دانلود و خرید کتاب تنهایی پروانه شفیعی‌نیا
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب تنهایی اثر پروانه شفیعی‌نیا

کتاب تنهایی

انتشارات:نشر روزگار
دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۰از ۲ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب تنهایی

«تنهایی» سرگذشت مردی معتاد به نام «سهیل» است. او کارگر ساختمان است اما گذشته‌ای کاملا متفاوت داشته‌است. داستان از زبان سهیل روایت می‌شود که یک روز صبح، طبق معمول، خمار بیدار می‌شود و به دنبال تزریق است. او با خودش حرف می‌زند و بعد از مصرف مواد با دیدن سیگار، سرنگ و فندکش که گوشه دیوار افتاده به یاد دوران مدرسه و خاطراتش می‌افتد. سهیل گاه و بی‌گاه با محرکی خارجی یا ذهنی به گذشته پرتاب می‌شود و خواننده کم کم با زندگی، شخصیت و گذشته باورناپذیر او آشنا می‌شود: «از همان شب‌های اول آمدنم به این‌جا، وجود شخصی نامرئی را در اطرافم حس می‌کردم. هنوز هم حس می‌کنم. شب‌ها توی ساختمان بی‌ دروپیکر راه می‌رود، حرف می‌زند، می‌خندد، گریه می‌کند. بلند می‌شوم و سرکی می‌کشم به تک تک اتاق‌های خانه. مردمک چشمانم گشاد می‌شود و در تاریک‌روشن خانه به دنبال شخص مزاحم می‌گردم. من می‌روم و او می‌رود. از این اتاق به آن اتاق! حس می‌کنم حضورش در هر قدمم عمیق‌تر می‌شود. پشت سرم است.» شفیعی‌نیا در این اثر به‌خوبی، پریشانی‌های یک ذهن بیمار و تنها را به تصویر کشیده‌است و در قالب شخصیت‌هایی باورپذیر داستان تنهایی و سرگشتگی فردی شکست خورده، بریده از اجتماع، پشیمان و پر از حسرت گذشته را در دنیای مدرن امروز بیان کرده‌است.

نظرات کاربران

سیّد جواد
۱۳۹۷/۰۵/۱۹

کتاب هفتاد و پنجم برنامه مطالعه از طرح کتابخانه همگانی تا نصفه خوندم دیگه ول کردم و ادامه ندادم. نه داستانش جالب بود و نه ویرایش شده بود کتاب. پیشنهاد می کنم ناشران قبل ازچاپ کتابشون ، حداقل حداقل حداقل یک مرتبه کتاب

- بیشتر
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۳)
غرغرش انگار از ته چاه می‌آید! صدای لامعصبش بدجوری روی اعصاب است.
سیّد جواد
تازه از تمرین والیبال برگشته بودیم ـ تنها رشته و تنها کاری که او از بهترین‌ها بود، برخلاف من ـ وقتی از کنارم رد شد، با لحن بسیار گستاخ، بی‌ادبانه اما مطمئن، اول گوشه لبش را بالا داد و سپس گفت: «فکرش رو بکن آدمی که نتونه دوتا توپ رو درست بالا و پایین بندازه و از روی توپ رد کنه، رابطه‌اش با دخترا چه جور خواهد بود.»
سیّد جواد
اما انضباتش هم بد نبود.
سیّد جواد

حجم

۹۲٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۹۶ صفحه

حجم

۹۲٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۹۶ صفحه

قیمت:
۳۶,۰۰۰
تومان