دانلود و خرید کتاب درمان گیاهی با روش ابوعلی سینا (اخلاط چهارگانه و رعایت طبایع) محمدحسن نعیمی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب درمان گیاهی با روش ابوعلی سینا (اخلاط چهارگانه و رعایت طبایع) اثر محمدحسن نعیمی

کتاب درمان گیاهی با روش ابوعلی سینا (اخلاط چهارگانه و رعایت طبایع)

دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۴از ۳۰ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب درمان گیاهی با روش ابوعلی سینا (اخلاط چهارگانه و رعایت طبایع)

قرن‌هاست که آثار معجزه‌آسای داروهای گیاهی، این نعمت‌های بی‌دریغ خدادادی و پزشکان سبز به اثبات رسیده و میلیون‌ها نفر از خواص درمانی آن‌ها سود جسته‌اند و ده‌ها پزشک حاذق و نامی با زحمات زیاد، کوله‌بار تجربیات خود را یک‌به‌یک به شاگردان خود منتقل کرده‌اند. از این میان، کشور ایران و پزشکان نامی این کشور همچون بوعلی‌سینا و رازی سهمی بسزا در این مهم داشته‌اند که همگی پایه‌ی درمان‌ها را بر اخلاط چهارگانه گذاشته‌اند. کتاب «درمان گیاهی با روش ابوعلی سینا» به قلم محمدحسن نعیمی (-۱۳۳۹) با بهره‌گیری از منابع موثق قدیمی و مآخذ جدید علمی و مکاتبات با مراکز تغذیه و گیاه‌خواری بعضی کشورها و بر پایه‌ی «درمان بر مبنای اخلاط چهارگانه‌ی طب قدیم» نگاشته شده‌است. بخشی از کتاب: طبیعت دارای راز و رمزهای بسیار است و خداوند حکیم برای دسترسی ساده‌تر به این راز، خوراکی‌های خاصی را تعیین فرموده‌است. چند مثال می‌آورم: خواص میوه‌های قرمز یا سیاه بیشتر از نوع سبز از همان‌گونه است. برای مثال، خواص سیب سرخ بیشتر از سیب سبز است. انجیر سیاه مانند میوه‌های سیاه و قرمز، بیشتر از انجیر زرد شهوت را افزایش می‌دهد. میوه‌های زرد یا نارنجی معالج سرطان‌های معده، و مفید برای ضعف بینایی‌اند. اعضای بدن آدمی هر یک به طعمی خاص علاقه دارند که برای آن عضو مفید است. برای مثال، مغز و معده دوست‌دار خوراکی‌های تلخ‌اند و کلیه دوست‌دار خوراکی‌های بی‌مزه است. حتی رنگ در درمان بیماری‌های مختلف مؤثر است؛ برای مثال، قلب دوست‌دار رنگ سفید است و رنگ سیاه برای قلب مضر است (منظور پوشیدن لباس‌هایی به آن رنگ است). برای درمان سینوزیت رنگ سیاه، برای امراض مغزی رنگ آبی، برای کلیه‌ها رنگ نارنجی، برای چشم‌ها رنگ سبز چمنی، برای آسم رنگ سبز یا آبی و برای درد گوش رنگ سیاه یا قهوه‌ای تیره مفید است. حتی اگر شما در رطوبت یا نم پوست طفل دقت کنید خواهید دید که اگر پیشانی نوزاد نمناک باشد احتمالاً مدفوع کرده و اگر دستش نمناک باشد ادرار کرده‌است.

نظرات کاربران

شب
۱۴۰۰/۰۱/۱۷

فقط یکسری داروهای گیاهی برای درمان نوشته شده بدون اینکه علت بیماری از نظر طب سنتی و درمان ریشه ای گفته بشه.

1984
۱۴۰۰/۰۱/۱۹

درمان ایدز با آش کشک؟؟ پس چرا ثبت جهانی نمیکنید و جار نمی‌زنید در دنیا. ی سری از اینا که آورده شده خنده داره بیشتر. هیدرازین در قارچ؟!؟ زدم گوگل فقط ی چی اومد اونم توی باکتری و قارچ زده. مجید جان

- بیشتر
کاربر همیشگی
۱۴۰۱/۰۶/۲۳

کتابهای درباره گیاهان دارویی و داروهای گیاهی بطورکلی مفیدند وبعضی ها کاربردی هستن. کتاب بوعلی سینا عالی و آموزنده وهمچنین کاربردی ..مثل سایر کتابهای طب سنتی قدیم که معرفی شدن. .. البته با آمدن طب مدرن امروزی.مردم کمتر سراغ طب سنتی وقدیم

- بیشتر
Kosary
۱۴۰۲/۰۵/۰۱

خیلی کتاب خوبی هست اطلاعات پزشکی تو زیاد می کنه

Roshanak Talebani
۱۴۰۲/۰۳/۲۵

طب بوعلی سینا و طب سنتی و طب اسلامی واقعا بینظیره سالهاست که بشریت ازش بهره برده البته طب سنتی و طب کلاسیک باید در کنار هم باشن چون مکمل هم هستند و همدیگر رو کامل میکنند.

abcd
۱۴۰۲/۰۱/۱۱

از اون دسته کتابهایی است که هرچند وقت یک بار سراغش می آیی و از مطالب خوبش استفاده می کنی.

