دانلود و خرید کتاب بازاری آلیس گرستن‌برگ ترجمه ناهید قادری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب بازاری اثر ناهید قادری

کتاب بازاری

انتشارات:نشر متیس
دسته‌بندی:
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب بازاری

نمایش‌نامه تک‌پرده‌ای «بازاری» اثری از آلیس گِرستِن‌بِرگ (۱۸۸۲- ۱۹۷۲)، نمایش‌نامه‌نویس، هنرپیشه و فعال حقوق‌زنان آمریکایی است. او در شیکاگو زاده شد و در دانشکده دخترانه «برین‌مار» پنسیلوانیا درس خواند. نوشتن نمایش‌نامه را از زمانی که در نیویورک بود اغاز کرد و بعدها به جنبش تئاتر لیتل پیوست ؛جنبشی که برای ترویج تئاتر در دوره‌ای که سینما داشت جایش را می‌گرفت فعالیت‌هایی از جمله اجراهای رایگان، تأسیس تئاتر کودکان، حمایت از گروه‌های نوپا و غیره انجام داد. او گهگاه، به‌عنوان هنرپیشه نیز به ایفای نقش می‌پرداخت. حاصل حرفهٔ او به‌عنوان یک نویسنده دو رمان و بیش از سی نمایش‌نامه است.

یک نمایش‌نامه‌نویس و کارگردان تئاتر به نام «ساد» در حال تمرین نمایشی «بازاری» است، اما کارها آن‌طور که او انتظارش را دارد پیش نمی‌روند:

ساد: مشکل شما هنرپیشه‌ها این است که نمی‌توانید فراموش کنید. وای! ای‌کاش می‌توانستید فراموش کنید!

وودبی: (با ترس‌ولرز)من همیشه فکر می‌کردم که هنرپیشه‌ها باید به یاد بیاورند.

ساد: هر احمقی می‌تواند به یاد بیاورد...

خط‌کش: من را ببینید، آقای ساد ... من نیامده‌ام اینجا که فحش بشنوم! درحقیقت، این اولین بار است که دارم با نویسنده کار می‌کنم. در تمام کارهای قبلی‌ام، مدیر تئاتر نویسنده را بیرون کار نگه می‌داشت. نمی‌گذاشت او دخالت کند.

ساد در طی این حرف، دست از راه رفتن می‌کشد ... برمی‌گردد ... سیخ می‌شود ... کتش را دکمه می‌کند ... کراواتش را صاف می‌کند ... با خط‌کش رودررو می‌شود.

ساد: آقای خط‌کش، من حامی این نمایش هستم. تو را به‌خاطر هنر بازیگری‌ات به کار نگرفته‌ام، تو را به‌خاطر این به کار گرفتم که از شکم مادرت خوش‌تیپ به دنیا آمدی، که این هم، به‌زحمت، یک تعریف و تمجید از تلاش‌های تو است.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲۵٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۵۶ صفحه

حجم

۲۵٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۵۶ صفحه

قیمت:
۷,۰۰۰
تومان