دانلود و خرید کتاب گفتگو در محضر امیرالمؤمنین علی(ع) عباس رحیمی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب گفتگو در محضر امیرالمؤمنین علی(ع) اثر عباس رحیمی

کتاب گفتگو در محضر امیرالمؤمنین علی(ع)

معرفی کتاب گفتگو در محضر امیرالمؤمنین علی(ع)

«گفتگو در محضر امیرالمؤمنین علی (علیه السلام)» نوشته عباس رحیمی کتابی است که در سال ۱۳۷۹ به همّت بنیاد نهج البلاغه برای اولین بار به چاپ رسید و مورد توجه علاقه‌مندان واقع شد، آن طور که پس از مدتی کوتاه، در سال ۱۳۸۰ به چاپ دوم، در سال ۱۳۸۹ به چاپ سوم و در سال ۱۳۹۰ به چاپ‌های چهارم و پنجم رسید. این اثر ارزشمند شامل ۵۰۰ حدیث از سخنان مولا علی (علیه السلام) است که در موضوعات بسیار متنوع زندگی همچون سیاسی، فرهنگی، اخلاقی، اجتماعی، اقتصادی جمع‌آوری و به صورت گفتگو و سؤال و جواب مطرح شده تا بهتر در ذهن خواننده جای گیرد: عرض کردم انسان چگونه با حوادث غیرمترقبه برخورد کند که غافلگیر نشود. قال (علیه السلام): مَنْ عَرَفَ الْاَیامَ لَمْ یغْفُلْ عَنِ الْاِسْتِعْدادِ. کسی که زمان‌شناس باشد (و دوراندیش و آینده‌نگر) هرگز از آمادگی برای آینده و حوادث غافل نمی‌شود. در هر مورد به مقتضای زمان و مکان و شرایط، پیش‌بینی لازم را انجام می‌دهد.

نظرات کاربران

k.t
۱۳۹۷/۰۶/۲۷

به رسم بعضی از نظرهام خواستم بگم چی یاد گرفتم دیدم دریای حکمت سخنان مولا و من شاید قطره ای آموخته باشم. پرسش و پاسخ هایی از مسائل جاری زندگی که جوابشون با سخنان مردی داده میشه که پیامبر صلوات الله علیه

- بیشتر
سیّد جواد
۱۳۹۷/۰۶/۰۴

کتاب صد و دهم برنامه مطالعه از طرح کتابخانه همگانی، عالی بود و بسیار مفید

مهدی
۱۳۹۷/۰۸/۱۸

متن کتاب عالیه و اغلب جنبه‌هایی که برای آدم سواله در زندگی - ‌و دنبال جوابشون از ائمه میگرده - رو پاسخ میده . سبک کتاب هم جالبه و‌ مثل کتب حدیثی مرسوم خشک نیست. البته من دوست داشتم به

- بیشتر
امیر رضایی
۱۴۰۰/۰۵/۱۰

کتاب ارزنده ای است چرا که تماما سخنان گوهربار امیرالمومنین علی علیه السلام هست ✅دسته بندی موضوعی دارد ✅متنی روان و ساده که حتی نوجوانان هم متوجه میشوند ✅احادیث دارای سند هستند کتابی هست که به خواندن در محافل و جمع ها

- بیشتر
Nasrin mohseninia
۱۳۹۹/۰۹/۲۹

خیلی از سوالهای ذهنی با خواندن این کتاب برطرف میشه و خیلی از ابهامات روشن میشه، شیوه نوشتاریش که بصورت مصاحبه و پرسش و پاسخ هست خیلی جدید و جالبه و مطالب رو واضحتر و پررنگ تر در ذهن بجا

- بیشتر
SHOKoOoH
۱۴۰۰/۰۲/۲۴

این کتاب زندگی کردن رو به شما یاد میده

Rogayyeh
۱۳۹۹/۰۱/۲۵

خیلی عالی حتما بخونین

بیات
۱۳۹۸/۰۹/۰۳

عالی

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱۵۴)
چه کنم که کمتر اشتباه کنم و لغزشهایم نیز پنهان بماند؟ اگر می‌خواهی سالم باشی و عیوب تو مستور بماند، کم حرف بزن و بیشتر ساکت باش.
seyed
آداب و رسوم زمان خودتان را با زور و فشار بر فرزندان خویش تحمیل نکنید، زیرا آنان برای زمانی غیر از زمان شما آفریده شده‌اند.
دلتنگِ ماه
بهترین معرفت برای انسان خودشناسی و معرفت نفس است.
seyed
احمق و نادان ۴۲۹ ـ در برابر آدم‌های نادان و کم‌عقل چه موضعی بگیریم؟ سکوت کنید، زیرا سکوت در برابر آدم احمق و حرفهایش، بهترین پاسخ به اوست.
seyed
پرسیدم: شرف و منزلت انسان در چیست؟ زیرا بعضی‌ها به گذشتگان و اجداد و طائفۀ خود فخر می‌کنند؟ فقال (علیه السلام): اَلشَّرَفُ بِالْهِمَمِ الْعالِیةِ لا بِالرِّمَمِ الْبالِیةِ. فرمودند: شرف و فضیلت آدمی، به همتهای بلند و اراده‌های نیرومند است، نه به استخوانهای پوسیده و اجساد متلاشی شدۀ گذشتگان.
seyed
آیا می‌شود به دشمن اطمینان کرد؟ قال (علیه السلام): لا تَأمَنْ عَدُوّاً وَ اِنْ شَکرَ. فرمودند: خیر! هرگز به دشمن اعتماد مکن هرچند اظهار دوستی و سپاسگزاری کند.
دلتنگِ ماه
قال (علیه السلام): شَیئانِ لایعْرِفُ فَضْلَهُما اِلاّ مَنْ فَقَدَهُما: الشَّبابُ وَ الْعافِیةُ. دو چیز گرانقدر است که کسی به ارزش آن پی نمی‌برد، مگر وقتی آنها را از دست بدهد، یکی جوانی و دیگری عافیت و سلامتی است.
سیّد جواد
مراحل کمال ۱۰۳ ـ پرسیدم: طی مراحل کمال را در چه می‌بینید؟ فرمودند: در ترک عمل به هواهای نفسانی، پا روی شهوات و هواها گذاشتن. طَهِّروا اَنْفُسَکمْ مِنْ دَنَسِ الشَّهَواتِ تُدْرِکوا رَفیعَ الدَّرَجاتِ. جان خود را از شهوت پلید منزه سازید تا به مدارج عالی انسانی دست یابید.
seyed
نزدیک‌ترین چیز به انسان چیست؟ اَقْرَبُ الشَّیءِ الَاْجَلُ. نزدیکترین چیز به انسان مرگ است.
seyed
بزرگترین مصیبت انسان جهل اوست
seyed

حجم

۲۱۹٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۲۴۸ صفحه

حجم

۲۱۹٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۲۴۸ صفحه

قیمت:
۱,۲۵۰
تومان