کاربر 3114232
۱۴۰۱/۰۱/۰۹

کتاب کاربردی وخوبی هست و نویسنده بازبانی ساده طوری نوشته که قابل درک باشه،خوندن این کتاب رو توصیه می کنم🙂🌟

سید..09187021397..دعا نویسی حرفه ایی
۱۴۰۲/۰۶/۱۶

سلام.. گیاه دارویی ک عالی و خاصیت های خودش را داره .. بنده پیشنهاد میکنم برای کسالت از دعا و ادعیه هم استفاده کنید .. کسالت ها یا علت دارویی و دکتر ی دارن یا علت دعا یی .. مثل مثلا.. افسردگی ک میتونه

- بیشتر
Dr.h.mirzaye
۱۴۰۱/۰۱/۰۳

هزاران سپاس 🌹

ایدا
۱۳۹۹/۰۲/۰۶

بیخود بود

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۹)
تشخیص ساده‌ی بالا بودن چربی و قند خون و نیز اختلالات کبدی (روش مؤلف) یک استکان آبغوره بنوشید و حدود ۵۰ ثانیه صبر کنید: ـ اگر دهان آب افتد، نشانه‌ی بالا بودن قند خون است. ـ اگر دهان خشک شود، نشانه‌ی اختلالات کبدی است. ـ اگر دهان کف‌آلود یا چسبناک شود، نشانه‌ی بالا بودن چربی خون است.
مریم
مردم چین نزدیک به ۹۴% از امراض را با روش‌های گیاهی و طب سوزنی معالجه می‌کنند و داروهای خود را به دوسوم کشورهای جهان صادر می‌کنند و هر روز شاهد گرایش شرکت‌های داروسازی معروف جهان به ساخت داروهای گیاهی هستیم. ساخت بیمارستان‌های Sinai در امریکا (که نامشان برگرفته از نام حکیم شهیر ایران، بوعلی سینا است) مؤید همین نکته است.
دهقان غذاخوار
آیا می‌توان فرمول خاصی برای سلامتی ارائه داد یا خیر؟ پاسخ این است: در نود درصد موارد «بله». بدین ترتیب: *تنظیم خوراک به نسبت هفتاد درصد میوه و سبزی و سی‌درصد مواد دیگر. *به حداقل رساندن مصرف روغن (سرخ کردن در روغن) که عامل مهم کاهش عمر است. *ترک سفره پیش از کاملاً سیر شدن *روزی پانزده دقیقه نرمش و پیاده‌روی و سپس استحمام *استفاده از تعطیلات *تمرکز بر هر کاری که دارید انجام می‌دهید. *هر شانزده روز یک‌بار (غیر از ماه مبارک رمضان) روزه گرفتن (حتی با ماست یا میوه). *شب و صبح (ناشتا) نوشیدن یک لیوان آب (زیرا شیره‌ی معده از شب تا صبح ترشح می‌شود و نوشیدن یک لیوان آب با درجه حرارت معمولی و البته تا بیست دقیقه پس از آن صرف نکردن چیز دیگر، باعث دفع آن می‌شود).
کاربر ۲۴۷۴۱۴۹
مریض مبتلا به عفونت لوزه که قرار بود عمل جراحی شود با غرغره‌ی جوشانده‌ی مریم گلی و زاج به نسبت ده به یک، ساعتی یک‌بار، به‌طور کامل معالجه شد.
کاربر رویاامیررضا
عوامل ایجاد یا تشدیدکننده: اختلالات غدد داخلی، لباس‌های نایلونی و مصنوعی، مشروبات الکلی، سونا، چربی حیوانی، گوشت‌های چرب، سوسیس، کالباس، پیتزا، ساندویچ، ادویه (فلفل، زردچوبه و…)، خردل، پیاز، سیر، پنیر کهنه، روغن چندبار سرخ شده، بادمجان سرخ‌کرده، تخم‌مرغ، سس گوجه‌فرنگی، فلفل سبز، گرمی (خوراکی‌های تند و شیرین)، سمبوسه، کمبود روی.
فاطمه
تشخیص ساده‌ی بالا بودن چربی و قند خون و نیز اختلالات کبدی (روش مؤلف) یک استکان آبغوره بنوشید و حدود ۵۰ ثانیه صبر کنید: ـ اگر دهان آب افتد، نشانه‌ی بالا بودن قند خون است. ـ اگر دهان خشک شود، نشانه‌ی اختلالات کبدی است. ـ اگر دهان کف‌آلود یا چسبناک شود، نشانه‌ی بالا بودن چربی خون است.
masoome babayi
*پسر بچه‌ای که دچار سوختگی شدید شده بود با پاشیدن عسل آب‌شده روی موضع به‌سرعت معالجه شد و کمترین تورم پوستی برجا ماند.
یا فاطمه س
*مصرف گشنیز در سرطان‌ها (به‌ویژه خون) ممنوع است ولی ضماد آن با روغن گل سرخ و کمی سرب برای مبتلایان به سرطان پوست توصیه شده است.
1984
درمان گیاهی با روش ابوعلی‌سینا نویسنده: محمد حسن نعیمی انتشارات نسل نواندیش
ZNZ

حجم

۱٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۳۸۷

تعداد صفحه‌ها

۳۷۰ صفحه

حجم

۱٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۳۸۷

تعداد صفحه‌ها

۳۷۰ صفحه

قیمت:
۶۹,۹۰۰
تومان