دانلود و خرید کتاب تاریخ ادبیات جهان از کهن‌ترین زمان تا امروز مسعود گلزاری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب تاریخ ادبیات جهان از کهن‌ترین زمان تا امروز اثر مسعود گلزاری

کتاب تاریخ ادبیات جهان از کهن‌ترین زمان تا امروز

انتشارات:نشر کتابدار
دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۸از ۴ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب تاریخ ادبیات جهان از کهن‌ترین زمان تا امروز

هدف اصلی «آشنایی با تاریخ ادبیات جهان از کهن‌ترین زمان تا امروز» اثر دکتر مسعود گلزاری و حمیدرضا ناظمی راد، معرفی آثار ادبی جهان، از کهن‌ترین زمان تا حال و تدوین یک متن درسی برای متخصصان ادبیات است. اما نگارش کتاب به‌گونه‌ای است که مطالعه آن برای همه ادب‌دوستان، سودمند خواهدبود. این مجموعه، ادبیات هر دوره را با توجه به سرزمین‌های گوناگون، از ابعاد زیر بررسی کرده‌است: موقعیت جغرافیایی و تاریخی، دگرگونی‌های سیاسی ـ اجتماعی، گرایش‌های مذهبی و فلسفی، جریان‌های فکری و هنری و زبان و ادبیات. نگاهی گذرا بر آثار ادبی گران سنگ و شاهکارهای ادبی، سیمای درخشان شعر و ادب، آثار ادبی گونه‌گون (شعر، نمایشنامه، رمان، داستان‌نویسی کوتاه و بلند، علوم گونه‌گون، آثار انتقادی و...)، محتوا، قالب و شیوۀ پرداخت آثار در دوره‌های مورد بررسی. زندگی‌نامه، آثار و نفوذ شخصیت‌های درخشان هر دوره و بررسی و ارزیابی اندیشه‌ها، زبان، سبک، متن‌های برخی از آثار به قصد آشنایی با حال و هوای آثار این شخصیت‌ها. در پایان کتاب نیز، آثاری که بتواند راه گشای آگاهی بیشتر و پژوهش ساز باشد و همچنین سایت‌های مهم و مرجع برای استفاده بیشتر در تهیه و تنظیم پژوهش‌های علمی دانشجویان و یا نیازمندان این راه، آورده شده‌است.

نظرات کاربران

حسین
۱۳۹۹/۰۳/۰۸

حیف نیست کتاب دانشگاهی را به صورت متنی (ایپاب) می‌گذارید. فقط به حرف رمان‌خوان‌ها گوش سپرده‌اید. نمی‌دانید برای پژوهشگر خود کتاب یا پی دی اف کتاب اهمیت دارد و پژوهشگر به نسخهٔ متنی اعتماد ندارد. خواهشمندم این نکته را در

- بیشتر
momenhub
۱۳۹۹/۰۱/۱۳

کتاب تلاش کرده است در متنی مختصر تاریخ عریض و طویل ادبیات را مکتوب کند هر چند در پاره ای از موارد همین کار باعث لطمه به کیفیت مطلب شده است.

محب حضرت فاطمه زهرا
۱۴۰۲/۰۸/۰۴

درخصوص تاریخ ادبیات جهان برای بنده که مطالعه غیر تخصصی در این حوزه دارم بسیار خواندنی بود.ممنون از نویسندگان وطاقچه بابت بینهایت گذاشتن

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۲)
او هم مثل برگسون معتقد است که "درک بی واسطهٔ واقعیت پایهٔ همهٔ دانشها است و این که بهترین وسیلهٔ ما نه عقل و نه ضمیر خود آگاه، بلکه شهود خود به خود باطنی است".
امیر حسن نواب
آندرهٔ ژید نویسندهٔ نسل جدید را رهبری می‌کند، با این اعتقاد که: هنرمند بزرگ کسی است که از قید نهراسد و مانع برایش وسیله‌ای برای رسیدن به هدف باشد. هنر از اضطرار زاده می‌شود؛ از مبارزه حیات می‌گیرد و از آزادی می‌میرد.
امیر حسن نواب

حجم

۵۴۶٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۰

تعداد صفحه‌ها

۳۶۳ صفحه

حجم

۵۴۶٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۰

تعداد صفحه‌ها

۳۶۳ صفحه

قیمت:
۴۵,۰۰۰
۲۲,۵۰۰
۵۰%
تومان