دانلود و خرید کتاب تاریخ فرهنگی قبیله لعنت (جلد دوم، کاهنان معبد جادو) اسماعیل شفیعی سروستانی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب تاریخ فرهنگی قبیله لعنت (جلد دوم، کاهنان معبد جادو) اثر اسماعیل شفیعی سروستانی

کتاب تاریخ فرهنگی قبیله لعنت (جلد دوم، کاهنان معبد جادو)

معرفی کتاب تاریخ فرهنگی قبیله لعنت (جلد دوم، کاهنان معبد جادو)

در کتاب «تاریخ فرهنگی قبیله لعنت، جلد دوم(کاهنان معبد جادو)» اثر اسماعیل شفیعی سروستانی، نحوه ارتباط ابلیس با کارگزارنش با استفاده از متون اساطیری و کتب تاریخی بررسی شده‌است. در کتاب اوّل این مجموعه با عنوان «بن‌مایه‌ی رویگردانی از خدا»، نویسنده با بازبینی آغاز آفرینش و زندگی نخستین انسان‌های پا گذاشته بر زمین، از روش «شبیه‌سازی» ابلیس، پرده برداشت و در کتاب دوم (کاهنان معبد جادو)، با جست‌وجو در عمق اسطوره‌ها و داستان‌های کهن اقوام باستانی (ایران، مصر، هند، یونان و روم) ردّ ابلیس و سپاه شیطانی‌اش را در کتاب‌های معتبر آنان به دست آورده است. در این کتاب، علاوه بر رهگیری و بررسی تأثیر شیاطین در زندگی مردم از زمان باستان تا به امروز، فصلی به وجود موجودات ماورائی (مثبت و منفی) اختصاص یافته و درباره ی امکان ارتباط گیری با آنان از طریق علوم غریبه و کاهنان، از زمان گذشته تا امروز بحث کرده است. اگر کتاب‌های بسیاری درباره ی زندگی ابلیس و شیاطینی همانند او خوانده‌اید، مطمئن باشید که در این کتاب به نکات تازه‌ای دست پیدا خواهید کرد که نگرش شما را نه تنها درباره ی این موجودات آزاردهنده، بلکه درباره ی کلّ جهان و مقصد آن تغییر خواهد داد. در بخشی از این کتاب درباره ی ویژگی‌های مشترک موجودات اساطیری آمده است: آنچه در وقت مطالعه ی باروهای مذهبی (بینش اساطیری) اقوام باستانی، پس از تعدّد و تکثّر خدایان به چشم می‌خورد، آلودگی آن خدایان به صفات مذموم شیطانی و زذایل اخلاقی است. اینان، گاه در نمایش رذایل و پستی، گوی سبقت را از سایر موجودات می‌ربودند. به عبارت دیگر، اینان منزّه از صفات مخلوقات خود نبودند؛ بلکه واجد شیطانی‌ترین صفات نیز بودند، به همین جهت بود که آنان، در گستره ی وسیعی از عرش‌الرّحمان تا فرش‌الشیطان حضور داشتند. ویل دورانت در همین‌باره می‌نویسد: شیوه‌های عبادت یونانی‌ها هم مانند خدایان یونانی بسیار متنوّع بود. یونانیان برای دفع شرّ خدایان زمینی، به عبادت آنان می‌پرداختند؛ ولی خدایان آسمانی را صمیمانه پرستش می‌کردند. ویل دورانت درباره ی خدایان مصری می‌نویسد: خود خدایان نیز برای آزردن یکدیگر، از سحر و افسون مدد می‌گرفتند.
جهان صفحه‌ی شطرنج سازمان‌های سرّی
سید شاهپور حسینی
نقش‌آفرینی یهودیان مخفی در مسیحیت
یوسف رشاد
یهود، صهیونیسم و اروپا
ضحی ربانی خوراسگانی
پروژه‌ی مسیح یهودی و نظم نوین ماسونی
نصیر صاحب‌خلق
اخلاق یهودی و تمدن غربی
سیدمحمد باقر رکنی
قبیله رحمت
اسماعیل شفیعی سروستانی
غرب و آخرالزمان
اسماعیل شفیعی سروستانی
نقش‌آفرینی یهودیان مخفی در دین اسلام
یوسف رشاد
تاریخ فرهنگی قبیله لعنت (جلد چهارم، الیگارشی حاخامی، تلمود و کابالا)
اسماعیل شفیعی سروستانی
بنی‌اسماعیل، بنی‌اسرائیل و آخرالزمان
اسماعیل شفیعی سروستانی
تاریخ فرهنگی قبیله‌ لعنت (جلد پنجم، ادوار رفته بر مسیحیت)
اسماعیل شفیعی سروستانی
تاریخ فرهنگی قبیله لعنت (جلد هفتم، فراماسونری در صحنه حیات سیاسی، اجتماعی ملت ها)
اسماعیل شفیعی سروستانی
تاریخ فرهنگی قبیله‌ی لعنت، جلد ششم: (شوالیه‌های معبد و بنیان‌های فراماسونری)
اسماعیل شفیعی سروستانی
تاریخ فرهنگی قبیله لعنت (جلد سوم، بنی اسرائیل و پیامبری)
اسماعیل شفیعی سروستانی
تاریخ فرهنگی قبیله لعنت، جلد اول: (بن‌مایه رویگردانی از خدا)
اسماعیل شفیعی سروستانی
شوالیه‌های معبد
هارون یحیی
پایتختی یهود، زمینه ساز جولت جهانی یهود
اسماعیل شفیعی سروستانی
مثلث مقدس (راز دشمنی غرب با اسلام و مسلمانان)
اسماعیل شفیعی سروستانی
سرزمین‌های درگیر در واقعه‌ی شریف ظهور (جلد اول)
اسماعیل شفیعی سروستانی
تاریخ فرهنگی قبیله‌ی لعنت، جلد هشتم (ایلومیناتی، سیزده خاندان تاجدار، سیزده خط خونین)
اسماعیل شفیعی سروستانی

