دانلود و خرید کتاب آنچه را که باید از بهداشت دهان و دندان برای سلامتی خود بدانیم سامان متین اقدم
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب آنچه را که باید از بهداشت دهان و دندان برای سلامتی خود بدانیم اثر سامان متین اقدم

کتاب آنچه را که باید از بهداشت دهان و دندان برای سلامتی خود بدانیم

انتشارات:انتشارات نظری
دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۵از ۸ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب آنچه را که باید از بهداشت دهان و دندان برای سلامتی خود بدانیم

«آنچه را که باید از بهداشت دهان و دندان برای سلامتی خود بدانیم» کتابی نوشته سامان متین اقدم است که نکات سودمندی در رابطه با حفظ بهداشت دهان و دندان و راه‌های پیشگیری از بیماری‌های مربوط به این عضو‌های حساس بدن بیان کرده‌است.

پرندگان
محمد کرام‌الدینی
خطاهای هواشناسی
نیت سیلور
الفبای تغییر (می‌خواهم تغییر کنم)
علی شمیسا
۱۰۰۱ واژه‌ی کاربردی در زبان انگلیسی
لیلا زارع
کلیدواژه‌های فراگیری زبان دوم
بیل وان‌پاتن
۵۰ هدف قابل رصد با تلسکوپ کوچک
جان ای رید
اعجاز تفکّر خلاق
احمد علامه فلسفی
کلیدهای یادگیری زبان‌های خارجی
علی پیرهانی
اینستاگرام
احسان مظلومی
افعال گروهی در انگلیسی
پریوش اعلائیان
درمان گیاهی با روش ابوعلی سینا (اخلاط چهارگانه و رعایت طبایع)
محمدحسن نعیمی
آسان انگلیسی صحبت کنیم و بشنویم
شهلا سیدزاده‌مطلق
۱۵۰ داستان کوتاه انگلیسی: به انضمام ترجمه متون و لغات دشوار
مرضیه مجلسی انباردان
آموزش مقابله با مهندسی اجتماعی در هک
کوین دیوید میتنیک
اینشتین به آرایشگرش چه گفت!؟
رابرت. ل ولک
اشتباهات متداول در زبان انگلیسی
پل هنکاک
کتاب تفکر
مریلین بارنز
اسرار به دنیا آوردن فرزندان زیبا (اوژنیک)
فرحناز صارم بافنده
اسرار علمی تقویت مغز و حافظه در احادیث دینی
جواد مهاجر

نظرات کاربران

mahsa
۱۳۹۷/۰۷/۱۹

نکات خیلی خوب و جالب توجهی داشت و خواندنش خالی از لطف نیست

Hokmabady
۱۳۹۷/۰۶/۰۵

هرچند همه نکات کاربردی نیستند اما برخی موارد میتونن برای افراد عالی جالب توجه باشن...

بقایی
۱۴۰۲/۰۳/۲۵

متن بسیار روان و ساده و قابل فهم برای عموم مردم . مطالعه کل کتاب زمان خیلی کوتاهی لازمه و به نظر من همه باید این اطلاعات رو داشته باشن

