داشته باشد و درنتیجه از عزت نفس و امنیت عاطفی کمتری برخوردار باشد، احتمال بیشتری دارد که مورد سوءاستفاده قرار گیرد.
کاربر ۱۲۴۲۶۲۹
نکته‌ی مهم توجه به این موضوع است که هر رفتار، اظهارنظر و باید و نبایدی که به جنسیت کودک ربط داده شود و با عبارت «چون تو دختری، ...» یا «چون تو پسری ...» شروع یا پایان داده شود، نقش و اثری در شکل‌گیری هویت جنسی و گامی هر چند کوچک در مسیر تربیت جنسی او خواهد بود
کاربر ۱۲۴۲۶۲۹
در برنامه‌ی پیشگیری از آزار جنسی، به مسائل جنسی پرداخته نمی‌شود، بلکه به محافظت از کل بدن، به عنوان یک مفهوم شخصی و مقابله با هر گونه لمس ناخواسته حتی لمس دست و صورت پرداخته می‌شود. اگر هم در جایی از اندام‌های تناسلی نام برده می‌شود تأکید بر حفظ بهداشت و محافظت آن‌ها از آسیب و بیماری است و نه نقش و کارکرد آن‌ها در رابطه‌ی جنسی
کاربر ۲۲۶۰۹۹۲
در رابطه با نظارت بر بازی‌های کودکان، دو موضوع مدنظر قرار می‌گیرد در درجه‌ی اول امنیت آن‌هاست که در همه‌ی بازی‌ها مطرح است و دوم آموزش و تمرین مفاهیم و مهارت‌هایی است که به تربیت جنسی و پیشگیری از سوءاستفاده‌ی جنسی مربوط می‌شوند.
کاربر ۴۶۱۰۱۹۷
مسئله‌ی اصلی در پرورش هویت جنسی سالم و در تربیت جنسی به‌طورکلی پذیرش خود و طرف مقابل در کمال آزادی و احترام است و این‌که هر یک بتواند رابطه‌ی عاطفی و جنسی را نه معامله‌ای بر محاسبه‌ی سود و زیان با ادبیات دادن و گرفتن بلکه ارتباطی با تمام وجود برای ابراز و اهدای عشق، احترام و پذیرش متقابل تعریف کنند.
کاربر ۱۲۴۲۶۲۹

حجم

۱۲۶٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۱۳۲ صفحه

حجم

۱۲۶٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۱۳۲ صفحه

قیمت:
۳۰,۰۰۰
تومان