دانلود و خرید کتاب پیش‌درآمدی بر روان‌شناسی کوانتمی احمد حلت
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب پیش‌درآمدی بر روان‌شناسی کوانتمی اثر احمد حلت

کتاب پیش‌درآمدی بر روان‌شناسی کوانتمی

معرفی کتاب پیش‌درآمدی بر روان‌شناسی کوانتمی

روان‌شناسی کوانتومی را می‌توان تلاشی جسورانه برای ورود به پرچالش‌ترین موضوع علمی صد سال اخیر دانست. با وجود اینکه فیزیک کوانتوم به محض طرح قوانین حیرت‌انگیز خود، دنیا را شگفت‌زده کرد، در اوایل افراد اندکی متوجه استعداد قوانین کوانتومی در خلق رویکردهای نوین در حوزه ی روان‌شناسی و درمان اختلالات روانی شدند. به جرئت می‌توان گفت که این خود فیزیک کوانتوم بود که به حوزه روان‌شناسی قدم گذاشت و اندیشمندان این حوزه از علوم انسانی را وادار به واکنش کرد. فیزیک کوانتوم ادعایی کرده بود که تا قبل از آن سابقه نداشت. بر مبنای بحث‌برانگیزترین ادعای این فیزیک نوین، آگاهی و هشیاری ناظر اندازه‌گیر روی نتیجه ی آزمایش‌های کوانتومی تأثیر تعیین‌کننده دارد. این یعنی خلق و آفرینش واقعیت‌های دنیای ذرات ریز مستقیماً به توجه و آگاهی مشاهده‌گر بستگی دارد. فیزیک کوانتوم زمانی این ادعای پرسروصدا را مطرح کرد که قبل از آن «نیوتن» و «دکارت» نقش هشیاری و آگاهی انسان را در وقایع ناچیز و بی‌اهمیت قلمداد کرده بودند و نه‌تنها فیزیک‌دانان، بلکه حتی دانشمندان حوزه‌های دیگر علوم، از جمله روان‌شناسان هم اهمیتی برای آگاهی انسان قائل نبودند. رفتارگراها حوزه ی روان‌شناسی را در سلطه ی خود گرفته بودند و انسان را ماشینی تصور می‌کردند که همه چیزش قابل‌پیش‌بینی و قابل‌کنترل است. اما فیزیک کوانتوم حرف‌های جدیدی برای گفتن داشت. در کتاب «پیش‌درآمدی بر روان‌شناسی کوانتمی» اثر دکتر احمد حلت و فرامرز و حمید کوثری، شما ابتدا به زبان ساده با قوانین بنیادی فیزیک کوانتوم آشنا می‌شوید سپس، به مقایسه‌ی باورهای ناکارآمدی که فیزیک نیوتن در ذهن ما جا انداخته و راه‌حل‌های جدیدی که فیزیک کوانتوم برای عبور از تناقض‌های حاصل از باورهای قدیمی در زندگی انسان ارائه می‌دهد می‌رسید. در ادامه، امکان به‌کارگیری قوانین فیزیک کوانتوم در دنیای ذرات بزرگ، یعنی جهانی که در آن حضور داریم، بررسی می‌شود و از طریق دستاوردهای علوم بیولوژی و عصب‌شناسی مدرن و مدل‌های جدید پردازش و ثبت اطلاعات در بدن ثابت می‌گردد که با وجود مادی بودن بدن انسان و به‌ظاهر اسیر بودن ذرات بدن در فیزیک نیوتنی، آگاهی بشر از جنس کوانتومی است. در انتها، راهکارهای عملی استفاده از قوانین کوانتومی برای عبور از مشکلات و اختلالات روانی ارائه می‌شود. «تکنیک خلق کنترل‌شده ی واقعیت مطلوب» در این کتاب به وضوح تشریح می‌گردد و روش‌های عبور از مشکلات با رویکردهای کوانتومی قابل‌استفاده برای همه افراد به زبان ساده بیان می‌شود.

نظرات کاربران

Prometheus
۱۳۹۹/۰۸/۲۵

پناه بر بیگ بنگ! آخر کوانتوم را چه به روانشناسی!؟ استاد حلت مردی از تبار افراط گرایان حوزه خودیاری این بار دیگر پا را از گلیم خود فراتر گذاشته و دست به نقطه ای میگذارد که مغزش کشش درک آن را ندارد!

- بیشتر
Mähi
۱۳۹۷/۰۹/۰۳

کتاب مفیدیه و آدم رو وادار به تفکر میکنه. همچنین سرشار از سوال.

کاربر ۲۲۶۷۸۱۵ غلامعلی.بیدسرخی
۱۴۰۱/۰۲/۲۴

سلام به همه عاشقان کتاب این بسیار بی انصافی و مایوس کننده است که اقدام ارز شمند یک هموطن را برای گشودن دریچه ای روشن از علم جدید برروی کسانی که به آن نیاز دارند .بایک قضاوت بسیار سطحی و

- بیشتر
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۳)
با تغییر افکار خود، می‌توانید رفتار خود و دیگران و به دنبال آن، واقعیت دنیای اطراف خود را تغییر دهید و آن را به شکل آرمانی و مطلوب خود درآورید.
Mähi
مبتدی: یعنی بروم سراغ بیمار و به او بگویم که چون در دنیای فیزیکِ ذرات ریز همه چیز احتمالی و آماری است و هر اتفاقی امکان‌پذیر است و هر ذره می‌تواند با یک احتمال هر چیزی که دلش بخواهد باشد، پس اینکه او الان در این حالت است، فقط یکی از میلیون‌ها حالت احتمالی است که او می‌تواند داشته باشد و دلیلش فقط این است که فکر و ذکر و هوش و حواسش را روی این حالت قفل کرده است. یعنی آگاهی خودش شرایط کنونی خودش را رقم زده است و اگر سمت توجهش را به سمتی دیگر برگرداند، دنیایش عوض می‌شود! استاد: بسیار عالی و دقیق اساس «روان‌شناسی کوانتومی» را در چند جمله به شکلی ساده و جامع توضیح دادید!
کاربر ۷۰۳۱۰۴
مبتدی: خوب! وقتی فیزیک نیوتن می‌گوید واقعیت بیرون مستقل از آگاهی و توجه من است، یعنی هر چیزی که در زندگی خودم، درست یا غلط، واقعی می‌پندارم، مثلاً برچسب‌های روانی که به خودم زده‌ام یا دیگران زده‌اند و یا اعتقادات منفی که نسبت به زندگی پیدا کرده‌ام هم باید وقتی حضور هم ندارم وجود داشته باشند. در نتیجه در بیرون چیزی به نام شکست یا زشت یا ناموفق یا دوست‌داشتنی نبودن هست، حتی اگر من متوجه آن نباشم! اما فیزیک کوانتوم می‌گوید واقعیت بیرون را من با توجه و نگاه درونم در لحظه خلق می‌کنم و حتی می‌توانم با دقت در همین چیزی که هست، تمام گذشتۀ یک واقعیت را دگرگون کنم. بنابراین، الان با شکست و زشتی و تنفر روبه‌رو هستم، چون خودم آنها را انتخاب کرده‌ام. سمت انتخاب و نگاهم را که برگردانم، آنها به همان جایی می‌روند که قبلاً بوده‌اند یعنی به هیچستان می‌روند! چقدر جالب!
کاربر ۷۰۳۱۰۴

حجم

۲۱۰٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۱۷۲ صفحه

حجم

۲۱۰٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۱۷۲ صفحه

قیمت:
۲۴,۰۰۰
تومان