نظرات کاربران

mahdi.ch73
۱۳۹۶/۱۲/۱۳

با سلام این کتاب ها اگرچه به صورت مجموعه ای هست ولی هر کتاب مستقلا مباحث مرتبط با موضوع کتاب را بررسی می کند و در سیر کلی به پیدایش فراماسونری می پردازد.

majid001
۱۳۹۹/۰۲/۰۹

کتابهایی که در چند جلد نوشته میشوند باید بصورت باندل هم ارائه بشه تا بتوان یکجا خرید ،،،

امیرحسین
۱۴۰۲/۰۷/۲۷

سلام. خواستم در رابطه با کتاب یه توضیح مفیدی بدم؛ جلد اول کتاب رو کامل خوندم و جلد دوم هم آخراش هستم. متن کتاب روون هست و منابع کتاب رو هم نویسنده خوب بیان کرده. اما نوشتار کتاب به نظر من زیاد

- بیشتر
کاربر ۵۶۷۵۴۱۹
۱۴۰۲/۰۱/۲۴

در کل خوب هست اما میشد موجز تر این مطالب رو گفت

نون والقلم
۱۳۹۹/۰۲/۲۹

در مجموع میشه گفت چیزهایی که نیاز نداره خیلییییی بهش میپردازه ووقت تلف میکنه، برای کسی که میخواد تفریحی کتاب بخونه اصلا توصیه نمیکنم اما کسی هم تحقیقی می خونه باید بگم خیلی کمتر از صفحات کتاب مطلب بدستش میاد

- بیشتر
mmh
۱۳۹۹/۰۲/۱۶

هر جایی از کتاب دست بذارید، یکی از این ۳ حالته : ۱. عقاید اسلامی که به کرات در منابر مذهبی شنیدید. حالا اگر نشنیده اید و میخواهید بشنوید این کتاب رو بخونید. ۲. بخش های مربوط به آیین اقوام اولیه که