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۵۷)
در حالت کلی عملکرد اصلی دندان‌های پیش به همراه نیش‌ها، استتیک یا همان زیبایی و همچنین فونتیک یا همان تکلم بوده و وظایف اصلی دندان‌های آسیاب کوچک و بزرگ، جویدنمی‌باشد.
mahsa
اگر بهترین متخصص‌های دندان‌پزشکی دنیا، دورهم جمع شوند حتی نمی‌توانند یک عدد مثل دندان‌های خدا کاشته را به شما برگردانند. هرچند ایمپلنت‌های دندانی یکی از بهترین جایگزین‌های فضای بی‌دندانی است اما هیچ‌گاه نمی‌تواند جایگزین خود دندان سالم شود.
mahsa
بیش از ۶۰ درصد مسواک‌هایی که نزدیک به توالت قرارداده می‌شوند، آلوده به میکروب‌های مدفوع هستند. محققان به این نتیجه رسیدند که این موضوع می‌تواند تا ۸۰ درصد احتمال بروز عفونت در بدن را بالا ببرند. این باکتری‌ها در دستگاه گوارش انسان به‌طور طبیعی وجود دارند، اما در دیگر نقاط بدن ایجاد بیماری می‌کنند. لذا نباید مسواک را نزدیک به محل توالت قرارداد.
mahsa
البته ذکر این نکته لازم است که پلاک میکروبی با رسوب نرم سفیدی که روی دندان می‌نشیند و قابل‌دیدن می‌باشد، متفاوت است. این رسوبات سفیدرنگ به‌آسانی با آب شسته می‌شود. ولی پلاک میکروبی قابل‌دیدن نیست و بی‌رنگ می‌باشد. پلاک میکروبی در صورتی قابل‌مشاهده است که آن را با مواد رنگی مخصوصی رنگ کنید. برای از بین بردن پلاک‌های میکروبی باید با دقت و حوصله دندان‌ها را مسواک زد.
mahsa
اگر مواد قندی موجود در غذاها به دست میکروب‌های موجود در پلاک میکروبی برسد، میکروب‌ها از قند موجود در غذاها استفاده کرده و آن را به اسید (اسیدلاکتیک) تبدیل می‌کنند بنابراین هرچه قدر شما مواد قندی بیشتری مصرف کنید سطح مینای دندانتان اسیدی‌تر شده این اسید مینای دندان را حل کرده و پوسیدگی آغاز می‌شود
mahsa
لذا قدر این مرواریدهای خدا کاشته را قبل از دست دادن آن‌ها بدانید و به بهداشت دهان و دندان خود بسیار اهمیت بدهید چراکه دهان شما دریچه سلامتی به‌کل بدن شما می‌باشد...
mahsa
مسواک را با زاویه ۴۵ درجه روی دندان‌هایتان نگه‌دارید و با حرکات دایره‌ای کوچک مسواک بزنید. روی چند دندان تمرکز کنید و سپس کمی مسواک را تکان دهید و مجموعه بعد را شروع کنید.
mahsa
وقتی قرار است مسواک بخرید، فروشنده از شما درباره زبری و نرمی مسواکی که می‌خواهید سؤال می‌کند. برای اینکه آسیب به دندان‌ها را به حداقل برسانید می‌توانید مسواکی نرم بخرید. هرچند که در صورت استفاده نادرست از مسواک نرم هم ممکن است به دندانتان آسیب برسانید. اگر دندان‌پزشک شما مسواک خاصی برای ایمپلنت یا بریج دندان به شما داده است، از آن‌هم درکنار مسواک نرم استفاده کنید.
mahsa
اکثر دندان‌های نهفته همگی پتانسیل ایجاد عفونت، کیست، تومور، صدمه به دندان‌های مجاور و بالا بردن احتمال شکستگی فک در صورت مواجه‌شدن با ضربات را دارند، به‌علاوه خارج کردن دندان‌های نهفته به‌خصوص عقل، هم درمان ارتودنسی را تسهیل می‌کند و هم از درهم‌رفتگی و نامنظم شدن دندان‌های جلو پیشگیری می‌کند. بدیهی است موکول کردن این عمل به سنین بالاتر نیازمند عمل مشکل‌تر است و احتمال بروز عوارض بیشتر را به دنبال دارد.
mahsa
متأسفانه شیوع نهفتگی دندان‌ها و به‌خصوص دندان‌های عقل در حال افزایش است که یکی از دلایل شناخته‌شده آن، مصرف غذاهای آماده و کم‌کاری فکین است که با کاهش عمل و نیروی جویدن از رشد استخوان‌ها می‌کاهد. شایع‌ترین دندان‌های نهفته، دندان‌های عقل و سپس دندان‌های نیش بالا و کرسی‌های کوچک است.
mahsa

حجم

۱۹۹٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۱۰۳ صفحه

حجم

۱۹۹٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۱۰۳ صفحه

قیمت:
۱۲,۰۰۰
تومان