دانلود و خرید کتاب نهج البلاغه موضوعی (کتاب دوم؛ راهنماشناسی ۱) جمال‌الدین دین‌پرور
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب نهج البلاغه موضوعی (کتاب دوم؛ راهنماشناسی ۱)

«راهنماشناسی ۱» نوشته سیدجمال الدین دین‌پرور، دومین کتاب از مجموعه نهج البلاغه موضوعی است که بحث مهم نبوت و شناخت پیامبران و امامان الهی را مطرح کرده‌است. نبوت، اصل دوم از اصول اعتقادی دین اسلام است. اعتقاد به نبوت از مهم‌ترین اصول ادیان الهی به‌شمار می‌رود. پیامبر معلمی است برای بشر که حقایق را از غیر بشر دریافته‌است و بندگان را به پرستش و اطاعت از خداوند دعوت می‌کند. در تعالیم اسلامی، پیامبران هم بیدارگران جامعه هستند، هم مصلحان آن؛ هم آموزگاران معارفند هم برپادارندگان عدالت. اطاعت از پیامبران، در امتداد اقرار به یگانگی خداوند به‌شمار می‌آید و بندگی خداوند در اطاعت از فرستادگان او تحقق می‌یابد و سرپیچی از فرمان پیامبران به شرک در عبودیت می‌انجامد. در اسلام اقرار به دواصل توحید و نبوت (شهادتین) دروازۀ ورود به این دین آسمانی است و از چنان ارزشی برخوردار است که بدون آن هیچ عملی پذیرفته‌نیست. این اثر پس از بیان اهمیت نبوت و دلایل نیاز انسان به هدایت پیامبران و برشمردن رهاوردهای بعثت انبیا و در کنار آن برشمردن ویژگی‌های دوران جاهلیت در چهار فصل، بحث نبوت و اهمیت آن را در نهج البلاغه و قرآن پی‌می‌گیرد.

نظرات کاربران

hiba
۱۴۰۱/۰۳/۲۳

جلد اول این کتاب رو بیشتر دوست داشتم، کتاب نیاز به ویرایش اساسی داره ولی خطبه‌های آخرش که شامل خطبه ۱۸۹ و خطبه های ۲۱۲تا۲۱۴ هستند، خیلی خوب بودن و بسیار تامل برانگیز.

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۲)
بدانید که هیچ کس پس از تمسّک به قرآن، روی نیاز و ناداری نبیند، و نیز هیچ کس پیش از کاربرد قرآن، بی‌نیازی نیابد. پس شفای دردهای خود را از قرآن بخواهید و از آن بر سختی‌ها و مشکلاتتان کمک گیرید، که قرآن شفابخش بزرگترین دردها یعنی کفر و نفاق و نومیدی و گمراهی است.
hiba
ای انسان، چه چیز تو را بر گناهت گستاخ کرد و به پروردگارت مغرور ساخت و هلاکت نفست را این گونه راحت و عادی جلوه داد. آیا بیماریت شفا نمی‌یابد و خوابت بیداری ندارد چرا همان گونه که نسبت به دیگران ترحّم کنی به خود رحم نمی‌کنی. چه بسا گرما زده‌ای را در سایه‌سارت از تابش سوزنده خورشید پناه دهی و برای بیماری که درد، بدن او را مورد تاخت و تاز قرار داده از روی مهربانی گریه کنی، پس چرا بر درد خود این گونه شکیبایی، و مصیبتهایت این گونه صبورت کرده است، و بر خود که از همه عزیزتری اشک ترحّم نریزی و چگونه ترس زوال نعمت شبانگاهی، بیدارت نکند و تو همچنان در گرداب گناه به پیش روی و با خدا یاغیگری کنی.
hiba

حجم

۴۴٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۷۲ صفحه

حجم

۴۴٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۷۲ صفحه

قیمت:
۱,۲۵۰
تومان