- بیشتر
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۲۸)
واژۀ «مَجیک» با حروف فارسی در نوشته‌های کهن «ایران» به چشم می‌خورد. مثلاً «اوستا» کتاب مقدّس زرتشتیان، اشاره به مغ‌ها (روحانیان مهرپرستی) دارد که بعد از آموزش‌های مجیک به سطح قاگی یا «مجیکن» نائل می‌شدند.
محمدجواد
رسول خدا (ص) می‌فرمایند: «کسی که نزد ساحر یا کاهن یا دروغ‌گویی برود؛ در حالی‌که آنچه را که می‌گویند، تصدیق کننده باشد، به تمام کتاب‌های آسمانی که خدا فرستاده، کافر شده است.»
محمدحسین
«وَ لَقَدْ ذَرَأْنا لِجَهَنَّمَ کثیراً مِنَ الْجِنِّ وَ الْإِنْسِ لَهُمْ قُلُوبٌ لایفْقَهُونَ بِها وَ لَهُمْ أَعْینٌ لایبْصِرُونَ بِها؛ به یقین، گروه بسیاری از جنّ و انس را برای جهنّم آفریدیم. آنها دل‌هایی دارند که با آن تفقّه (اندیشه) نمی‌کنند و چشمانی که با آن نمی‌بینند و گوش‌هایی که با آن نمی‌شنوند. آنان همچون چارپایانند؛ بلکه گمراه‌تر.»
محمدحسین
نویسندۀ «تاریخ جادوگری» دربارۀ سابقۀ جادوگری در میان یونانیان می‌نویسد: فلاسفۀ مکتب فیثاغورث نه تنها نظریه‌پردازان جادو، بلکه مجریان آن نیز بوده‌اند: مثلاً «ابندتلی» (امپدوکلس قرن پنجم قبل از میلاد) که در میان مردم صاحب‌کرامت بود، باور داشت که می‌تواند مرده را زنده کند، باران بباراند و خشکسالی به وجود آورد. فلاسفه بر اندام اعتقادات کهن جادویی که با زندگی مردم عجین شده بود، جامه‌های زیبا پوشاندند و آنها را عقل و استدلال نامیدند؛ امّا بسیاری از آنان نیز، مانند سایر طبقات مردم، به جادو و خرافات رایج در میان مردم تن دادند.
محمدجواد
در یکی از متون پزشکی مصری آمده است: ماهی ابچو پس از آنکه دهانش با بخور پر می‌شود، پخته می‌شود و قبل از خواب خورده می‌شود و با آن می‌توان شبح‌ها و ارواح را دور کرد.
محمدجواد
چنانچه شما مردی را مشاهده کنید که گوشی تلفن را وارونه گرفته و دهنی را به گوش خود چسبانده، چه می‌گویید؟ بی‌شک ارتباط‌گیری او را غیرممکن یا سخت می‌شناسید و به او در این‌باره تذکّر می‌دهید. حال باید پرسید وقتی در یک تماس سادۀ تلفنی آداب خاصّی را مراعات می‌کنیم، چگونه است که آداب و مناسک مذهبی را نادیده گرفته و گاه تمسخر می‌کنیم؟ این همه حاکی از بی‌خبری ما از آداب و مناسک ضروری ارتباط‌گیری است.
محمدحسین
ین اندیشه، از جنبه‌های برجستۀ اندیشه و ادیان هندی است. به نظر آنان، انسان پس از مرگ، دوباره به دنیا می‌آید. به زعم آنان: در یک جا از اوپانیشادها گفته است، آنها که در زندگانی خود، دارای عمل صالح و رفتار نیک هستند، بعد از مرگ روان ایشان در زهدانی پسندیده و پاک، مانند رحم یک زن برهمنی یا یک زن کشتریه یا یک زن ویسپه بر حسب مراتب، جای می‌گیرد؛ امّا ارواح اشخاص بدکردار و شریر در رحم‌های ناپسند و مکروه مأوا می‌گزیند؛ مثلاً در زهدان سگی یا گرگی یا خوکی یا بالأخره در رحم زنی از طبقۀ پایین جایگزین می‌شود.
A
پژوهشگران اسطوره‌شناس غربی، چنان‌که بیان شد، از میثولوژی (اسطوره‌شناسی) به عنوان مرحله‌ای از تاریخ اندیشه و از سیر و سلوک و حضور انسان در دوران کهن، یاد می‌کنند و دریافت‌های اسطوره‌ای آنان را ناظر بر دریافت و برداشت نمادین آنها از هستی می‌شناسند؛ امّا از منشأ اصلی پیدایش این دریافت‌ها، سخن به میان نمی‌آورند. به همین سبب، گاه آن همه (اساطیر) را معطوف به دریافت خرافی انسان در مرحله‌ای از حیات تاریخی‌اش می‌کنند. به عبارت دیگر، این پژوهشگران به دلایلی که پس از این خواهد آمد، از منشأ اصلی پیدایش اساطیر بی‌خبرند و گفتمان اساطیری را صرفاً ناشی از نگاه خرافی و گاه جاهلانۀ انسان در مرحله‌ای از حیاتش در دوران کهن و بر عرصۀ زمین می‌شناسند.
A
«طالس» (۵۴۷ ۶۴۰ ق.م.)، به ظهور ارواح پلید و شیطانی معتقد بود و «افلاطون» اشباح را باور داشت. مردگانی که ناچارند نزد زندگان برگردند؛ زیرا قادر به گسستن علائق جسمی خود از این جهان نیستند ... همۀ فلاسفۀ قدیمی، به واقعیت جادو معتقد بودند، «هراکلیت» (هراقلیطوس)، «طالس»، «پینداروس»، «زنفوس» و «سقراط» هیچیک قادر به گریز از این دایرۀ جادویی سحرآمیز نبوده‌اند. فلاسفۀ متأخّر یونانی نیز، مانند «پرفیوس» (۳۰۳ ـ ۲۳۳ م.) همه هواخواه جادو بوده‌اند و شناخت استادانۀ خود را از دیو و جنّ، برای مسیحیان اوّلیه که خود به شدّت آنها را سرکوب می‌نمودند، به وراثت گذاشته‌اند.
محمدجواد
در لاتین، کلمۀ Magic به معنای جادو است و این از کلمۀ یونانی Magos برگرفته شده است و یونانی‌ها در قدیم، به کاهنان و عارفانی که از «ایران» و سرزمین «ما بین النّهرین» می‌آمدند، Magos می‌گفتند.
محمدجواد

حجم

۲۳۷٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۲۶۴ صفحه

حجم

۲۳۷٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۲۶۴ صفحه

قیمت:
۱۳,۰۰۰
تومان